Arjen Lubach opnieuw meest invloedrijk in de Nederlandse Media

Alexander Klöpping, Monica Geuze en Bram Krikke komen de top-10 van de Media250 2025 binnen

Op 3 december is tijdens het M100 Event de Media250 editie 2026 bekend gemaakt, de lijst van de meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media.

Nadat John de Mol negen jaar achter elkaar op nummer 1 stond in de lijst van de meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media, staat zijn opvolger Arjen Lubach alweer voor het vijfde jaar op rij bovenaan. John de Mol staat in de 2026 editie van de Media250 op plaats 3 en blijft daarmee een van de meest invloedrijke medamensen. Op nummer 2 saat ook dit jaar weer Eva Jinek.

Johan Derksen zakt iets weg - van 5 naar 9. Drie nieuwkomers op de top-10. Opmerkelijk is de comeback van Alexander Klöpping. Stond in de gloriejaren van De Wereld Draait Door heel hoog, zakte daarna weg maar is weer helemaal terug. Stijgt van 14 naar 6.

Monica Geuze maakt een reuzensprong, van 29 naar 7, Bram Krikke is de derde nieuwe naam in de top 10, hij stijgt van 15 naar 10.

René Zeedijk hoogste stijger

De hoogste stijger in de lijst is René Zeedijk (DPG Media). Hij lanceerde in 2025 een podcast samen met Roger Verdurmen de Whazzup in Media podcast en stijgt een duizelingwekkende 114 plaatsen naar 113.

Story hoofdredacteur Guido den Aantrekker was in 2025 niet van de televisie te slaan en stijgt 95 plaatsen naar 130. Lamyae Aharouay, politiek verslaggever bij NRC, klom 83 plaatsen naar 157.

Ook grote sprongen voor Splinter Chabot (53, +63), Bram Mullink (147, +63), Joost Vullings (149, +52) en Erik de Zwart (163, +52).

Willem Albert Bol hoogste nieuwkomer

Willem-Albert Bol, in de 2025 editie van de M100 lijsten nog de nummer 2 in de MediaAgency100, verruilde Abovo Maxlead voor Azerion, waar hij country manger werd. Hij is de hoogste nieuwkomer in de Media250 op nummer 28. Sjoerd van der Meijden (Adswag) komt binnen op nummer 67. De op twee na hoogste nieuwskomer in de lijst komt ook van mediabureauzijde. Patrick Molleman was CEO van Omnicom Mediagroep en werd CEO bij Global Media & Entertainment. Hij komt binnen op 69.

Andere hoge binnekomers in de lijst zijn ondermeer Thomas van Groningen (103), Amarins de Boer (110), Thijs Zonneveld (114), Bas Heijne (143) en Eric Kip (152).

Je vindt de complete 2026 editie van de Media250 hier

Je vindt een overzicht van alle M100 2026 lijsten hier


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

RA*W opent inschrijving Cannes Summer Course 2026

04-12-2025 | 13:00:00
De organisatie wil jonge creatieven meer tijd geven om met hun bureau het gesprek aan te gaan over deelname en de benodigde investering.

Cheil Benelux ontwikkelt campagne voor de Pijp

04-12-2025 | 09:54:06
De BIZ’en van het gebied wilden die diversiteit zichtbaar maken in een outdoor campagne die de veelzijdigheid van de wijk benadrukt.

Giesbers ontwikkelt kerstservice BoodschAPPEN

04-12-2025 | 08:47:57
Boodschappen.nl introduceert tijdens de kerstdagen een WhatsApp-service waarmee consumenten direct hulp krijgen bij kookproblemen.

The Family zet muziek en humor in tegen vapen

03-12-2025 | 10:18:00
Centraal staat The Organs, een fictieve band bestaande uit de longen, het hart en de hersenen: de organen die worden getroffen door vapen.

Lukas van de Ven: De stem van Mulisch als statement

03-12-2025 | 08:45:00
Marketing Report sprak met Janneke Bakker, relatiemanager bij Passend Lezen, en Lukas van de Ven, Executive Creative Director bij The Family
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.