Bart Kokke introduceert Tender Canvas bij CONVENTA

Van pitch-allergie naar winnende energie

Het Tender Canvas-model maakt zijn internationale debuut tijdens CONVENTA Crossover in Ljubljana. Oprichter Bart Kokke presenteert dinsdag 9 september zijn methode aan creatieve bureaus en eventprofessionals binnen de Pitch Arena van de Perfect Pitch Route.

Het model is ontwikkeld om het vaak ingewikkelde proces van tenders en pitches overzichtelijker en effectiever te maken. Het biedt creatieve teams houvast door structuur, focus en een duidelijke verhaallijn te combineren.

Van pitchdruk naar procesdiscipline

Het Tender Canvas-model bestaat uit drie blokken: Briefing, Manage en Narrative. De methode helpt bureaus om de achterliggende vraag scherp te krijgen, een gestructureerd proces te volgen en een verhaal neer te zetten dat zowel rationeel als emotioneel overtuigt.

Bart Kokke: “Regels zijn geen obstakel, maar een kans. Het draait om strategische visie, procesdiscipline en verhaalkracht. Met Tender Canvas krijgen creatieve teams grip, energie en overtuigingskracht. Zo krijgen pitch-ideeën de kans om écht impact te maken.”

Succesvolle toepassing bij creatieve bureaus

De methode heeft inmiddels een stevig trackrecord opgebouwd. In de afgelopen vijf jaar begeleidde Tender Canvas meer dan vijftig aanbestedingen voor creatieve bureaus, met een succesratio van ruim zeventig procent. Dat resulteerde in een gezamenlijke contractwaarde van meer dan 75 miljoen euro.

Bart Kokke deelde zijn inzichten eerder tijdens Cannes Lions (voor Marketing Report) en op INSPIRE (voor IDEA). Met zijn keynote bij CONVENTA Crossover zet hij een volgende stap richting de internationale creatieve industrie.

www.tendercanvas.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bart Kokke: Pitchmodel moet eerlijker voor bureaus

17-06-2025 | 15:10:00
Tijdens de WhitePaper Sessions op Cannes Lions 2025 delen topmarketeers hun inzichten over actuele marketingthema’s.

Cannes 2025: Bart Kokke over Tender Canvas

17-06-2025 | 09:17:00
New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Iedere dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie.

WhitePaper Sessions Cannes 2025

10-06-2025 | 16:38:00
Eerste sprekers WhitePaper Sessions Cannes 2025 bekend. Op podium: Fiona Vanderbroeck (bol), Dave Frauenfelder (KPN), Marjan Straathof (DEPT)

Eerste sprekers WhitePaper Sessions Cannes 2025 bekend

06-06-2025 | 12:35:00
Eerste sprekers WhitePaper Sessions Cannes 2025 bekend. Op podium: Fiona Vanderbroeck (bol), Dave Frauenfelder (KPN), Marjan Straathof (DEPT)

Greenberry ontwikkelt digitaal platform voor Invest-NL

27-11-2024 | 09:17:00
Het doel van de vernieuwing is om een digitaal platform te creëren dat de impact van Invest-NL op duurzaamheid en innovatie versterkt
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.