Britt Blok: Let op details, zelfs bij nagelriemen

[Column] Over de dunne lijn tussen authenticiteit en slordigheid in campagnes

Laatst zag ik een advertentie voorbijkomen op Instagram waarin twee mensen elkaar een hand gaven — waarvoor het precies was, dat ben ik alweer vergeten. Wat me wel is bijgebleven? De nagelriemen. Rafelig en met donkere sporen van viezigheid. Je weet wel, van die nagelriemen waar je onbewust naar blijft kijken. Ik dacht alleen maar: hoe kan je dit in vredesnaam in je advertentie gebruiken?

Het lijkt misschien een kleinigheid, maar zo'n detail blijft hangen. Niet omdat ik een obsessie heb met nagelriemen, maar omdat het zó makkelijk te voorkomen was. Even een nagelborsteltje erlangs halen. Een manicure. Of, als je dan toch bezig bent met Photoshop: een klein beetje retoucheren. Klaar. Maar nee. Een team is hierbij betrokken geweest, er is budget voor vrijgemaakt, en toch is er vergeten om naar die handen te kijken.

En daarin schuilt voor mij de essentie: het gaat niet om die ene nagelriem, maar om wat het vertegenwoordigt. Als je al niet let op zo'n simpel detail, hoe zorgvuldig ben je dan met de rest? Je product? Je dienst? De klant? In een tijd waarin iedereen roept dat authenticiteit belangrijk is, lijken we soms het verschil tussen 'echt' en 'slordig' kwijt te raken.

Begrijp me niet verkeerd — echtheid in campagnes juich ik toe. Je hoeft geen perfecte handen of gladde huid te hebben. Bij lange na niet. Maar sommige dingen zijn gewoon een afleiding. En als mensen eerder praten over de staat van iemands vingers dan over je boodschap, dan weet je: ergens gaat iets mis.

Dus ja. Deze column gaat dan misschien over een nagelriem, maar eigenlijk ook weer helemaal niet. Het gaat over aandacht. Letten op de details. Over het verschil tussen iets gewoon posten en iets goed doen. En soms begint dat gewoon met: even naar de handen kijken.

---

Britt Blok is Business Director bij PINK.

www.pinkagency.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

PEXI lanceert MCP-server voor AI-gestuurde campagnes

25-11-2025 | 16:02:00
De introductie volgt op de eerdere release van Adserver 2.0 voor selfservice-advertising.

Elsbeth Wesselink: Efficiëntie is geen strategie: zeker niet in 2026!

25-11-2025 | 13:11:00
Als een organisatie écht miljoenen en maanden nodig had voor een productie die nu in een paar dagen lukt, dan waren ze niet meegegaan met de huidige tijd

PINK ontwikkelt identiteit SORTED

24-11-2025 | 09:40:25
SORTED is een samenwerking van meerdere organisaties die werken aan een circulaire en toekomstbestendige textielketen.

Youri Wanders: Als de cloud crasht, wie zijn wij dan nog?

20-10-2025 | 14:52:00
Amazon Web Services ligt eruit. En met AWS: de halve wereld.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Happy Horizon lanceert AI Optimizer voor AI-vindbaarheid

16-12-2025 | 10:57:19
Een geïntegreerde dienst die organisaties helpt vindbaar en relevant te blijven in de snel veranderende wereld van AI-gedreven zoekresultaten.

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.