 
 
Case: Wibra groeit door met nuchtere blik en sterke PR
Wibra laat zien dat groei mogelijk is in een uitdagend retaillandschap. De keten uit Epe (sinds 1956) vernieuwde haar winkelconcept en visuele identiteit, en richt zich expliciet op de manager van het huishouden. “We blijven onszelf opnieuw uitvinden,” zegt Rosalie Smit, verantwoordelijk voor PR en communicatie bij de retailer op de site van PR-Dashboard.
De kern blijft: het huishouden betaalbaar en toegankelijk houden, met een slim samengesteld assortiment voor het hele gezin. Die aanpak spreekt een brede doelgroep aan, van budgetkopers tot koopjesjagers, zichtbaar in user generated content met teksten als ren naar de Wibra.
Lokale PR als groeimotor
Wekelijkse winkelopeningen leveren relevant lokaal nieuws op en versterken betrokkenheid en traffic. Sinds 2018 bouwde Wibra een inhouse marketing- en communicatieteam op; PR en corporate communicatie worden centraal aangestuurd.
De koers betaalt zich uit. Wibra werd in 2024 door het publiek gekozen tot Beste Winkelketen van 2024-2025 (Huishoud; Feest & Hobby) en positioneert zich naast ketens als Action, Zeeman en HEMA met een eigen, nuchtere propositie. Het volledige verhaal lees je op de site van PR-Dashboard.
 Volg Marketing Report op LinkedIn!
 Volg Marketing Report op LinkedIn!
 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
PR-Dashboard organiseert opnieuw PR-Bootcamp Beginnen met PR
Denise van Ooijen: AI kijkt verder dan zoekwoorden
Founding partners leggen fundament onder Dutch PR Awards
Lokale PR, waarom het werkt en hoe je het inzet
Kim Klaver: PR is geen sluitstuk, maar startpunt
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert
 
	 
	