[CMTA] NetwerkZes: Avéro Achmea – introductiefilm Bedrijfactiefpolis

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2023 | www.cmta.nl

 

Elevator Pitch

Een groot deel van de agrarische ondernemers in Nederland is verzekerd via een adviseur/intermediair. Avéro Achmea investeert veel in deze samenwerking. De BedrijfActiefPolis Agrarisch is het nieuwe agrarische verzekeringspakket van Avéro Achmea.

De merkwaarden (toegankelijk, persoonlijk, en bevlogen) zijn naar video vertaald. Door authentieke storytelling wordt het persoonlijke verhaal vertelt van drie agrarische ondernemers (landbouw, veeteelt en glastuinbouw) en de samenwerking met hun adviseurs. De merkbelofte ’We begrijpen de waarde van advies” staat daarbij centraal.

Briefing

Introduceer de nieuwe Agro propositie d.m.v. een inspirerende introductiefilm waarin de ‘Waarde van advies’ goed zichtbaar wordt gemaakt. Door de nieuwe propositie ontstaat er meer ruimte en tijd bij het intermediair voor het advies richting agrarische ondernemers. De doelgroep bestaat uit het gespecialiseerde Agrarische intermediair. (75 kantoren)

Aan ons werd de vraag gesteld: Kunnen jullie een film maken waarin de nieuwe Agro propositie d.m.v. een inspirerende introductiefilm waarin de ‘Waarde van advies’ goed zichtbaar wordt maken?

Insights

Avéro Achmea heeft nauw contact met de relatief kleine doelgroep van gespecialiseerde agrarische intermediair (75 kantoren). Samen met een aantal van deze kantoren is door middel van klankbordsessies de nieuwe Agro propositie afgestemd.

Voor de campagne heeft NetwerkZes intensieve voorgesprekken en locatiebezoeken gedaan met echte agrarische ondernemers en intermediairs. Deze authentieke verhalen staan centraal in de video en zijn gekoppeld aan de merkwaarden (toegankelijk, persoonlijk, en bevlogen) van Avéro Achmea.

Het gebruik van authentieke verhalen voor storytelling creëert herkenning en erkenning bij de agrarische ondernemers en intermediairs.

Strategie | Aanpak | Resultaat

Strategie
Door middel van authentieke storytelling wordt het persoonlijke verhaal vertelt van drie verschillende agrarische ondernemers (landbouw, veeteelt en glastuinbouw) en de samenwerking met hun adviseurs. Daarnaast worden de merkwaarden (toegankelijk, persoonlijk, en bevlogen) door aansprekende voorbeelden naar beeld vertaald.

Aanpak
Een inspirerende video waarin echte agrarische ondernemers en adviseurs samenkomen en waarbij persoonlijk contact centraal staat. Er wordt zichtbaar gemaakt dat er achter iedere agrarische ondernemer een sterke adviseur staat. Avéro Achmea kent de agrarische sector en begrijpt dat er nieuwe uitdagingen zijn maar ook dat er nieuwe oplossingen voor nodig zijn.

Resultaat
Er zijn een korte en een lange versie van de film gemaakt. De korte versie is zowel betaald als organisch ingezet d.m.v. een Linkedin campagne. De video’s zijn geplaatst op online mediaplatforms voor verzekeringsadviseurs: via een banner op VVP en in-article video op amweb.nl.

Daarnaast is het aangejaagd in de nieuwsbrief van Avéro Achmea aan het gehele adviseursbestand en is de film o.a. vertoond tijdens het introductie event van BAP, tijdens workshops van adviseurs maar ook bij interne medewerkersbijeenkomsten van Centraal Beheer.

www.netwerkzes.nl

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2023

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketingcases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

Lees alles over The Award op www.cmta.nl

Partners CMTA

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

DEPT ontwikkelt kerstcampagne Bol

07-12-2025 | 22:49:00
Het creatieve digitale bureau DEPT heeft voor internetwinkel Bol de kerstcampagne ontwikkeld. Bol duidt die met de gedachte van betekenisvol geven, met cadeaus die ertoe doen

Hotel L’Amour ontwikkelt kerstcommercial HEMA

07-12-2025 | 22:19:00
Hotel L’Amour heeft de kerstcommercial voor HEMA ontwikkeld met als thema Het mooiste dat je kunt geven is liefde, met als centrale boodschap iets doen voor een ander

Joe Public ontwikkelt kerstcommercial ALDI met Andy van der Meijde

06-12-2025 | 20:00:00
De door Joe Public ontwikkelde kerstcommercial van ALDI brengt met Andy van der Meijde brengt dit jaar de boodschap Bij ALDI kan je meer kerst vieren.

Hotel L’Amour ontwikelt Jumbo-kerstcommercial a la Dickens

06-12-2025 | 07:45:00
Hotel L’Amour heeft de Jumbo-kerstcommercial ontwikkeld onder de noemer a la Dickens. De boodschap is dat de mooiste kerst die je kunt wensen, met elkaar is en dat kerst niet helemaal perfect hoeft te zijn

TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn

06-12-2025 | 05:45:00
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.