Bram Mullink hoofdredacteur Quest

Bram Mullink is per 1 oktober de hoofdredacteur van Quest. Hij neemt het roer over van Maartje de Gruyter, die de rol op interim-basis invulde. Zij blijft als Managing Editor onderdeel van de Quest-redactie. Bram Mullink is een ervaren journalist en was de afgelopen jaren adjunct-hoofdredacteur van BNR Nieuwsradio en BNR Podcasts.

Op een leuke manier kennis en wetenschap overbrengen

Het portfolio van Quest – onderdeel van Hearst Netherlands – bereikt elke week 1 miljoen mensen. De missie van Quest is om heel Nederland op een leuke manier wijzer te maken. Dat gebeurt onder meer door het produceren van kwalitatieve content, die wordt verspreid via print, digitaal, video, events en audio. De content wordt bovendien gebruikt voor verrassende producten zoals quizzen, cursussen, website, spellen en puzzels. Bram Mullink werkte de afgelopen zes jaar – bij BNR Nieuwsradio, waar hij vóór het adjunct-hoofdredacteurschap ook eindredacteur en chef Nieuws was. Eerder werkte hij ook al drie jaar bij BNR. In de bijna twintig jaar dat Bram Mullink actief is in medialand was hij onder meer redacteur en verslaggever bij AVROTROS, RTL en bij AT5, waar hij zijn loopbaan begon.

Bram Mullink: "Ik heb enorm veel zin om bij Quest aan de slag te gaan, een merk dat al twintig jaar laat zien op een fantastisch leuke manier kennis en wetenschap weet over te brengen – iets dat in deze tijd van groot belang is."

Doorgewinterde journalist 

Lieneke van den Heuvel, Chief Brand Officer Local Brands bij Hearst Netherlands: "Met Bram hebben we een doorgewinterde journalist aan boord, die al bijna twintig jaar op topniveau werkt in het Nederlandse medialandschap. Hij heeft een sterke focus op de inhoud en veel ervaring in digitalisering en de ontwikkeling van nieuwe verdienmodellen. In combinatie met zijn leiderschapskwaliteiten is hij de juiste persoon om Quest verder uit te bouwen. De combinatie van Bram als hoofdredacteur en Maartje als Managing Editor is ijzersterk. Maartje maakte bij de start van Quest, al een aantal jaar deel uit van de vaste redactie van Quest. Zij zullen gezamenlijk de strategie voor Quest verder vormgeven en uitrollen. Ik heb daar veel vertrouwen in en kijk erg uit naar de komende periode."

www.hearst.nl

www.quest.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Meindert Schut hoofdredacteur Quote

14-10-2025 | 14:35:35
Hij volgt Paul van Riessen op, die sinds 2021 leidinggaf aan het merk.

Esquire komt naar Frankrijk in voorjaar 2026

29-09-2025 | 15:48:15
Esquire France verschijnt vanaf het voorjaar als kwartaalblad, aangevuld met een website en socialmediakanalen.

[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Managing Editor HISTORIA bij National Geographic

18-09-2025 | 08:35:00
Hearst Netherlands is per direct op zoek naar Managing Editor HISTORIA bij National Geographic

[Forum] Wat is goede content?

17-09-2025 | 23:59:00
In de rubriek [Forum] stellen wij bepalende spelers in de markt een actuele vraag. Deze keer stellen we juryleden van de Influencer & Content Marketing Awards 2025 de vraag

Kiki Kaersenhout: Het wordt tijd om kritisch te kijken naar onze creaties

15-09-2025 | 14:35:00
In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreken we met de juryleden. Vandaag spreken we met Kiki Kaersenhout
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.

Media Reverse en Bruna tonen effect van AI in zomercampagne

16-10-2025 | 16:37:23
Bruna, Media Reverse en Talpa bewijzen dat AI-campagnes effectief en geloofwaardig kunnen zijn

O2H Creative Solutions versiert Amsterdam voor jubileumjaar

16-10-2025 | 15:13:06
De stad Amsterdam viert haar 750-jarig bestaan, en dat is ook buiten niet te missen.

TBWA\NEBOKO laat emoties spreken in fraudecampagne NVB

16-10-2025 | 14:55:00
De campagne moedigt Nederlanders aan om te vertrouwen op hun emoties bij een poging tot fraude.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.