[Content Marketing Awards 2024] Bronzen award B2B Content Marketing Programma - BI Studios by Business Insider Nederland: Vodafone #Techtalks

Dit is een winnende inzending voor de CMA 2024

Op 6 november 2024 won  BI Studios by Business Insider Nederland een Bronzen award in de categorie B2B Content Marketing Programma. 

Jury-oordeel

In deze case versterkt de content de autoriteitspositie binnen het vakgebied en de positionering als kennispartner. Door een scherpe focus en de aantrekkelijke vorm krijgt de doelgroep relevante en inhoudelijk waardevolle content aangeboden, wat resulteerde in een hoge waardering. Met deze bronzen award onderschrijft de jury graag dit verdiende succes.

Hier vind je alle winaars

Dit is de case:

 

Elevator Pitch

In de zomer van 2023 vroeg Vodafone Business Insider Nederland hoe zij hun merkperceptie bij ondernemers konden verbreden van telefonieprovider naar kennispartner in tech, IT en security. Vodafone wilde aanvankelijk kennis overbrengen via webinars, maar als je een inspirator wilt zijn is een innovatiever format nodig. Zo ontstond het idee voor #Techtalks: in een studio met publiek en zes camera's geven experts in tien minuten inzicht in trends en uitdagingen binnen de wereld van technologie.

Briefing

In de zomer van 2023 benaderde Vodafone Business Insider Nederland met een cruciale merkvraag: ''hoe kunnen we de merkperceptie bij ondernemers verbreden van enkel telefonieprovider naar kennispartner en expert op het gebied van tech, IT en security''? 

De doelstellingen waren helder: kennisoverdracht, expertise bevestiging & merkkoppeling. De doelgroep omvatte decision-makers op het gebied van ICT, HR, facility management en directie bij bedrijven met 5-249 medewerkers.

De opdracht luidde: op welke manier zorgen we ervoor dat onze (toekomstige) klanten weten dat wij meer zijn dan alleen een telefonieprovider?

Insights

Vodafone streeft ernaar om als aanjager Nederlandse ondernemers te begeleiden in technologische ontwikkelingen en trends. Dit doen zij met als focus inspireren en leren. Vodafone Business had al een inspiratie- en kennisplatform voor ondernemers (V-hub) en wilde daar een innovatief, co-branded format naast zetten om de zakelijke doelgroep van Business Insider te bereiken. Het MKB is een belangrijke doelgroep van Business Insider. En juist het mkb zonder IT-afdeling, en juist mkb-bedrijven zonder eigen IT-afdeling zoeken partners op het gebied van digitalisering.

Strategie | Aanpak | Resultaat

Vodafone wilde aanvankelijk kennis overbrengen via webinars, maar gezien de strategie was een inspirator wilt zijn, was hier een innovatief format voor nodig. Zo ontstond het idee voor #techtalks; in een studio met publiek, omringd door zes camera’s, leggen experts in een talk van ongeveer 10 minuten helder uit wat de trends en uitdagingen zijn in IT, tech en security. Door thema's als 'cybersecurity', AI en 'the future of work' te belichten, laten we zien dat Vodafone een partner is voor veel meer dan alleen mobiele telefonie.

De samenwerking leidde tot opvallende resultaten:

De #techtalks-campagne van Vodafone leverde indrukwekkende resultaten op. Meer dan 2,75 miljoen video plays werden gegenereerd op Business Insider en social media, waarbij meer dan 300.000 social accounts werden bereikt. Daarnaast:

•    Een derde van de doelgroep heeft minimaal één techtalk bekeken.
•    43% van de kijkers beoordeelde de techtalks met een 8 of hoger.
•    38% van de kijkers ontwikkelde een positiever beeld van Vodafone Business na het bekijken van de talks.

De campagne zorgde bovendien voor een significante stijging in de merkvoorkeur onder de exposed groep.
De resultaten van de samenwerking tussen Vodafone en Business Insider gaan verder dan cijfers alleen. Marketing Manager VodafoneZiggo, Martijn van Lieshout, vat het treffend samen: “Als ondernemers voelen dat wij hen echt helpen met uitdagingen zoals connectiviteit en veilig werken, is onze missie geslaagd.”

#Techtalks stimuleerde merkvoorkeur en overweging voor Vodafone Business, wat de effectiviteit van de campagne onderstreept.

Dit is een inzending voor Content Marketing Awards 2024

Content Marketing Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketingcases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

De laatste dag dat je cases kunt insturen is maandag 16 september 2024

Lees alles over de Content Marketing Awards 2024 en hoe in te zenden op www.cmta.nl

Partners CMTA

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:
 

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.