Coopr gaat op in Brand Potential Benelux

Integratie Coopr en Brand Potential afgerond per 1 mei

Met de officiële lancering per 1 mei is Brand Potential Benelux operationeel vanuit kantoren in Amsterdam, Rotterdam en Antwerpen. Het strategisch merk- en communicatiebureau biedt een combinatie van merkonderzoek, strategie, design en PR, onder de noemer Influence by Design.

Deze filosofie draait om het bewust ontwerpen van merkinvloed met een mix van heldere strategie, onderscheidend design en versterkende PR. Brand Potential Benelux is onderdeel van Brand Potential Group en maakt deel uit van het Candid-platform.

Integratie van Coopr en versterking van het team

Jos Govaart, managing director van Brand Potential Benelux: “We hebben de afgelopen maanden de tijd genomen om te zorgen voor een sterke integratie van Coopr en het reeds bestaande Brand Potential. Dat wilden we zorgvuldig doen, allereerst met veel aandacht voor de mensen die er werken maar natuurlijk ook met oog op behoeften uit de markt.”

 “We beschikken over een divers palet van ontzettend talentvolle mensen met verschillende perspectieven, ervaring en expertises die tot uiting komen in het werk dat we leveren. We zoeken via gedegen research naar onderliggende waarheden die zorgen voor betere beslissingen. We ontwerpen krachtige, betrouwbare merkidentiteiten, opvallende merkcampagnes en gedenkwaardige PR-activaties. Dat is wat we bedoelen met Influence by Design.”

Vijfkoppig leadership team

Het nieuwe bureau telt 36 professionals en staat onder leiding van Guillaume Furminger (Executive Creative Director), Laila de Vries (Client Service Director), Judith Vermulst (PR Director), Jos Govaart (Managing Director) en Ali Marmaduke (Strategy Director). Laatstgenoemde werkte eerder bij onder andere Bulletproof, DesignBridge en Hill & Knowlton.

Jos Govaart: “Ali brengt een indrukwekkende staat van dienst met zich mee met meer dan 15 jaar ervaring in strategische merkpositionering en -ontwikkeling. Zijn expertise in consumentengedrag en merkstrategie zorgt voor een waardevolle toevoeging aan het leadership team.”

Brand Potential Benelux werkt voor merken als Albert Heijn, Etos, Coca-Cola, Pathé, LinkedIn, Eurostar, Pickwick en Volvo Cars. De groep is internationaal actief, met het hoofdkantoor in Londen.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Case: Wibra groeit door met nuchtere blik en sterke PR

31-10-2025 | 11:53:00
De keten uit Epe (sinds 1956) vernieuwde haar winkelconcept en visuele identiteit, en richt zich expliciet op de manager van het huishouden

Margriet de Ruijter Client & Operations Director Marcommit

28-10-2025 | 16:43:00
In deze functie stuurt zij de operatie aan, ontwikkelt het team verder en draagt bij aan de groei van het bureau.

Maarten Molenbeek (Douane Nederland) Woordvoerder van het jaar bij Dutch PR Awards 2025

28-10-2025 | 08:30:00
Maarten Molenbeek is uitgeroepen tot Woordvoerder van het Jaar bij de Dutch PR Awards 2025

Brand Potential wint ZILVER tijdens Dutch PR Awards

24-10-2025 | 09:19:00
Dutch PR Awards 2025 - Brand Potential. Become a Lord or Lady with DFDS

TEAM LEWIS wint ZILVER tijdens Dutch PR Awards

24-10-2025 | 09:15:00
Niets zo mooi als speelgoed van een ander

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Interview] Carolien Bos (Menzis): Er voor iemand zijn is de kern

31-10-2025 | 15:07:00
Carolien Bos is directeur klant & markt bij zorgverzekeraar Menzis. Onlangs kondigde Menzis aan de door N=5 ontwikkelde campagne Dan is er Menzis te lanceren en voor een andere positionering te kiezen met de missie Wij kiezen voor de mens. We spreken met Carolien Bos hierover

Stan Molemaker hoofdambassadeur Movember 2025

31-10-2025 | 10:57:08
De campagne wil mannen aanmoedigen open te praten over mentale gezondheid en elkaar actief te steunen.

Bibliotheken starten campagne Heel Nederland Leest

31-10-2025 | 09:05:12
Bezoekers ontvangen gratis Onder de paramariboom van Johan Fretz om deze maand samen te lezen en het gesprek aan te gaan.

[Vacatures] Giesbers Retail zoekt een Campagnemanager

31-10-2025 | 08:13:00
Giesbers Retail is per direct op zoek naar Campagnemanager (HBO · 32/40 uur) Arnhem 

Media Reverse en Habufa lanceren XOOON-campagne op tv

30-10-2025 | 16:09:00
In de najaarscampagne van XOOON, onderdeel van Habufa Meubelen, staat de huiskamer centraal.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.