Beiersdorf versterkt directie met Burcu Andreae-Nehlsen

Beiersdorf heeft Burcu Andreae-Nehlsen benoemd tot president Derma & Health Care. Daarmee krijgt zij wereldwijd de verantwoordelijkheid voor de merken: Eucerin, Aquaphor, Hansaplast, CURITAS en Elastoplast. Ze treedt tevens toe tot het Executive Committee, het uitgebreide managementteam van Beiersdorf.

Internationale ervaring

Andreae-Nehlsen brengt brede internationale ervaring mee uit de beauty-industrie. Bij L’Oréal was zij Global Head of Innovation Skin Care & Cleansing en verantwoordelijk voor de wereldwijde innovatie­strategie van de huidverzorgingsmerken. Binnen Beiersdorf gaat zij de strategische ontwikkeling van de dermatologische portfolio en de bekende pleistermerken leiden, een taak die tot nu toe tijdelijk werd vervuld door CEO Vincent Warnery.

Vincent Warnery, CEO Beiersdorf: "Met Burcu Andreae-Nehlsen verwelkomen we een internationaal ervaren leider met een sterke focus op innovatie en merkontwikkeling. Haar visie en expertise maken haar de juiste keuze om onze activiteiten in dit domein verder uit te bouwen."

Sterke groei in huid- en wondverzorging

De divisies Derma en Health Care zijn belangrijke groeimotoren voor Beiersdorf. In 2024 boekten de Derma-merken Eucerin en Aquaphor een organische omzetgroei van 10,6 procent. Health Care, met Hansaplast, CURITAS en Elastoplast, groeide in diezelfde periode met 6,1 procent. Deze groei werd in 2025 voortgezet, gedreven door innovaties zoals Thiamidol en Epicelline, en de introductie van Second Skin Protection-pleisters.

Nieuwe missie

Burcu Andreae-Nehlsen: "Ik voel me vereerd om deze rol op me te nemen en deel uit te maken van het Executive Committee. Voor mij is dit meer dan een functie: het is een missie om de toekomst van huidgezondheid vorm te geven met onze iconische merken. Samen met mijn team willen we innovaties ontwikkelen die nieuwe dermatologische standaarden zetten en mensen wereldwijd ondersteunen in hun huidverzorgingsreis."

De oprichting van de rol president Derma & Health Care binnen het Executive Committee benadrukt de strategische waarde van deze categorieën in het portfolio van Beiersdorf.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

De voordelen van het uitbesteden van een MTO

24-12-2025 | 10:15:00
Maar hoe weet je eigenlijk of jouw medewerkers ook écht tevreden zijn? Daarvoor is een medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO) ideaal

Daniëlle Boskemper versterkt klantorganisatie van Persuade

24-12-2025 | 10:03:00
Persuade breidt het team uit met Daniëlle Boskemper. Zij treedt in dienst als Client Services Director en Head of Account.

UNLIKE scherpt propositie aan en breidt managementteam uit

24-12-2025 | 09:59:00
UNLIKE kondigt een strategische koerswijziging aan. Het bureau ontwikkelt zich van social bureau naar strategische merk- en contentpartner

Marc Dik verlaat Mediawan Skyhigh

22-12-2025 | 14:23:00
Mede-oprichter Marc Dik verlaat per 1 januari 2026 het productiebedrijf Mediawan Skyhigh

Mark van Dijk verlaat dentsu

22-12-2025 | 13:02:00
Mark van Dijk verlaat per 31 januari 2026 na ruim 7 jaar het mediaconglomeraat dentsu
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.