Cannes 2025: Monique Post & Sonja Kornet over Post & Kornet

New Business Radio zendt deze week live uit vanaf het Cannes Lions International Festival of Creativity. Iedere dag ontvangen Bas Vlugt en Peter Wybenga vooraanstaande experts uit media en marketingcommunicatie. In gesprek met Marketing Report vertellen Monique Post & Sonja Kornet van Post & Kornet, over hun bedrijf en ervaringen in Cannes.

Cannes is voor Post & Kornet een hoogtepunt in het jaar. Het festival biedt de kans om in korte tijd veel bestaande en potentiële klanten te spreken. Vaak levert dat niet direct nieuwe opdrachten op, maar in de maanden erna volgt er altijd wel een verrassend telefoontje van een bureau dat wil samenwerken.

De bureauwereld staat onder druk

Hoewel de sfeer in Cannes goed is, merken Monique Post en Sonja Kornet dat de bureauwereld het niet altijd gemakkelijk heeft. Als toeleverancier voelen zij dat direct: groeit een bureau niet, dan neemt ook de vraag naar nieuwe mensen af. Daarom richten zij zich steeds meer op klantzijde. Bedrijven zetten vaker een in-house agency op en zoeken mensen met een typische ‘bureaumentaliteit’: een ‘can-do’ mentaliteit, een hoge mate van flexibiliteit en een sterk gevoel voor dienstverlening.

AI vervangt taken, maar geen relaties

Binnen de creatieve sector staan sommige functies onder druk. Freelance eindredacteuren en illustratoren merken dat hun werk deels door AI wordt overgenomen. Toch zijn er ook functies die juist niet verdwijnen. Klantcontact en relatiebeheer blijven mensenwerk, net als conceptdenken en copywriting. AI kan helpen bij de basis, maar onderscheidend creatief werk vraagt altijd om menselijke input en scherpte.

Nieuwe verdienmodellen en adviesrol

Post & Kornet ziet dat bureaus financieel kritischer moeten zijn. Om de drempel voor werving en selectie te verlagen, werken ze steeds vaker met een abonnementsmodel. Zo zijn ze een paar uur per week in-house bij bureaus aanwezig. Dit versterkt het gevoel voor de cultuur en maakt betere matches mogelijk. Het werk blijft mensenwerk: 80 procent is gevoel. Daarnaast adviseren ze steeds meer over het behouden van talent, want aannemen is pas stap één.

Cannes als reflectiemoment

Voor bureaus is Cannes een ideaal moment om terug te blikken en vooruit te kijken. Dat is voor Post & Kornet een natuurlijk haakje om in gesprek te gaan over personeelsbehoefte en organisatieontwikkeling. Zo blijven ze top of mind zodra er een vacature ontstaat.

Blijvend samenwerken aan talent

De samenwerking met Marketing Report en de Directors Lunch is een vast onderdeel van hun aanwezigheid in Cannes. Die verbinding blijft, want juist in deze setting ontstaan de gesprekken die later tot waardevolle matches leiden.

www.canneslions.com

www.newbusinessradio.nl

Partners Marketing Report Cannes 2025


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Meld je nu aan voor de Cannes Lions 2026 Jury!

22-09-2025 | 08:45:00
Ja, je leest het goed. Ook jij kunt zitting nemen in de jury van Cannes Lions 2026!

Nicola Tillin: Creativiteit werkt pas met bewijs

20-08-2025 | 12:23:00
In dit interview vertelt Nicola Tillin, hoe het wereldwijde marketing intelligence-platform merken, bureaus en mediapartijen helpt om hun weg te vinden

Strenger beoordelingskader voor Cannes Lions Awards

11-07-2025 | 09:53:00
Cannes Lions introduceert vanaf 2026 een integriteitskader voor inzendingen op het festival.

RA*W en Matt Sleeps blikken terug op de RA*W Vlieg Pitch

11-07-2025 | 08:47:00
Creatief duo Steffi Boom en Esther van Vliet van Dentsu Creative heeft de RA*W Vlieg Pitch gewonnen met een campagne-idee voor Matt Sleeps.

Bob Koigi: Importheffingen drukken op advertentiebeleid

07-07-2025 | 09:02:17
Nu de wereldhandel steeds volatieler wordt, bevinden marketing- en reclamebureaus zich op onbekend terrein.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.

Brout werkt samen met Draft Digital aan digitale groei

09-10-2025 | 09:17:00
De samenwerking is gericht op het versterken van de digitale marketingaanpak van Brout en het integreren van CRM-data voor gerichtere communicatie en groei

N=5 ontwikkelt campagne Dan is er Menzis

09-10-2025 | 07:30:00
Zorgverzekeraar Menzis heeft de door N=5 ontwikkelde campagne Dan is er Menzis gelanceerd. De campagne wil laten zien waar mensen in het dagelijks leven met gezondheidsuitdagingen mee te maken hebben en hoe Menzis daarbij kan ondersteunen

FCB en Mastercard maken visuele beperkingen voelbaar

09-10-2025 | 01:15:00
FCB heeft voor creditcardmerk Mastercard een campagne ontwikkeld om te laten zien hoe mensen met een visuele beperking deze omzetten in mogelijkheden

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-10-2025 | 09:03:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Display, Video & Audio (DVA) Consultant
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.