CNX 2025 dag 2: Agentic AI centraal

Journalist David de Jong blikt terug eerste dag Salesforce-conferentie in Chicago

Tijdens de tweede dag van de Salesforce Connections Conference in Chicago stond opnieuw het thema Agentic AI centraal. David de Jong van Marketing Report doet verslag vanuit de Amerikaanse stad.

Casussen en sportvoorbeelden brengen AI tot leven

Steve Hammond, Executive Vice President bij Salesforce, lichtte met diverse praktijkvoorbeelden toe hoe Agentic AI kan worden toegepast in de gehele klantreis. Van marketing tot verkoop en fansystemen: data is de kern. Steve Hammond: “Data, data en nog eens data vormen de basis voor één geïntegreerd systeem dat customer intelligence versterkt.”

Aan de hand van voorbeelden uit de NBA (National Basketball Association) en MBL (Major Baseball League) liet hij mensen uit de sportwereld uitleggen hoe sportorganisaties hun fanbase kunnen uitbreiden en beter bedienen. David de Jong maakt de vergelijking: “Stel je voor dat Ajax dezelfde data-gedreven benadering zou gebruiken om fans intensiever te betrekken. Dat zou een groot verschil maken, al zijn sportclubs in de Verenigde Staten vele malen commerciëler en groter dan in Nederland.”

Data spelen sleutelrol in toekomst van online shopping

Naast sport en fansystemen kwam tijdens de tweede dag ook de toekomst van online shoppen aan bod. Zo werd door specialisten een scenario geschetst waarin consumenten met het louter inzenden van een eigen foto direct persoonlijke aanbevelingen krijgen en aankopen kunnen doen. Het systeem  kan op basis van AI-technieken voorkeuren herkennen en directe interactie mogelijk maken waaronder zelfs het boeken van reizen 

Amerikaanse schaalgrootte maakt indruk

Alhoewel de Salesforce Connections Conference overwegend een Amerikaans publiek trekt, was er ook aanwezigheid van met name vertegenwoordigers uit grote landen en grote bedrijven. David de Jong: “Het is duidelijk dat alles hier om grote getallen en grote business draait. Salesforce is een miljardenbedrijf en opereert ook in Nederland, zowel voor grote als kleinere bedrijven. Voor kleinere bedrijven gaat dat soms via intermediairs.”

De conferentie bood daarnaast gelegenheid om internationale contacten te leggen en een kijkje te nemen in het regionale Salesforce-kantoor op de 57e verdieping. Ook een speciaal concert maakte onderdeel uit van het programma.

Kijk de video hier

(waar het gaat over Steve Hamilton wordt Stephen Hammond bedoeld)

www.salesforce.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Elsbeth Wesselink: Wat ik leerde van de NAVO-top

02-07-2025 | 10:23:26
AI is geen magische raadmachine. Het is ook geen spelletje ‘kijk maar wat eruit komt’. Het is precisie, het is creatieve directie in tekstvorm.

Bob Koigi: Grote merken versnellen hun AI-strategie

02-07-2025 | 09:19:31
Kunstmatige intelligentie (AI) blijft een revolutie teweegbrengen in de manier waarop wereldwijde bedrijven opereren

Jurgen Swaans: Slimme activatie wint van standaardkorting

02-07-2025 | 08:58:00
AI en personalisatie: het zijn inmiddels vaste prik in marketingpraat. In de praktijk blijft het vaak bij een dun laagje slimheid.

Betting Wonen vergroot zichtbaarheid met campagne

01-07-2025 | 14:34:00
Betting Wonen, al 90 jaar een vertrouwd adres in de Achterhoek voor comfortabel wonen, wilde haar merk nieuw leven inblazen.

Cees Faes: Daddy Issues

27-06-2025 | 11:01:00
We projecteren nogal wat op zo’n term. In Nederland heeft “Daddy” immers vrij specifieke connotaties
 

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.