
[Column] Mike Hendrixen: LinkedIn wordt steeds AI-socialer
LET OP: DEZE TEKST IS 100% ZONDER AI GESCHREVEN!
2024 was het grote jaar voor generative AI en hoewel Pandora’s Box pas net open is, ben ik er hier op LinkedIn al weer helemaal klaar mee.
Ik ben niet Roomser dan de paus en zelf gebruik ik ChatGPT bijna dagelijks. Vooral bij saaie en geestdodende klusjes zoals het herschrijven en aanscherpen van (Engelse) teksten en bij het analyseren van data (want ik ben nogal een geel DISC-profiel en totaal niet blauw). Zo houd ik meer tijd over voor de dingen die ik leuk vind en voor de activiteiten die AI (nog) niet kan: écht creatief zijn, contact maken & verbindingen leggen, nieuwe ideeën bedenken, de grote lijnen zien en die duiden of er acties aanknopen.
Maar ondertussen word ik zó moe van de eindeloze stroom AI-posts op LinkedIn. Een social medium dat met de dag minder sociaal wordt en steeds AI-socialer wordt. Die ontwikkeling is niet te stoppen, maar wat me vooral verbaast, is dat LinkedIn ervoor kiest om al die generieke en niet-zelfgeschreven teksten te faciliteren met een Rewrite with AI-knop. Als ik LI zou mogen adviseren dan zou ik ze aanraden het tegenovergestelde te doen: een automatische AI-check op elke post! 100 procent geschreven door AI? Jammer joh… je post wordt niet geplaatst. Of zet er net als bij sigaretten een waarschuwing boven: Deze post kostte 10 liter water en bevat misschien wel de mening, maar zeker niet de woorden van de auteur.
Mike Hendrixen is Founder and Marketing & PR Director van Vertigo 6
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Logitech G lanceert G522 gaming headset
Jouw marketingbaan verdwijnt (wellicht) sneller dan je denkt
Vertigo 6 lanceert Agency Simulator 25 voor PC en Mac: recap
Hoofdpijn Alliantie vraagt aandacht voor impact van migraine
De waarde van free publicity is groter dan ooit
Gepubliceerd door: Saskia van Weert