
[Column] Dolf Hoogwerf (Pinchhitters): Smart Location Targeting via Facebook, Instagram & TikTok
De feestdagen staan voor de deur – een tijd van verbinding, gezelligheid en cadeaus. Maar voor marketeers, brandmanagers en ondernemers is dit de tijd van het jaar waarin de concurrentie fel is. Supermarkten schreeuwen met aanbiedingen, reclameblokken zitten vol, en de prijzen voor advertentieposities stijgen razendsnel. Het is een uitdaging om op te vallen in de massa, vooral nu het leven duurder wordt en consumenten kieskeuriger zijn in hun aankopen.
Er zijn genoeg wegen die naar Rome leiden, maar het zoeken van die weg om files te vermijden is de uitdaging. Het kiezen van de bekende algoritmes via de gerenommeerde mediakanalen zorgt voor onnodige opstoppingen en voor de nodige irritaties achter het stuur en op de achterbank. Om die reden werkt Pinchhitters graag met nieuwe media en innovatieve technologieën. Afsnijden of om bewust omrijden is hier de vraag.
Pinchhitters werkt al jaren met een gepatenteerd systeem in Smart Location Targeting om de verschillende locatiesignalen van mobiele telefoons te verzamelen en te combineren. Dit stelt ze in staat om de exacte offline locatie van doelgroepen te bepalen en te gebruiken voor advertentie- en datadoeleinden. Niet alleen kunnen hiermee zeer specifieke doelgroepen bereikt worden met advertenties. Ook geeft het de mogelijkheid om interessante data te genereren.
Denk hierbij aan het inzichtelijk maken van bezoekers van winkels, warenhuizen, festivals en beurzen met daarbij insights als geslacht, leeftijd, interesses en lifestylekenmerken. Of het inzichtelijk maken van shoppersprofielen, zoals voorkeuren in supermarkten of sportclubs met tijdstippen van bezoek, dagen van de week en bezoekfrequentie. Met het aantonen van footfall-attributie kunnen campagnes 360 graden doorgemeten worden. De gehele mediamix, dus inclusief offline media als TV, radio en OOH.
Tot voor kort werden advertenties uitgeleverd in apps, waaronder nieuwsapps & games. Technologie staat echter nooit stil. Het is inmiddels mogelijk om op verschillende social platforms als Meta Suite, TikTok en X te adverteren en eveneens de export naar eigen exchanges en Google Ads te maken. Dat geeft adverteerders en bureaus de mogelijkheid om zelf campagnes aan te zetten en te optimaliseren. Geheel GDPR-proof en ook nog eens cookieloos.
---
Dolf Hoogwerf is mede-oprichter van Pinchhitters
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Dolf Hoogwerf (Pinchhitters): Geen campagne is hetzelfde
Mediamix draait niet alleen om bereik, maar om scoringsdrift
Pinchhitters introduceert de Scoren op Strava-club
[Column] Dolf Hoogwerf (Pinchhitters): Kassagericht scoren in Q4
Creatieve uitbreiding maakt Pinchhitters beter zichtbaar
Gepubliceerd door: Daan Dekkers