
Alfred maakt eerste werk voor Lidl: Lidl Deals
Alfred maakt het eerste werk voor Lidl en dat ziet er tof uit!
Lidl start haar nieuwe marketingstrategie met de lancering van een nieuwe prijscampagne Lidl Deals. Later dit voorjaar volgt de uitrol van de merkcampagne.
Nu nóg meer Lidl voor je geld
Lidl Deals is een overkoepelende naam voor een periode van diepe prijsacties en kent de slogan ‘Nu nóg meer Lidl voor je geld’. Bij Lidl krijgt de consument altijd de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs. Tijdens Lidl Deals zullen de prijzen nóg lager zijn en krijg je dus nóg meer Lidl voor je geld.
Purpose meer invulling geven
Laura Klaver, Head of Marketing Lidl: “Bij Lidl vinden we dat een duurzame en gezonde leefstijl voor iedereen betaalbaar en toegankelijk moet zijn. Daarom zullen we altijd leveren op onze belofte 'de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs'. Prijs is een ontzettend belangrijke waarde voor Lidl. Zodoende starten we met een prijspromo-concept binnen de overall campagne. We hebben altijd lage prijzen, maar tijdens de prijscampagne zijn de prijzen nog lager."
Lidl Deals is de eerste campagne die is ontstaan vanuit de samenwerking met reclamebureau Alfred. De campagne is onderdeel van de totale marketingstrategie en wordt landelijk uitgerold op onder andere tv, radio, online, in print, digital out of home, social en op de winkelvloer. Alles vanuit een herkenbaar visual device: de gele prijssticker met Lidl Deals.
Oorwurm toegevoegd
Jeroen van de Sande en Rogier Mahieu, Executive Creative Directors bij Alfred, zijn creatief eindverantwoordelijk voor het Lidl-werk: "In alle videomiddelen en radio hebben we aan dat visual device nog een oorwurm toegevoegd. Hiervoor hebben we samen met Tom Tukker een Nederlandse versie van het nummer Thrift shop van Macklemore gemaakt. Het nummer gaat over de vraag waarom zou ik geld uitgeven aan te dure merken? Het is natuurlijk ook veel leuker om het systeem te hacken en minder geld uit te geven. Dat geldt altijd al bij Lidl, maar tijdens Lidl Deals helemaal.”
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Alfred ontwikkelt campagne voor Allianz Direct
Longlisten SAN ABC Accenten 2024
Alfred creëert sprookjesachtige campagne voor Simpel
Finalisten Gouden Loekie bekend
Jochem Bron stapt na 15 jaar over van Alfred naar Somention
Gepubliceerd door: Bas Vlugt