
Bart Kokke introduceert Tender Canvas bij CONVENTA
Van pitch-allergie naar winnende energie
Het Tender Canvas-model maakt zijn internationale debuut tijdens CONVENTA Crossover in Ljubljana. Oprichter Bart Kokke presenteert dinsdag 9 september zijn methode aan creatieve bureaus en eventprofessionals binnen de Pitch Arena van de Perfect Pitch Route.
Het model is ontwikkeld om het vaak ingewikkelde proces van tenders en pitches overzichtelijker en effectiever te maken. Het biedt creatieve teams houvast door structuur, focus en een duidelijke verhaallijn te combineren.
Van pitchdruk naar procesdiscipline
Het Tender Canvas-model bestaat uit drie blokken: Briefing, Manage en Narrative. De methode helpt bureaus om de achterliggende vraag scherp te krijgen, een gestructureerd proces te volgen en een verhaal neer te zetten dat zowel rationeel als emotioneel overtuigt.
Bart Kokke: “Regels zijn geen obstakel, maar een kans. Het draait om strategische visie, procesdiscipline en verhaalkracht. Met Tender Canvas krijgen creatieve teams grip, energie en overtuigingskracht. Zo krijgen pitch-ideeën de kans om écht impact te maken.”
Succesvolle toepassing bij creatieve bureaus
De methode heeft inmiddels een stevig trackrecord opgebouwd. In de afgelopen vijf jaar begeleidde Tender Canvas meer dan vijftig aanbestedingen voor creatieve bureaus, met een succesratio van ruim zeventig procent. Dat resulteerde in een gezamenlijke contractwaarde van meer dan 75 miljoen euro.
Bart Kokke deelde zijn inzichten eerder tijdens Cannes Lions (voor Marketing Report) en op INSPIRE (voor IDEA). Met zijn keynote bij CONVENTA Crossover zet hij een volgende stap richting de internationale creatieve industrie.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Bart Kokke: Pitchmodel moet eerlijker voor bureaus
Cannes 2025: Bart Kokke over Tender Canvas
WhitePaper Sessions Cannes 2025
Eerste sprekers WhitePaper Sessions Cannes 2025 bekend
Greenberry ontwikkelt digitaal platform voor Invest-NL
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert