
Beep for Help opent vestiging in Rotterdam voor niet-medische hulp
Beep for Help opent de deuren van haar eerste Rotterdamse vestiging aan de Hoogstraat 16. Met de opening van de locatie is de hulpservice zonder wachtrij, nu ook beschikbaar voor de inwoners van de havenstad. De helpers van Beep for Help zijn via de telefoon of app op te roepen voor verscheidene klusjes. Het doel is om ouderen en kwetsbare doelgroepen meer zelfstandigheid te bieden en de druk op de mantelzorg te verlichten. Bovendien zal de vestiging functioneren als ontmoetingsplek voor de doelgroep.
Eugène Meinders, operationeel directeur van Beep for Help: "Rotterdam is een grote stad, met een groot aantal ouderen en veel uitdagingen op het gebied van zorg. Uit cijfers van het CBS bleek dat van alle Nederlanders boven de twintig maar liefst één op de acht langdurig mantelzorg geeft. Negentien procent daarvan ervaart dit als een te zware belasting. Door het eenmalig of vaker uit handen nemen van bijvoorbeeld huishoudelijke taken, klusjes of een bezoekje naar het ziekenhuis, hopen we deze last te verlichten. Bovendien zien we dat deze laagdrempelige hulpvorm ervoor zorgt dat kwetsbare groepen meer regie kunnen nemen over hun eigen leven. We streven er dan ook naar om op korte termijn de hele regio Rotterdam te bedienen."
Saamhorigheid en veiligheid
Naast de beschikbaarheid van de service, heeft de locatie een sociaal maatschappelijk doel.
Eugène Meinders: "In onze vestiging in Amsterdam hebben we gemerkt dat bewoners graag contact met ons en elkaar willen maken. Dit concept willen we in Rotterdam voortzetten en waar mogelijk verbeteren. Beep for Help wil deel uitmaken van de gemeenschap en een toegankelijk aanspreekpunt zijn voor hulpvragen in de omgeving. Daarom brengen we buurtgenoten en onze doelgroep in onze zogenoemde ‘huiskamer’ bij elkaar, onder het genot van een kopje koffie of thee. Bovendien werken we samen met lokale helpers uit de buurt, die graag iets willen bijdragen en persoonlijk een verschil willen maken, tegen een eerlijke beloning. We hopen hiermee bij te dragen aan het persoonlijke en veilige gevoel, wat voor onze organisatie en service zo belangrijk is. Ik ben dan ook trots dat wij dit in het bruisende hoofdkwartier mogen openen."
Groeiambities
Eugène Meinders: "Nu onze eerste vestiging een substantiële groei laat zien, is het tijd om nog meer hulpvragers te gaan bedienen. De afgelopen maanden is er daarom hard gewerkt om alle processen zo in te richten dat we onze dienstverlening landelijk kunnen uitrollen. De opening van de vestiging in Rotterdam betekent niet alleen het eerste zichtbare bewijs van deze ambitie, maar ook een goede gelegenheid om onze processen te optimaliseren waar nodig. Op deze manier kunnen we nog meer groepen van dienst zijn en tegelijkertijd vasthouden aan ons vriendelijke en persoonlijke karakter."
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
BOAS hangt vuile was van de mode-industrie buiten
Werkgeluk volgens Inner Smile Company geen bijzaak meer
Beep for Help rolt dienst uit voor zakelijke markt
Nederlandse digital nomad mist familie, vrienden én fiets
Nina Derwael ambassadrice van elektrisch automerk VOYAH
Gepubliceerd door: Daan Dekkers