Belgische spoormaatschappij NMBS kiest voor iO

De Belgische Spoorwegmaatschappij (NMBS) heeft blended agency iO gekozen als innovatiepartner. iO zal het innovatielab van NMBS de komende 2 jaar ondersteunen bij het ontwikkelen en uitvoeren van ideeën die treinreizigers meer gebruikerscomfort en reisplezier bieden.

Het NMBS-innovatielab is verantwoordelijk voor het lanceren van vernieuwingen die problemen voor treinreizigers oplossen en hen meer reiscomfort bieden. In de afgelopen vier jaar heeft het al meer dan vijftig proof of concepts gerealiseerd, waarvan twintig succesvol zijn geïmplementeerd.

Na een recente pitch koos het iO als partner van het innovatieprogramma van NMBS. In die rol zal iO de spoorwegmaatschappij helpen om via servicedesign en AI-trajecten eventuele innovatieprojecten verder te ontwikkelen of uit te rollen.

Dries Steyaert, Business Lead bij iO: “We zijn blij dat we de komende twee jaar met NMBS mogen samenwerken om haar innovatiedoelstellingen te verwezenlijken. We zetten onze expertise in innovatieprocessen, UX- en servicedesign, en technologische knowhow graag in om haar reizigers meer gebruikerscomfort te bieden.”

www.iodigital.com

www.belgiantrain.be

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

[Vacatures] iO zoekt een CRM & Marketing Automation Specialist

09-12-2025 | 07:56:00
iO is per direct op zoek naar CRM & Marketing Automation Specialist - Campus Eindhoven

[Vacatures] iO zoekt een Projectleider Content

03-12-2025 | 08:30:00
iO is per direct op zoek naar Projectleider Content - Campus Amsterdam

[Vacatures] iO zoekt een HubSpot Implementatie Lead

02-12-2025 | 07:34:00
iO is per direct op zoek naar HubSpot Implementatie Lead  - Campus Eindhoven

[Vacatures] iO zoekt een Technisch Data & Analytics Expert

27-11-2025 | 08:52:00
iO is per direct op zoek naar Technisch Data & Analytics Expert - Campus Eindhoven

[Vacatures] iO zoekt een Data & Insights Consultant

26-11-2025 | 09:09:00
iO is per direct op zoek naar Data & Insights Consultant - Campus Eindhoven


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.

Coca-Cola en FIFA starten FIFA World Cup Trophy Tour

18-12-2025 | 10:14:10
De wereldwijde tour biedt fans de kans om de originele WK-trofee te zien in aanloop naar het WK voetbal van 2026

LINDA. breidt portfolio uit met LINDA.mini

18-12-2025 | 09:40:00
Met deze uitbreiding richt het mediabedrijf zich op aanstaande moeders en ouders van kinderen van 0 tot en met 4 jaar.

Draft Digital en FarmCamps lanceren Geen stress, wel kippen

18-12-2025 | 09:28:00
De campagne speelt in op het gevoel dat gezinsvakanties vaak minder ontspannen zijn dan vooraf gehoopt.

Primeur: Video Ads op basis van Cost per Sale bij TradeTracker

18-12-2025 | 00:00:00
Hiermee biedt het bedrijf adverteerders en publishers de mogelijkheid om videocontent in te zetten met de zekerheid dat er alleen wordt betaald bij daadwerkelijke conversie.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.