Boomerang ontwikkelt zomercampagne Lay's

Boomerang ontwikkelde de zomercampagne van Lay's met de slogan: Achter de beste chips, zitten de beste aardappels. Met deze campagne wil Lay's haar consumenten bewust maken van de duurzaam geteelde aardappels die worden gebruikt voor het maken van hun chips. 

Duurzaam geteelde aardappels

Alles begint bij de teelt van de aardappels, waarbij regeneratieve landbouw via het PepsiCo Sustainable Farming Program een belangrijke rol speelt. Zo ondersteunt PepsiCo de telers door onder andere gewasrotatie en groenbemesting; het land ligt nooit braak en de grond blijft zo gezond mogelijk. Om de uiteindelijke kwaliteit te garanderen, worden meer dan 18.000 kwaliteitschecks per jaar uitgevoerd voordat de aardappels in de fabriek terechtkomen. En ook in de fabriek worden continu kwaliteitschecks gedaan. 

Kijkje in de keuken

Rozanne Drost, Sustainability Manager bij PepsiCo: "We zetten ons met het PepsiCo Positive (pep+) team dagelijks in voor duurzamere landbouw, samen met onze telers. Al sinds 2020 worden als resultaat daarvan al onze aardappels duurzaam geproduceerd in Nederland. Een mooie stap in de juiste richting, maar we weten ook dat we nog een weg te gaan hebben. Ik ben verheugd dat we met deze campagne letterlijk een kijkje in onze keuken kunnen geven, en kunnen laten zien hoe hard we samen met onze telers werken aan een duurzamere toekomst en natuurlijk de lekkerste chips!"

De campagne wordt verder uitgerold door middel van een nieuwe TVC, digital (OLV & social) (D)OOH, shopfloor communicatie, pr en influencermarketing. 

Credits:

Activatie: Boomerang | Influencermarketing: Oona | PR: Glasnost

www.boomerangagency.com

www.pepsico.nl

Lees ook:

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Boomerang zet mentale gezondheid centraal op Adnight

30-09-2025 | 08:42:00
Het programma onderzoekt thema’s als creativiteit onder druk, inclusiviteit in media en authentieke representatie in campagnes.

Publicis: Meerderheid staat open voor inclusieve reclame

17-09-2025 | 09:45:59
Publicis Groupe NL presenteert de tweede editie van het Brands, Pride & Advertising-onderzoek.

Tanya Leedekerken start bij Boomerang

11-09-2025 | 09:10:44
Zij treedt toe tot het Executive Committee van Publicis Groupe Netherlands en rapporteert in haar rol aan Isabelle Dacz

ADsterdam verwelkomt duizend creatieven in Amsterdam

03-07-2025 | 10:12:00
Het evenement werd georganiseerd door Publicis Groupe NL in samenwerking met ADCN en Soundsright.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.