 
 
Alpine A290 GTS wint Autovisie EV Supertest 2025
De Alpine A290 GTS is door Autovisie uitgeroepen tot sportiefste elektrische auto onder de 55.000 euro. Het Franse merk wint daarmee de eerste Autovisie EV Supertest, die deze maand is gepubliceerd in het magazine en op de website van Autovisie.
Waar bij elektrische auto's vaak de nadruk ligt op prijs, bereik en accucapaciteit, draaide deze test volledig om rijplezier. Jaco Bijlsma, hoofdredacteur van Autovisie: "Ook een elektrische auto kan je echt stuurplezier bezorgen door een goed onderstel, een communicatieve besturing en speelse rijeigenschappen."
Test op Raceway Venray
Autovisie test jaarlijks sportieve auto's tijdens de Supertest op het TT Circuit in Assen. Voor de elektrische editie koos de redactie voor Raceway Venray, een baan met zowel snelle stukken als technische bochten. Bijlsma: "Daar merk je hoe goed ze sturen, remmen en of ze een beetje willen spelen. Het goede nieuws is dat er auto’s tussen zitten die echt lekker sturen en van bochten houden. Eindelijk elektrische auto’s die niet alleen stress bezorgen, maar vooral rijplezier."
Deelnemers EV Supertest
De deelnemende modellen waren de Abarth 600, Alpine A290 GTS, Cupra Born BZ, MG XPower, Mini Cooper S en Smart Brabus. De volledige test is te lezen in Autovisie magazine en te bekijken op Autovisie.nl.
Autovisie organiseert sinds 1997 jaarlijks de Supertest en publiceert autonieuws via magazine, website, YouTube en social media.
 Volg Marketing Report op LinkedIn!
 Volg Marketing Report op LinkedIn!
 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Sander van Gestel: Mediahuis kiest voor eigen innovatie
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Product Designer
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Junior DBA Engineer
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Online Redacteur Dagblad van het Noorden & Leeuwarder Courant (Tijdelijk)
 Volg Marketing Report op LinkedIn!
 Volg Marketing Report op LinkedIn!
 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
[Interview] Carolien Bos (Menzis): Er voor iemand zijn is de kern
Stan Molemaker hoofdambassadeur Movember 2025
Bibliotheken starten campagne Heel Nederland Leest
[Vacatures] Giesbers Retail zoekt een Campagnemanager
Media Reverse en Habufa lanceren XOOON-campagne op tv
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert
 
	 
	