Bart de Bruin: Beste content voelt als een toevalstreffer

Influencer & Content Marketing Awards 2025

In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreekt Marketing Report met de juryleden die binnenkort bepalen welke cases tot de top van de creatieve industrie behoren. In deze reeks delen zij hun visie op content, media en de veranderingen binnen het vak. Vandaag spreken we met Bart de Bruin, Strategy and Growth Director bij awesome.

Kun jij awesome. introduceren?

awesome. is een social & content agency in Amsterdam Noord, opgericht door Ward van den Bosch en Vanja Mlinar. We werken met een team van 13 voor klanten als ANWB, bol., Picnic, LINDA., KNGF en De Alliantie. Ons team helpt merken om relevant te blijven op de kanalen die er nú toe doen. We combineren scherpe strategie, efficiënte contentproductie en meetbare distributie.

Wat is goede content?

Goede content laat je stoppen met scrollen. Het doorbreekt de stroom aan berichten waar je normaal gedachteloos doorheen veegt. Het blijft hangen. Omdat het grappig is, herkenbaar, informatief of direct aanzet tot actie. De beste content voelt als een toevalstreffer: je zocht er niet naar, maar het raakt precies de juiste snaar. Content moet opvallen tussen de massa, matchen met het DNA van het merk en een bijdrage leveren aan de KPI’s.

Wat zie jij als een belangrijke ontwikkeling in de creatieve industrie?

AI is de gamechanger, maar niet op de manier waarop veel mensen denken. Het merendeel van de marketeers en brand managers ziet authenticiteit als een kernwaarde. Volledig terecht. Echte mensen en échte verhalen creëren vertrouwen en bouwen brand equity op. Dat maakt dat ze hun menselijke creators niet snel zullen vervangen door virtuele varianten. Tegelijk groeit de content vraag sneller dan veel marketingbudgetten. De vraag naar dagelijkse output van bijvoorbeeld short-form video’s is met een traditionele aanpak vaak niet meer haalbaar. AI biedt hier een oplossing, ook in hybride vorm. Bij awesome. werken we dagelijks aan slimme, schaalbare oplossingen die nu effectief zijn en meegroeien met de behoeften van morgen.

Voor BOVAG ontwikkelden we een AI-presentator die hun verhalen over mobiliteit op een consistente, toegankelijke manier brengt. Zonder telkens een draaidag te hoeven plannen. Bram verschijnt in korte social video’s, met een vaste look & feel, herkenbare tone of voice en actuele invalshoeken. Of het nu gaat om onderhoud of wetgeving: Bram is altijd beschikbaar, altijd up-to-date en altijd on-brand. Zo houden we snelheid in de contentproductie, grip op de boodschap, en ruimte voor doorontwikkeling. En belangrijker nog: we laten zien hoe AI niet alleen efficiëntie oplevert, maar ook bijdraagt aan merkconsistentie en relevantie. Sinds kort maakt ook Zoë van der Ai, onderdeel uit van ons team. Niet van echt te onderscheiden en wordt door onze eigen agency ingezet om o.a. op Linkedin de laatste trends op het gebied van social te delen.

Wat is het laatste nieuws?

awesome. bestaat over 2 maanden 10 jaar. Geen vuurwerk, wel een scherpe terug- en vooruitblik.

In november 2015 startten Ward en Vanja met z’n tweeën aan een keukentafel, met één overtuiging: merken verdienen betere content. Relevanter, consistenter, creatiever. Nu staat er een team van strategen, creatieven en makers die honderden campagnes, social posts en video’s heeft gemaakt voor merken die Nederland kleur geven.

De komende 10 jaar bouwen we door. We verbeteren waar nodig, investeren in menselijker werk en combineren creativiteit met autonomie. AI zetten we in als vaste versneller van strategie, creatie en strategie. Ook lanceren we in het laatste kwartaal Mondays made awesome. – ons nieuwe label voor employer branding.

---

De Influencer & Content Marketing Awards 2025 worden mede mogelijk gemaakt door Influentials

Influentials is hét techplatform dat merken en creators samenbrengt om authentieke content op schaal te realiseren. Met een internationaal netwerk van ruim 11.000 creators helpen we merken als Zwitsal, Samsung en McDonald’s om de kracht van de creator economy te benutten. Steeds meer consumenten vertrouwen niet langer op klassieke reclame, maar op content van mensen die ze écht volgen en waarderen.

Via het Influentials platform kunnen merken en agencies samenwerken met creators die zowel User Generated Content (UGC) maken als micro-influencers die impact maken binnen hun community. | www.influentials.com

Certified Influencers | Influencerregels.com

www.icmabenelux.nl

Lees hier alles over de Influencer & Content Marketing Awards en hoe in te zenden.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ICMA 2025 - Pensioenfluencers

18-09-2025 | 16:11:52
PH&C staat voor de grootste pensioentransitie ooit en wil daar zijn circa 1,3 miljoen deelnemers zo goed mogelijk over informeren

ICMA 2025 - Club Suprema

18-09-2025 | 15:18:25
Dr. Oetker wilde een nieuw premium pizzamerk genaamd Suprema introduceren, dus WPP Media ging aan de slag.

Britt Hogenhuis: Creativiteit zorgt voor de menselijke connectie

18-09-2025 | 15:02:00
In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreken we met de juryleden. Vandaag spreken we met Britt Hogenhuis

ICMA 2025 - Cyberveilig onderweg: van inzicht naar actie in transport

18-09-2025 | 14:53:46
Briefing: Positioneer TVM als méér dan verzekeraar: Kennispartner, autoriteit én aanjager op o.a. (digitale) veiligheid in transport & logistiek.

ICMA 2025 - Breincampagne Holland & Barrett

18-09-2025 | 11:08:00
Holland & Barrett heeft de ambitie om te groeien in Nederland. Om dit te realiseren, moet de merkoverweging significant worden verhoogd.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.