[Column] Mike Hendrixen: LinkedIn wordt steeds AI-socialer

LET OP: DEZE TEKST IS 100% ZONDER AI GESCHREVEN!

2024 was het grote jaar voor generative AI en hoewel Pandora’s Box pas net open is, ben ik er hier op LinkedIn al weer helemaal klaar mee.

Ik ben niet Roomser dan de paus en zelf gebruik ik ChatGPT bijna dagelijks. Vooral bij saaie en geestdodende klusjes zoals het herschrijven en aanscherpen van (Engelse) teksten en bij het analyseren van data (want ik ben nogal een geel DISC-profiel en totaal niet blauw). Zo houd ik meer tijd over voor de dingen die ik leuk vind en voor de activiteiten die AI (nog) niet kan: écht creatief zijn, contact maken & verbindingen leggen, nieuwe ideeën bedenken, de grote lijnen zien en die duiden of er acties aanknopen.



Maar ondertussen word ik zó moe van de eindeloze stroom AI-posts op LinkedIn. Een social medium dat met de dag minder sociaal wordt en steeds AI-socialer wordt. Die ontwikkeling is niet te stoppen, maar wat me vooral verbaast, is dat LinkedIn ervoor kiest om al die generieke en niet-zelfgeschreven teksten te faciliteren met een Rewrite with AI-knop. Als ik LI zou mogen adviseren dan zou ik ze aanraden het tegenovergestelde te doen: een automatische AI-check op elke post! 100 procent geschreven door AI? Jammer joh… je post wordt niet geplaatst. Of zet er net als bij sigaretten een waarschuwing boven: Deze post kostte 10 liter water en bevat misschien wel de mening, maar zeker niet de woorden van de auteur.

Mike Hendrixen is Founder and Marketing & PR Director  van Vertigo 6

www.vertigo6.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Happy Horizon wint pitch van Tricorp Workwear

30-10-2025 | 15:38:12
De samenwerking is gericht op het realiseren van de internationale groeidoelstellingen van het merk.

Mike Hendrixen: AI neemt je baan niet, nog niet

05-09-2025 | 09:37:00
Ik ben niet op zoek naar een andere baan, maar ik zag dat er meer dan 315 vacatures openstaan op de website van OpenAI

Happy Horizon kiest Ubbo Maagdenberg als topman

01-09-2025 | 07:00:00
Per 1 september 2025 is Ubbo Maagdenberg benoemd tot CEO van bureaugroep Happy Horizon. Hij volgt hiermee oprichter Walter van de Wege op

AdsAdvisor lanceert tool voor mobiele businessplanning

05-08-2025 | 14:32:00
AdsAdvisor, het marketingplatform van MY.GAMES, introduceert Business Modeling: een scenariogebaseerde planningsmodule

Happy Horizon kansrijk bij Digital Impact Awards

30-07-2025 | 11:19:00
Happy Horizon is genomineerd voor twaalf Digital Impact Awards. De bureaugroep viel vorig jaar al vier keer in de prijzen.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fightclub geeft ticket weg voor BAM Congress 2025

25-11-2025 | 16:35:00
Fightclub organiseert een actie waarbij deelnemers kans maken op een ticket voor het BAM Congress 2025.

Smirnoff start wereldwijde Why Change a Good Thing-campagne

25-11-2025 | 14:28:26
De campagne richt zich op de culturele positie van het merk en de nadruk op constante smaak en kwaliteit.

Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy

25-11-2025 | 12:04:00
In een gesprek met Bas Vlugt vertelt Dirk van den Bosch hoe iO werkt op het snijvlak van technologie, creatie, marketing en consultancy

Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead

25-11-2025 | 11:31:00
In een gesprek met Marketing Report vertelt Rick Franx hoe de verschuiving van creatie naar bewijslast het werk fundamenteel verandert

Hotel L’Amour ontwikkelt derde hoofdstuk in ANWB-serie

25-11-2025 | 10:10:00
Het is het derde hoofdstuk in de serie ANWB helpt Nederland op weg, waarin de organisatie laat zien dat ondersteuning verder gaat dan pech onderweg.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.