[CMTA] LVB (becoming iO): Overstappers

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022 | www.cmta.nl

LVB is sinds juni 2022 onderdeel van iO, hét end-to-end agency met expertise op het gebied van marketing, content, communicatie en digitale transformatie. Onze belofte: full-service, full-specialist. We zijn méér dan zomaar een bureau. Merken bouwen, klantrelaties versterken en omzet laten groeien. Dat is waarom onze opdrachtgevers bij ons aankloppen. Daarom zijn we full-service én full-specialist. Gespecialiseerde teams die nauw samenwerken om merkverhalen consistent te vertellen. Inhoudelijk gedreven. Op z’n tijd eigenwijs. En altijd de beste willen zijn. That’s us. LVB (becoming iO).

Elevator Pitch

Niemand heeft één baan voor het leven. Omstandigheden veranderen door techniek en economische ontwikkelingen. Ondanks krapte op de arbeidsmarkt binnen verschillende sectoren zijn er juist veel werkzoekenden met ervaring in andere sectoren. Om werkenden en werkzoekenden te laten zien wat er allemaal mogelijk is én wat UWV voor hen kan betekenen zetten wij ‘Overstappers’ centraal: werkzoekenden die met hulp van UWV van sector zijn gewisseld en een nieuwe baan
hebben gevonden.

Briefing

In de ‘wat werkt voor jou’-campagne wil UWV laten zien dat zij begrijpt dat er niet één recept is om werk te vinden. Aan ons de vraag om naast relevante artikelen vanuit experts, ervaringsverhalen om ook in andere middelen deze boodschap kracht bij te zetten. Met als doel het inspireren van werkenden én werkzoekenden om hun kansen eens goed te bekijken. Doel: informeer werkzoekenden over hoe UWV kan ondersteunen, maar daag ze ook op inspirerende wijze uit zélf te ontdekken wat hun mogelijkheden zijn.


Strategie | Aanpak | Resultaat

In de videoserie ‘Overstappers’ portretteren we mensen die thuis zijn komen te zitten, of niet meer tevreden waren met hun werk en die met succes een ander soort baan wisten te vinden, in een totaal andere sector. Sympathieke portretten van mensen die inventief zijn, die dúrven en die energie uitstralen. Wij brengen hun persoonlijke verhalen, als inspiratie voor zowel werkzoekenden en werkenden. Indirect wijzen we op de dienstverlening van UWV voor werkzoekend Nederland.

Zo vertelden wij het verhaal van Rob (53) lifecoach die zich heeft laten omscholen tot toezichthouder in de bouw en Niki (30) die wisselde van toerisme naar onderwijs. Han (61) die na jaren als accountmanager te hebben gewerkt via een cursus van UWV werkt als fietsmonteur. Maar ook Rosanne (26) die na een paar jaar in de horeca te hebben gewerkt nu werkt als manager bij een grote supermarkt. De serie heette eerst Oude Baan, Nieuwe Baan. Dit is later aangepast naar Overstappers omdat dit meer de nadruk op de stap (en het hoe) legt.

Binnen twee minuten vertellen zij kort over waarom hun vorige werk geen toekomst bood, en vooral over wat zij hebben gedaan om te wisselen. Door middel van een mix aan paid link ads en video ads 6’, 12’ seconden-ads, ingezet op verschillende kanalen (Youtube, Adforms, Meta, LinkedIn, Displaybanners) worden de verschillende doelgroepen getarget. De dienstverlening werd nog aangejaagd via SEA.

Met dit format, waarin wij échte verhalen hebben gebruikt zijn prachtige resultaten geboekt. Met alle flights scoorden wij (ruim) boven de benchmark. Van de laatste flight behaalden wij in totaal 10 miljoen impressies. De CPCV was slechts 0,01 voor de video’s op YouTube. En de VTR lag op daarbij 64,2% terwijl hier slechts 30% was verwacht. Het totaal aantal clicks lag op boven de 20.000 en leidde maar liefst tot
16.996 bezoekers.

inspiratie.uwv.nl/loopbaan/campagnes/wat-werkt-voor-jou/verhalen
www.lvb.nl

 

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

The Medals worden toegekend voor uitstekende kennis en kunde op expert-onderdelen van contentmarketing. De categorieën zijn verdeeld in twee groepen: Creatie, Vorm & Concept en Distributie, Promotie, Conversie & Data.

www.cmta.nl


Lees ook:

[CMTA] Social Inc: De kracht van durven kiezen

[CMTA] Com&co: Agency Life

[CMTA] MPG: Rabobank & Elektrificatie

[CMTA] Familyblend x KPN: Digitaal Opvoeden

[CMTA] M2Media: Hoe Schiphol de zakelijke reiziger opnieuw voor zich won

 

Partners CMTA

 






 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.

Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid

13-10-2025 | 08:44:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van mentale druk onder jongeren op en rond het voetbalveld.

Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:00
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.