Alfred ontwikkelt campagne: Ga eens Rivella

Deze week lanceert Rivella de 360-campagne ‘Ga eens Rivella’. Alfred heeft de campagne ontwikkelt die ervoor moet zorgen dat mensen vaker naar het eigenzinnige frisdrankmerk grijpen, dan naar hun standaardkeuze. Uit onderzoek blijkt dat heel veel mensen Rivella kennen, maar er niet spontaan aan denken als ze een frisdrank kiezen.

De campagne wordt crossmediaal uitgerold. Radio en tv draaien om mensen die in de stijl van een serieus interview vertellen over de sleur waarin hun frisdrankrelatie beland is. Rivella brengt die spark weer helemaal terug. Social video toont een inkijkje in typische situaties van een uitgebluste frisdrankrelatie. In OOH worden mensen op relevante plekken geconfronteerd met hun voorspelbare frisdrankkeuzes. En in de supermarkt worden mensen uitgedaagd om een keer met een andere frisdrank naar huis te gaan.

Laura Beenders, Brand Development Manager Rivella: "Rivella is echt iets ánders dan alle andere frisdranken. Het heeft een bijzondere smaak die je nergens mee kunt vergelijken. We zien echter vaak dat mensen gewoon kiezen voor het vertrouwde, terwijl ze juist positief verrast zijn over de smaak van Rivella als ze het proberen. En eenmaal geproefd, gaan ze het ook vaker drinken. Om die reden zochten we een campagne om mensen wakker te schudden uit hun frisdrankroutine. En dan op een manier die recht doet aan het unieke karakter van Rivella. Dit mondde uit in een campagne die mensen oproept om ‘Rivella te gaan’. We nemen het op tegen concurrenten die veel diepere zakken hebben. Dat maakt het belang van opvallende creatie des te groter. We zochten echt iets waar mensen even van opkijken."

Paul van Kuilenburg, strategy director bij alfred: "We kiezen voor humor als breekijzer, door de parallel te trekken met relaties die een beetje zijn doodgeslagen. Wanneer je de clichés van een uitgebluste relatie loslaat op frisdrankgebruik, ontstaat een absurd contrast, dat op je lachspieren werkt."

www.alfred.nl

www.vrumona.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.