
Britt Blok: Let op details, zelfs bij nagelriemen
[Column] Over de dunne lijn tussen authenticiteit en slordigheid in campagnes
Laatst zag ik een advertentie voorbijkomen op Instagram waarin twee mensen elkaar een hand gaven — waarvoor het precies was, dat ben ik alweer vergeten. Wat me wel is bijgebleven? De nagelriemen. Rafelig en met donkere sporen van viezigheid. Je weet wel, van die nagelriemen waar je onbewust naar blijft kijken. Ik dacht alleen maar: hoe kan je dit in vredesnaam in je advertentie gebruiken?
Het lijkt misschien een kleinigheid, maar zo'n detail blijft hangen. Niet omdat ik een obsessie heb met nagelriemen, maar omdat het zó makkelijk te voorkomen was. Even een nagelborsteltje erlangs halen. Een manicure. Of, als je dan toch bezig bent met Photoshop: een klein beetje retoucheren. Klaar. Maar nee. Een team is hierbij betrokken geweest, er is budget voor vrijgemaakt, en toch is er vergeten om naar die handen te kijken.
En daarin schuilt voor mij de essentie: het gaat niet om die ene nagelriem, maar om wat het vertegenwoordigt. Als je al niet let op zo'n simpel detail, hoe zorgvuldig ben je dan met de rest? Je product? Je dienst? De klant? In een tijd waarin iedereen roept dat authenticiteit belangrijk is, lijken we soms het verschil tussen 'echt' en 'slordig' kwijt te raken.
Begrijp me niet verkeerd — echtheid in campagnes juich ik toe. Je hoeft geen perfecte handen of gladde huid te hebben. Bij lange na niet. Maar sommige dingen zijn gewoon een afleiding. En als mensen eerder praten over de staat van iemands vingers dan over je boodschap, dan weet je: ergens gaat iets mis.
Dus ja. Deze column gaat dan misschien over een nagelriem, maar eigenlijk ook weer helemaal niet. Het gaat over aandacht. Letten op de details. Over het verschil tussen iets gewoon posten en iets goed doen. En soms begint dat gewoon met: even naar de handen kijken.
---
Britt Blok is Business Director bij PINK.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant
Trends en kansen centraal bij Ongezout’n 2025
PINK en REMONDIS starten strategisch partnership
Zwitserleven speelt in op emotie met Pensioenambities
[Forum] Sydney Sweeney has great jeans
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Display, Video & Audio (DVA) Consultant
[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Senior Display, Video & Audio (DVA) Consultant
Herkenbaarheid, humor en oplossingen staan centraal in automotive-campagne Marktplaats
Europese steden decor voor OOH-campagne Lynk & Co 08
Alfred lanceert campagne met dames van Van Dobben
Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers