Cheil Benelux en Samsung ontwikkelen gamified workout Basic-Fit

Om jonge sporters te inspireren nog gezonder in het leven te staan, ontwikkelden Cheil Benelux en Samsung Electronics Benelux een rondreizende in-store workout experience voor Basic-Fit die squattende sporters uitdaagt in een interactieve game, en dit op 36 locaties in België en Nederland.

Dagelijks sportief leven

Basic-Fit wil van fit je basic maken door onderdeel te zijn van de dagelijkste routine van jongeren. Ook Samsung maakt deel uit van het dagelijkse leven van de nieuwe generatie sporters: het aantal stappen checken op je Galaxy smartphone, je hartslag meten met een Galaxy watch, je work-out playlist beluisteren met je Galaxy buds, met deze Samsung devices gaat dat allemaal vlot en gemakkelijk.

Gamified workout

Basic-Fit zette al stappen naar meer gamified workouts, waarbij sporters steeds uitgedaagd blijven. De innovaties van Samsung gaan daar de komende tijd een belangrijke rol in spelen. De sport- en body features op de smart watch helpen je om intensiever en efficiënter te trainen. Alle prestaties zijn te volgen en te sharen op de schermen in de clubs, in de Basic-Fit app en op social media.

Maurice Ridder, Head of Retail Media bij Basic-Fit: "Wij zijn heel blij met deze samenwerking. We voelden vanaf moment één dat we al onze touchpoints kunnen combineren en we elkaar kunnen helpen onze doelen te behalen. Samsung heeft de primeur om bij ons de eerste in-club activaties te verzorgen. Cheil Benelux creëerde naast deze activatie een campagne waarbij Samsung op een hele natuurlijke wijze aanwezig is op onze schermen, socials, audio en in de Basic-Fit app en dat voor alle clubs in Nederland & België!"

Gerben van Walt Meijer, Marketing Manager Mobile eXperiences bij Samsung Electronics Nederland: "Samsung zet technologie in om ieders leven eenvoudiger te maken. Dat doen we door volop in te zetten op innovatie, ook binnen de sportwereld. We hebben onze sporen al verdiend bij Olympische sporters die dankzij onze innovaties beter presteerden. Ook deze zomer zetten we onze schouders onder de Olympische Spelen in Parijs als een van de hoofdsponsors. Met deze dynamische, virtuele squat challenge geven we vanaf juli een hele nieuwe generatie sporters de kans onze producten te leren kennen en zo nog beter en gezonder in het leven te staan. Daar is Basic-Fit de uitgelezen partner voor."

www.cheil.nl

www.samsung.com

www.basic-fit.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Cheil Benelux lead agency voor Nongshim

10-11-2025 | 12:06:00
Centraal staat het thema ruimte: ruimte voor vrijheid, vooruitgang, het klimaat en voor elkaar.

[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Account Director

30-10-2025 | 08:13:00
Cheil Benelux is directly looking for Account Director - Fulltime - Amsterdam

Cheil Benelux ontwikkelt campagne voor D66

07-10-2025 | 09:30:00
Centraal staat het thema ruimte: ruimte voor vrijheid, vooruitgang, het klimaat en voor elkaar.

[Vacatures] Cheil Benelux zoekt een Creatieve Content Creator (NL) – Social First

29-09-2025 | 08:52:00
Cheil Benelux is per direct op zoek naar Creatieve Content Creator (NL) – Social First - Fulltime - Amsterdam

Sanne Houterman: Succes op social vraagt lef en timing

17-09-2025 | 10:54:39
In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreken we met de juryleden. Vandaag spreken we met Sanne Houterman
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Havas Lemz activeert Nederland met opvallende uitvalactie

18-11-2025 | 17:37:00
Havas Lemz ontwikkelde de activatie Nederland valt uit als onderdeel van Denk vooruit, de bewustwordingscampagne van de NCTV.

Accenture Song maakt kerstcampagne voor Smyths Toys

18-11-2025 | 11:53:00
De campagne zet de speelse dynamiek tussen een jongen en zijn hond centraal om de merkbeleving rondom Kerstmis te versterken in meerdere Europese landen.

Selmore lanceert feestdagencampagne voor Bioscoopbon

18-11-2025 | 10:11:00
De campagne is eenvoudig opgebouwd: een herkenbare situatie en een filmische setting met een vleugje droge humor

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Customer Success bij Bauer Media Outdoor Nederland

18-11-2025 | 09:06:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Customer success bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Junior Projectmanager

18-11-2025 | 07:32:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Junior Projectmanager - Hoorn
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.