[CMTA] NetwerkZes: Centraal Beheer

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2023 | www.cmta.nl

 

Elevator Pitch

Bij het benaderen van het middelgroot bedrijf (MGB) maakt Centraal Beheer zakelijk gebruik van account based marketing. Accountmanagers benaderen via hun persoonlijke LinkedIn-account de beoogde markt.

Wanneer je wilt opvallen op LinkedIn is het belangrijk dat de doelgroep in de eerste 5 seconden wordt verrast. De inzet van een breakout video creëert deze attentie bij de kijker. Na publicatie wordt de video ondersteund met een blog waarin een verdieping wordt gegeven op het onderwerp.

Briefing

Twee accountmanagers (Wilber Hakman en Fabrice Vriezenkolk) richten zich specifiek op de architectuur- en ingenieursbranche. Voor deze branches zijn speciale proposities ontwikkeld, die Centraal Beheer graag op een aantrekkelijke en laagdrempelige manier onder de aandacht wil brengen. Aan ons werd de vraag gesteld: Kunnen jullie een creatief LinkedIn concept ontwikkelen waarmee de doelgroep op een aansprekende manier wordt bereikt?

Insights

Bij het benaderen van het middelgroot bedrijf (MGB) maakt Centraal Beheer zakelijk gebruik van account based marketing. Accountmanagers benaderen via hun persoonlijke LinkedIn-account de beoogde markt.
Accountmanagers hebben een persoonlijke connectie met de doelgroep en staan bekend om hun inhoudelijke kennis over complexe onderwerpen. Om dit voordeel optimaal te benutten in de campagne zijn video’s ontwikkeld waarin de accountmanagers hun kennis delen in korte video’s.

De video’s op LinkedIn worden ondersteund door andere online content, zoals blogartikelen op centraalbeheer.nl, whitepapers of leaflets. Hierdoor groeit de bekendheid en zichtbaarheid van de accountmanagers als specialist in branche specifieke schadeverzekeringen.

Strategie | Aanpak | Resultaat

Strategie
Wanneer je met een zakelijke video wilt opvallen op LinkedIn is het belangrijk dat je in de eerste 5 sec de doelgroep verrast met een unieke intro. Door middel van een breakout video creëren we een bijzondere ervaring, deze zorgt ervoor dat de video direct opvalt in de tijdlijn. Een break-out video laat de accountmanager buiten hun LinkedIn kader stappen waardoor je als kijker wordt verrast. Deze aanpak maakt de video meer likeable en wordt daardoor ook meer gedeeld.

Aanpak
Er zijn 6 verschillende video’s opgenomen waarvan er iedere drie weken één video wordt gepubliceerd. Na publicatie wordt de video ondersteund met een blog (aparte landingspagina) waarin een verdieping wordt gegeven op het onderwerp. De pagina wordt aangevuld met de video, een bio en een contactformulier. De inhoudelijke onderwerpen zijn zorgvuldig gekozen en staan in directe relatie tot de doelgroep. Denk hierbij aan inkoopvoorwaarden, contracten sluiten, dataveiligheid, etc.

Resultaat
De korte video’s maken onderdeel uit van een contentstrategie. Door middel van korte video’s worden de accountmanagers gepositioneerd als experts en creëren we een persoonlijke connectie met de doelgroep. De video’s worden (organisch & betaald) ingezet op LinkedIn en de website van centraalbeheer.nl. Dit draagt direct bij aan de zichtbaarheid van CB zakelijk en het genereren van nieuwe leads.

www.netwerkzes.nl

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2023

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketingcases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

Lees alles over The Award op www.cmta.nl

Partners CMTA

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:00
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.