Cheil Benelux en Samsung lanceren Limited Edition Shortcut Sneaker

Samsung lanceert de Shortcut Sneaker, die ze aan een aantal Samsung-members weggeven als prijs. Het design is van shoemaker Roel van Hoff. De techniek werd speciaal voor de Limited Edition sneakers ontwikkeld.

Move your feet to control your phone

Het concept is simpel: doe een bepaalde move met je schoenen en je Samsung telefoon reageert. De verschillende moves corresponderen met acties op je telefoon. Zo kun je je moeder bellen, muziek afspelen of je geluid harder of zachter zetten. Samsung ontwikkelde deze Limited Edition sneaker speciaal voor haar fanbase: een world’s first gadget, waar maar zes paar van bestaan. Om de sneakers te bemachtigen kunnen mensen zich inschrijven als member op de website van Samsung. Onder alle nieuwe en huidige members wordt vervolgens half juli een aantal winnaars getrokken.

Gerben van Walt Meijer, Marketing Manager Mobile eXperiences bij Samsung Nederland: "Innovatie van Samsung maakt het leven vaak makkelijker of beter. In dit geval maakt ‘t het gewoon leuker. We hadden ervoor kunnen kiezen om voor een simpele give-away te gaan, maar de mogelijkheden van onze Galaxy-telefoons inspireerden ons om met echt iets innovatiefs en funs te komen. Zoiets grappigs, dat wil je toch? Daarnaast ziet de sneaker er ook gewoon geweldig uit."

Tim de Waard & Daniël Samama, Creative Directors bij Cheil Benelux: "Als Samsung een sneaker maakt, zijn we het aan onze stand verplicht om daar innovatie in te stoppen. Het design van Roel van Hoff maakt het sowieso al een bijzondere schoen, maar in combinatie met deze technologie hebben we iets weten te maken dat de trouwe Samsung community hopelijk geweldig vindt. Toch best uniek: de eerste sneaker ter wereld waarmee je je moeder kan bellen."

De technologie werd mede door middel van machine learning tot stand gebracht. Door honderden keren de verschillende moves door verschillende mensen uit te laten voeren konden de slimme sensors, die in de schoen zitten de moves onderscheiden.

Credits:

Klant: Samsung Electronics Benelux | Verantwoordelijk bij klant: Farzan Shalji, Carlijn Prins, Michelle Jochemus, Tarifah Adamus | Bureau: Cheil Benelux | Project Management: Istvan Schiering | Creatie: Tim de Waard, Daniel Samama, Kahraman Cinar, Daan Haak | Design Sneaker: Roel van Hoff | Tech: Elitac Wearables | Content Production & post-production: Bruut Amsterdam

www.cheil.nl

www.samsung.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Sanne Houterman: Succes op social vraagt lef en timing

17-09-2025 | 10:54:39
In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreken we met de juryleden. Vandaag spreken we met Sanne Houterman

Cheil ontwikkelt wereldwijde campagne voor Samsung AI Home

02-09-2025 | 09:10:00
Het bureau is verantwoordelijk voor de creatieve lijn, de hoofdcommercial en de internationale uitrol.

[Vacatures] Cheil Benelux zoekt een Jr. Project Manager

13-08-2025 | 09:35:00
Cheil Benelux is per direct op zoek naar Jr. Project Manager - Fulltime - Amsterdam

Cheil UK ontwikkelt AI-marketingplatform samen met Spotlight

05-08-2025 | 08:50:50
Samen ontwikkelen ze een platform dat inspeelt op de invloed van large language models (LLM’s) op merkzichtbaarheid.

Cheil en WWF lanceren AI-campagne tegen plasticvervuiling

22-07-2025 | 13:37:00
In Seoul is een buitenreclamecampagne gestart waarin dieren verstrikt in plastic afval centraal staan.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bata Industrials presenteert internationale merkstrategie

26-09-2025 | 10:03:44
Bata Industrials heeft een wereldwijde merkpositionering gelanceerd onder de slogan Work safe. Live great.

ING start campagne rond verduurzamen woning

26-09-2025 | 09:21:36
De bank wil hiermee laten zien dat energiebesparende maatregelen niet alleen goed zijn voor het milieu, maar ook financieel voordeel kunnen opleveren.

Heinz introduceert Mr. Ridiculously Good in pastasauzecampagne

26-09-2025 | 09:07:00
Samen met VML The Cocktail en het merk Mr. Men Little Miss werd personage Mr. Ridiculously Good bedacht

[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager Digital Marketing

26-09-2025 | 08:53:00
Springbok is per direct op zoek naar een Projectmanager Digital Marketing - Den Bosch

Bob Koigi: Techreuzen versterken greep op advertentiemarkt

26-09-2025 | 08:51:00
Nieuwe data tonen een industrie die zich concentreert rond drie techgiganten
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.