Coca-Cola opnieuw partner van KNVB tot en met 2028
De KNVB en Coca-Cola Nederland zijn een nieuw driejarig partnership aangegaan dat loopt tot en met 2028. Na een korte onderbreking hervatten beide organisaties hun samenwerking, met als gezamenlijk doel de beleving voor Oranjefans verder te versterken.
Binnen het partnership werkt Coca-Cola niet alleen met het hoofdmerk, maar ook met Powerade en Chaudfontaine. Samen met de KNVB wil het frisdrankbedrijf fans dichter bij het Nederlands elftal brengen, zowel bij de mannen als de vrouwen, met hoogtepunten tijdens de grote eindtoernooien.
Focus op fanbeleving en activatie
De activaties en campagnes richten zich op de momenten vóór, tijdens en na de wedstrijden, zowel in en rondom de stadions als via digitale campagnes. Ook op de winkelvloer, in zowel retail- als horecakanalen, draagt Coca-Cola bij aan de Oranje-beleving. In de loop van 2026 presenteren de KNVB en Coca-Cola hun eerste gezamenlijke activaties.
Dave Dekker, commercieel directeur van de KNVB: "We zijn blij dat we Coca-Cola weer mogen verwelkomen als partner van de KNVB. Coca-Cola is een merk dat wereldwijd verbonden is aan voetbal en fanbeleving. De komende jaren zetten we samen grote stappen om Oranjefans op nieuwe, verrassende manieren onderdeel te laten zijn van de magie rondom onze nationale teams. Daarbij zetten we specifiek in op digitale fanbeleving, met vernieuwende online activaties en sociale content die ook de jongere generatie supporters op een unieke manier aan Oranje verbinden."
Gezamenlijke missie: fans verbinden aan Oranje
Jeroen van Vliet, VP & Country Director Coca-Cola Europacific Partners Nederland: "Voetbal brengt mensen samen. Dat begint bij de sport die zoveel energie brengt en het sluit perfect aan bij onze missie als merk. We zijn trots op dit hernieuwde partnership met de KNVB. Met Coca-Cola, Powerade en Chaudfontaine nemen we Oranjefans de komende jaren mee in unieke belevingen. We kunnen niet wachten om samen mooie ervaringen te creëren."
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen