Britt Hogenhuis: Creativiteit zorgt voor de menselijke connectie

Influencer & Content Marketing Awards 2025

In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreekt Marketing Report met de juryleden die binnenkort bepalen welke cases tot de top van de creatieve industrie behoren. In deze reeks delen zij hun visie op content, media en de veranderingen binnen het vak. Vandaag spreken we met Britt Hogenhuis, Founder AndAgencyAmsterdam

Kun jij AndAgencyAmsterdam introduceren?

AndAgencyAmsterdam is een data-driven influencer-, PR- en content agency, gespecialiseerd in influencer marketing, PR & events, social & advertising en talentmanagement. We hebben een sterke focus op strategische merkverhalen en impactvolle data-gedreven campagnes. Met ons unieke, data-gedreven ROInfluence-platform ontwikkelen we strategieën over paid, earned en owned kanalen heen. Bij AndAgencyAmsterdam helpen we merken om op een betekenisvolle manier in contact te komen met hun doelgroep. Onze aanpak versterkt authentieke stemmen die resoneren met Generatie Y en Generatie Z via influencer marketing, social media, advertising, PR en events. Een aantal van onze toffe klanten zijn: bol, Pon, LIDL, LEGO, L'Oréal, Birra Morreti en Ben&Jerry's

Wat is goede content?

Goede content is meer dan alleen een mooi beeld of een pakkende tekst. Voor ons bij AndAgencyAmsterdam betekent het dat content authentiek, relevant en meetbaar impactvol moet zijn. Het gaat erom verhalen te creëren die echt resoneren met je doelgroep, of dat nu Gen Y of Gen Z is. Wij geloven dat goede content altijd de juiste balans vindt tussen data en creativiteit: data geeft ons inzicht in wat werkt en creativiteit zorgt voor de menselijke connectie. Pas als content raakt, gedeeld wordt en bijdraagt aan merkvertrouwen, kun je spreken van écht goede content. 

Wat zie jij als een belangrijke ontwikkeling in de creatieve industrie?

Een belangrijke ontwikkeling in de creatieve industrie is de verschuiving van pure bereik campagnes naar échte relevantie en authenticiteit. Consumenten, zeker Gen Y en Gen Z, prikken razendsnel door oppervlakkige content heen. Merken die impact willen maken, moeten daarom inzetten op verhalen die betekenisvol zijn én ondersteund worden door data. De combinatie van creativiteit en technologie wordt daarin steeds belangrijker: AI en data-analyse geven ons inzichten, maar het is de creatieve vertaling die zorgt voor verbinding. Die synergie bepaalt de toekomst van de creatieve industrie. 

Wat is het laatste nieuws?

Het laatste nieuws is dat wij met ons nieuwe ROInfluence-platform voor onze klant SEAT een uitgebreide analyse hebben gedaan van de campagne. We hebben daarbij niet alleen de merkbekendheid gemeten, maar ook het sentiment rondom het merk onder de doelgroep in kaart gebracht. Dankzij de inzichten uit ROInfluence kregen we een helder beeld van de impact van de campagne: van de zichtbaarheid van SEAT tot hoe consumenten over het merk praten. Daarmee laten we zien hoe data en creativiteit hand in hand gaan om marketing écht meetbaar en waardevol te maken.

www.andagency.amsterdam

---

De Influencer & Content Marketing Awards 2025 worden mede mogelijk gemaakt door Influentials

Influentials is hét techplatform dat merken en creators samenbrengt om authentieke content op schaal te realiseren. Met een internationaal netwerk van ruim 11.000 creators helpen we merken als Zwitsal, Samsung en McDonald’s om de kracht van de creator economy te benutten. Steeds meer consumenten vertrouwen niet langer op klassieke reclame, maar op content van mensen die ze écht volgen en waarderen.

Via het Influentials platform kunnen merken en agencies samenwerken met creators die zowel User Generated Content (UGC) maken als micro-influencers die impact maken binnen hun community. | www.influentials.com

Certified Influencers | Influencerregels.com

www.icmabenelux.nl

Lees hier alles over de Influencer & Content Marketing Awards en hoe in te zenden.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ICMA 2025 - Pensioenfluencers

18-09-2025 | 16:11:52
PH&C staat voor de grootste pensioentransitie ooit en wil daar zijn circa 1,3 miljoen deelnemers zo goed mogelijk over informeren

ICMA 2025 - Club Suprema

18-09-2025 | 15:18:25
Dr. Oetker wilde een nieuw premium pizzamerk genaamd Suprema introduceren, dus WPP Media ging aan de slag.

ICMA 2025 - Cyberveilig onderweg: van inzicht naar actie in transport

18-09-2025 | 14:53:46
Briefing: Positioneer TVM als méér dan verzekeraar: Kennispartner, autoriteit én aanjager op o.a. (digitale) veiligheid in transport & logistiek.

Bart de Bruin: Beste content voelt als een toevalstreffer

18-09-2025 | 14:53:23
In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreken we met de juryleden. Vandaag spreken we met Bart de Bruin

ICMA 2025 - Breincampagne Holland & Barrett

18-09-2025 | 11:08:00
Holland & Barrett heeft de ambitie om te groeien in Nederland. Om dit te realiseren, moet de merkoverweging significant worden verhoogd.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.