Campagne Peaks speelt met de Money Gym in op goede voornemens 

Met de campagne Zet ook je geld in beweging speelt belegginsapp Peaks in op het goede voornemen om in 2025 financieel fitter te worden. Uit recent onderzoek, uitgevoerd door Motivaction, blijkt dat finfitter worden bij Nederlanders op de derde plek staat en dat mensen die iets met beleggen doen, met meer zelfvertrouwen (81 procent) naar de toekomst kijken. De campagne richt zich op mensen die nog niet beleggen, maar wel deze wens hebben. Voor extra motivatie lanceert Peaks samen met creatief bureau Uncle Bill, de Money Gym

Naast een TVC op NPO, bestaat de campagne uit een partnership met Nu.nl, social video’s, influencermarketing en online content. Centraal in de campagne staat de Money Gym, een educatieve microsite waar diverse tools worden aangeboden om financieel fitter te worden. Op 21 januari vindt er een webinar plaats en op 23 januari een female only event in samenwerking met Elfin in het NIO House te Amsterdam. De presentatie ligt in handen van Yeliz Çiçek (ex-hoofddredacteur Vogue en auteur van de autobiografie Alles is Mogelijk).

Sanneke Boesveldt, Head of Marketing Peaks: “Fysiek fitter worden staat al jaren bovenaan de lijst, en uit ons onderzoek blijkt dat financieel fitter worden dit jaar op nummer drie staat. De campagne koppelt de wens om fysiek en financieel fit te worden op een logische en humoristische manier, waar je niet anders dan gemotiveerd door kan raken. Ook voor mensen die zichzelf misschien helemaal niet zien als belegger, maar wel iets met hun geld willen doen.” 

De uitkomsten van het Motivaction-onderzoek, in samenwerking met Elfin, vormen de basis van de campagne. Hierin werd duidelijk in hoeverre Nederlanders zich voornemen financieel fitter te worden, welke barrières zij ervaren, maar ook welke verwachting mensen hebben als zij zich wel bezighouden met hun financiën op de korte en de lange termijn. Vrouwen tonen relatief meer enthousiasme voor beleggen, maar één op de drie weet niet hoe te beginnen en ervaart de beleggingswereld als te complex.

Mart Vlutters, founder van Uncle Bill: “De briefing was om een activerende nieuwjaarscampagne te ontwikkelen die mensen enthousiast maakt om de stap naar beleggen te zetten, iets dat voor velen, en met name vrouwen, nog steeds spannend is. Daarom speelden we op een laagdrempelige manier in op het meest herkenbare goede voornemen voor het nieuwe jaar: meer bewegen. Met een kleine knipoog laten we zien hoe Peaks kan helpen om financieel fitter te worden. In de Money Gym nemen we barrières weg om te starten met beleggen en laten we mensen ervaren dat een serieus onderwerp als beleggen, ook leuk en helemaal niet ingewikkeld hoeft te zijn."

De campagne Zet ook je geld in beweging loopt vanaf 1 tot en met 31 januari. 

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List


Lees ook:

Cees Faes: Mag het een onsje AI meer zijn?

25-07-2025 | 15:13:01
Cees Faes: Mag het een onsje AI meer zijn? We stonden er weer. Op het terras van het Palais des Festivals in Cannes

AndAgencyAmsterdam ontwikkelt studentencampagne

25-07-2025 | 13:27:10
De Rijksoverheid is een social-first campagne gestart die jongeren van zestien tot achttien jaar wijst op rijksoverheid.nl/studeren

Havas Lemz bouwt merkidentiteit Restore Local

25-07-2025 | 13:26:26
In opdracht van Restore Local heeft Havas Lemz een merkidentiteit ontwikkeld voor een internationale beweging gericht op landherstel in Afrika.

VENGEAN creëert campagne voor haverkoek ’t Stoepje

25-07-2025 | 13:26:10
VENGEAN heeft samen met Bakkerij ’t Stoepje een landelijke campagne opgezet waarin klanten een nieuwe smaak voor de bekende haverkoek konden kiezen

[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager

25-07-2025 | 11:54:00
Springbok is per direct op zoek naar Projectmanager - Den Bosch

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.