
CNX 2025 dag 2: Agentic AI centraal
Journalist David de Jong blikt terug eerste dag Salesforce-conferentie in Chicago
Tijdens de tweede dag van de Salesforce Connections Conference in Chicago stond opnieuw het thema Agentic AI centraal. David de Jong van Marketing Report doet verslag vanuit de Amerikaanse stad.
Casussen en sportvoorbeelden brengen AI tot leven
Steve Hammond, Executive Vice President bij Salesforce, lichtte met diverse praktijkvoorbeelden toe hoe Agentic AI kan worden toegepast in de gehele klantreis. Van marketing tot verkoop en fansystemen: data is de kern. Steve Hammond: “Data, data en nog eens data vormen de basis voor één geïntegreerd systeem dat customer intelligence versterkt.”
Aan de hand van voorbeelden uit de NBA (National Basketball Association) en MBL (Major Baseball League) liet hij mensen uit de sportwereld uitleggen hoe sportorganisaties hun fanbase kunnen uitbreiden en beter bedienen. David de Jong maakt de vergelijking: “Stel je voor dat Ajax dezelfde data-gedreven benadering zou gebruiken om fans intensiever te betrekken. Dat zou een groot verschil maken, al zijn sportclubs in de Verenigde Staten vele malen commerciëler en groter dan in Nederland.”
Data spelen sleutelrol in toekomst van online shopping
Naast sport en fansystemen kwam tijdens de tweede dag ook de toekomst van online shoppen aan bod. Zo werd door specialisten een scenario geschetst waarin consumenten met het louter inzenden van een eigen foto direct persoonlijke aanbevelingen krijgen en aankopen kunnen doen. Het systeem kan op basis van AI-technieken voorkeuren herkennen en directe interactie mogelijk maken waaronder zelfs het boeken van reizen
Amerikaanse schaalgrootte maakt indruk
Alhoewel de Salesforce Connections Conference overwegend een Amerikaans publiek trekt, was er ook aanwezigheid van met name vertegenwoordigers uit grote landen en grote bedrijven. David de Jong: “Het is duidelijk dat alles hier om grote getallen en grote business draait. Salesforce is een miljardenbedrijf en opereert ook in Nederland, zowel voor grote als kleinere bedrijven. Voor kleinere bedrijven gaat dat soms via intermediairs.”
De conferentie bood daarnaast gelegenheid om internationale contacten te leggen en een kijkje te nemen in het regionale Salesforce-kantoor op de 57e verdieping. Ook een speciaal concert maakte onderdeel uit van het programma.
Kijk de video hier
(waar het gaat over Steve Hamilton wordt Stephen Hammond bedoeld)
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
[Vacatures] Spotta zoekt een Manager Marketing & Communicatie
[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager
Arjan Pomper wordt CEO van 62MILES
Bob Koigi: Cannes International Festival of Creativity
CNX 2025 dag 1: AI innovaties en cultureel programma
Gepubliceerd door: Saskia van Weert