
[Content Marketing Awards 2024] Medal voor Beste PR-Inzet - Counter Collective: Steel Blue x Goldband
Dit is een winnende inzending voor de CMA 2024
Op 6 november 2024 won Counter Collective een Medal in de categorie Beste PR-Inzet tijdens de Content Marketing Awards.
Jury-oordeel
Wanneer je het lef hebt om een werkschoen voor bouwvakkers te gaan lanceren middels een modeshow dan heb je wel een paar iconen uit de doelgroep nodig. Een samenwerking met de bekendste bouwvakkers van Nederland is dan snel geboren. Goldband scoorde met Steel Blue voor een enorme hit in vele PR topscore lijsten.
Dit is de case:
Elevator Pitch
Steel Blue fabrikant van werkschoenen heeft samen met de band Goldband een limited edtion van hun werkschoen gemaakt. Goldband heeft een uniek verhaal, voordat ze beroemd werden waren ze stukadoors en ze hebben een grote fanbase die overlapt met het publiek dat Steel Blue wil bereiken. Goldband kreeg de creatieve vrijheid om een werkschoen te ontwerpen die perfect bij hen past.
Briefing
- Vergroot de naamsbekendheid in Nederland.
- Verhoog de ‘sell through rate’ van het reguliere productassortiment.
- Voer een lokale pilot uit om inzichten te krijgen voor samenwerkingen in andere landen.
- Een relevante mix van media-aandacht binnen vakmedia, bouwinfluencers, traditionele nieuws- en lifestyle- en muziekmedia, met een limiet op de samenwerking van Goldband.
- Zoveel mogelijk PR aandacht generen voor het concept, het event, het product en het merk.
Insights
Door de doelgroepomschrijving van Steel Blue naast de doelgroepomschrijving van Golband te leggen, bleek er een flinke overlap te zijn bij deze doelgroepen. Deze analyse heeft voor de juiste tone of voice met betrekking tot de content geleid, daarnaast heeft het ook geholpen om de juiste media te targetten.
Strategie | Aanpak | Resultaat
Tease fase: In de maanden voor de lancering werd de nieuwe werkschoen op verschillende plekken ‘geteased’. Er werd aandacht besteed aan het ontwerpproces op de social media van Goldband, Goldband droeg de schoenen voor het eerst tijdens een optreden op Zwarte Cross en de schoen werd uitgelicht in een interview met De Volkskrant.
Lancering: De lancering vond plaats op 17 oktober tijdens een modeshow in de Bouwmaat in Den Haag. Niet toevallig de Bouwmaat waar de mannen vroeger hun gereedschap en spachtelputz kochten. Een select aantal media- en bouwinfluencers waren aanwezig.
Post-launch: Na de lancering is er een piek in traditionele media-aandacht met aandacht in AD, FHM en Radio 538, Oor, SoundFlow en op social media dankzij de verschillende bouwinfluencers. Het moment om ook directe kanalen en POS-materiaal in de winkel in Bouwmaat te activeren.
Dit is een inzending voor Content Marketing Awards 2024
Content Marketing Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketingcases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.
Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.
Lees alles over de Content Marketing Awards 2024 op www.cmta.nl
Koop hier kaarten voor de uitreiking van de Content Marketing Awards op 6 november in Haarlem
Partners CMTA
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen