Alfred ontwikkelt zomercampagne Praxis

Alfred ontwikkelde de zomercampagne voor Praxis. De campagne is een vervolg op de campagne die in maart is gestart met een vader die wel wat hulp kan gebruiken met klussen. Deze keer zien we de vader tijdens de zomervakantie, alleen wordt deze iets anders besteed dan in de zon aan zee.

Praxis Plus

Miranda Smit, Marketing Director bij Praxis: "Onze Makers-doelgroep pakt vaak zelf klussen in en om het huis op om geld te besparen. Vooral in de zomer zien we dat mensen vrij nemen om de grotere klus op te pakken. Daarom is het belangrijk dat we juist in deze periode laten zien dat je bij Praxis waar voor je geld én de juiste hulp krijgt. Naast kortingen op heel veel artikelen, lanceren we ook het spaarmechanisme met Praxis Plus, waarmee klanten kunnen sparen voor nog meer voordeel. Met de Rekenhulp vloeren, stappenplannen en de gratis aanhanger helpt Praxis de Maker naast geld, ook om tijd en moeite te besparen. Met deze campagne willen we dat tussen de oren krijgen van alle Makers van Nederland."

Geen reclamebord, maar echt en herkenbaar

Edward van de Ridder, Head of Strategy bij Alfred International: "Veel kluscampagnes doen alsof iedereen altijd maar zin heeft in klussen en alles kan. We zagen tijdens onderzoek van de voorjaarscampagne dat ons concept juist zo goed scoort omdat de emotie tussen de vader en zijn kinderen echt en herkenbaar voelt, niet te reclamisch. De uitdaging was om de boodschap de hele zomer heel veel voordeel glashelder te vertellen, maar zonder van het gezin een uithangbord van Praxis te maken."

Credits:

Verantwoordelijk bij Praxis: Miranda Smit, Floor Barger, Isabella Vogelzang, Emily van Waardenburg | Bureau: Alfred International | Creatie: Gebroeders Janssen, Rogier Mahieu | Strategie: Edward van de Ridder, Julian Stevense (Brandgurus) | Account: Mariëlle Bok, Luke Boots, Daniëlle Boskemper | Productie: Swantje Hoppe, Pauline Koeman, Nienke van Voorst | Regisseur: Michiel ten Horn | Edit: MRTN  | Camera: Joris Kerbosch | Art: Florian Legters | Muziek: Djurre de Haan | Postproductie: De Grot | Mediastrategie: UM 

www.alfred.nl

www.praxis.nl

Lees ook:

[Vacatures] Alfred zoekt een Senior Producer

24-09-2025 | 08:00:00
Alfred  is per direct op zoek naar een Senior Producer - Full-time · Amsterdam

Tobias Vermeiren Strategy Director Alfred

22-09-2025 | 15:36:00
Tobias Vermeiren stapt na 3,5 jaar over van Dentsu Creative naar Alfred, waar hij aan de slag gaat als Strategy Director

ALFRED x ADNIGHT | Vrienden van Alfred Live

17-09-2025 | 11:08:44
Join us for drinks, dancing, and good vibes, while also diving deeper into the big questions of creativity today

Alfred lanceert campagne Texels, voortbouwend op eilandmentaliteit

22-08-2025 | 01:17:00
Speciaalbiermerk Texels, onder andere bekend van het bierlabel Skuumkoppe, lanceert een campagne waarin de Texelse eilandmentaliteit centraal staat

Edward van de Ridder vertrekt bij Alfred

18-08-2025 | 11:16:00
Van de Ridder kwam in 2017 bij Alfred om de verschuiving naar digital en activatie te versnellen:


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT

24-09-2025 | 11:24:36
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.

[Vacatures] Alfred zoekt een Senior Producer

24-09-2025 | 08:00:00
Alfred  is per direct op zoek naar een Senior Producer - Full-time · Amsterdam

SuperRebel.Agency ontwikkelt internationale merkfilm VGP

23-09-2025 | 11:01:42
Het project vormt het centrale onderdeel van een campagne die deze week in achttien landen start

[Vacatures] DPG Media zoekt een Redacteur Video Qmusic

23-09-2025 | 09:27:00
DPG Media is per direct op zoek naar Redacteur Video Qmusic - Amsterdam

Joe Public en ALDI benadrukken bekroonde kwaliteit in campagne

23-09-2025 | 09:04:00
Joe Public Amsterdam heeft voor ALDI een vervolg ontwikkeld in de Fans van Voordeel-campagne.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.