[Content Marketing Awards 2024] DPG Media: Generatie Vrouw is de podcast die alle vrouwen moeten horen

Dit is een inzending voor de Content Marketing Awards 2024

De laatste dag dat je cases kunt insturen is maandag 16 september 2024 -> www.cmta.nl

Elevator Pitch

In de podcast Generatie Vrouw worden vrouwenzaken besproken door vrouwen uit drie generaties: Noraly Beyer (77), Roos Schlikker (49), en Eva Breda (27). In een wereld waarin iedereen in bubbels leeft, 
overbrugt deze podcast generatiekloven. Door jong te laten leren van oud en oud te laten luisteren naar jong. In plaats van als vrouwenmerken onderling te concurreren, laten Flair, Libelle en Margriet met deze podcast zien hoe waardevol het is om samen te werken.

Briefing

Flair, Libelle en Margriet bereiken gezamenlijk alle volwassen leeftijdsgroepen van vrouwen in Nederland. Daarom ontstond in december 2023 het idee om met z’n drieën een podcast te maken voor ál deze 
vrouwen. Wij vroegen podcastmaker en Libelle-redacteur Eva Breda een concept te ontwikkelen. Hoe maak je een wekelijkse podcast waar een vrouw van 21 jaar naar wil luisteren, maar een vrouw van 67 
ook? De oplossing: drie generaties met elkaar laten praten en van elkaar laten leren. Van ieder magazine schuift een columnist aan: Noraly Beyer namens Margriet, Roos Schlikker namens Libelle en Eva Breda namens Flair. Generatie Vrouw is uniek. De vrouwen bespreken een thema aan de hand van stellingen. Deze stellingen leggen we ook voor aan de lezeressen van Flair, Libelle en Margriet. Dit, samen met de visies en verhalen van Noraly, Roos en Eva, wordt in Generatie Vrouw besproken

Insights

 In onze websitedata zien we welke thema’s aanslaan bij de magazines over zelfontwikkeling, relaties, psyche en taboes. De podcast-thema’s baseren we daarop. Omdat persoonlijke verhalen de topscoorders zijn bij de drie magazines, is de podcast zeer persoonlijk. Onze bekende columnisten Noraly, Roos en Eva delen kwetsbare verhalen en bespreken alles. Uit reacties blijkt dat luisteraars dit waarderen. De podcast verschijnt vrijdagochtend om 6.00 uur. Lezeressen zijn in het weekend actiever online en kunnen dan luisteren, of onderweg naar werk. Afleveringen duren maximaal 30 minuten, passend bij de gemiddelde woon-werkreis en toegankelijk voor oudere luisteraars die minder podcast-ervaring hebben

Strategie | Aanpak | Resultaat

Bij de lancering van de podcast hebben we een interview in Flair, Libelle en Margriet geplaatst met Eva, Roos en Noraly over henzelf en de podcast. Hierbij staat een QR-code naar Generatie Vrouw, die op alle podcastplatforms te beluisteren is. Ter ere van de vijfentwintigste aflevering stond in alle drie de bladen een artikel met een sfeervolle indruk van de afleveringen tot dan toe, inclusief QR-code. Dit heeft tot een boost in luistercijfers geleid die daarna structureel hoger bleef dan daarvoor.

Onder de online versies van de columns van de podcasthosts embedden we de podcastaflevering van die week. Daarbij plaatsen we wekelijks op de websites van alle drie de magazines een artikel over de nieuwste aflevering én een artikel waarin mensen na in te hebben gelogd, exclusief een week vooruit kunnen luisteren.
De podcast bestaat krap een half jaar en heeft al 120.000 downloads bereikt. Dat is het hoogst aantal podcastdownloads dat Libelle, Margriet of Flair ooit kreeg in dat tijdsbestek.

We filmen de podcastopname en plaatsen de leukste fragmenten op Instagram en TikTok van alle drie de merken. Deze video’s genereren veel views, maar ook wat betreft engagement doen ze het goed. De stellingen uit de podcast delen we wekelijks op social media als poll en/of open vragen-sticker, zodat de doelgroep kan meestemmen. De open antwoorden gebruiken we anoniem ook in de podcast. Zo geven we de luisteraar een breed beeld van de vrouwelijke samenleving en herkennen onze volgers zichzelf nog beter terug in Generatie Vrouw.

www.dpgmediagroup.com

Dit is een inzending voor Content Marketing Awards 2024

Content Marketing Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketingcases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

De laatste dag dat je cases kunt insturen is maandag 16 september 2024

Lees alles over de Content Marketing Awards 2024 en hoe in te zenden op www.cmta.nl

Partners CMTA

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:
 

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.