Alfred lanceert ASN Bank-campagne Nu al zin in morgen

Alfred heeft de campagne ontwikkeld voor de vernieuwde ASN Bank. Onder de slogan Nu al zin in morgen maakt Nederland kennis met de visuele stijl van de bank. De eerste uitingen zijn te zien op straat en online en vormen de opmaat naar een merkcampagne die deze zomer van start gaat.

Met de merkbelofte Goed voor jou. Goed voor de toekomst richt ASN Bank zich op klanten die bewust willen omgaan met hun geld, met oog voor mens, dier en natuur.

Eekhoorn blijft symbool voor vooruitdenken

De bekende eekhoorn blijft ook in de vernieuwde stijl het gezicht van ASN Bank. Angela Eijlander, CSMO bij ASN Bank: "De eekhoorn is voor ons meer dan een beeldmerk. Hij staat voor vooruitdenken, voor hoe je slim omgaat met wat je hebt voor nu en de volgende generaties. En dat is precies wat we met het vernieuwde merk willen uitdragen. De ASN Bank voelt herkenbaar, maar is ook helemaal van nu en kijkt vooruit naar een toekomst waar je zin in hebt."

Alfred ontwikkelde de campagne op basis van een merkstrategie van consultancybureau Eastwood. Yvette Belt, managing director bij Alfred: "We zijn ontzettend trots dat we samen met ASN Bank deze merkpositionering tot leven mogen brengen. De basis werd gelegd door Marc Oosterhout van Eastwood, en wij mochten daar op voortbouwen. Van de visuele stijl tot de campagne – alles klopt en is één verhaal. Het is mooi om te zien hoe het merk de komende tijd in de volle breedte tot leven komt."

Campagne volgt op samenvoeging met BLG Wonen, RegioBank en SNS

De campagne sluit aan bij de eerder aangekondigde samenvoeging van ASN Bank, BLG Wonen, RegioBank en SNS onder de naam ASN Bank. De bank wil hiermee haar maatschappelijke profiel versterken en verder groeien in klanten en rendement.

De eerste uitingen van de merkstijl zijn vanaf deze week in het hele land zichtbaar. De volledige merkcampagne volgt in de zomer.

www.alfred.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

TBWA\NEBOKO houdt huis bij Effies 2025

13-11-2025 | 22:53:00
Woeaaaaah! Het kan bijna niet anders dan dat TBWA\NEBOKO alle Nederlandse Effie-records heeft gebroken

[Vacatures] Alfred zoekt een Designer

10-10-2025 | 10:22:00
Alfred  is per direct op zoek naar een Designer - Full-time · Amsterdam

Alfred lanceert campagne met dames van Van Dobben

07-10-2025 | 11:28:00
Alfred en OnSocial hebben een merkcampagne ontwikkeld voor croquetmerk Van Dobben, waarin de dames uit de iconische Amsterdamse Eetsalon centraal staan

[Vacatures] Alfred zoekt een Senior Producer

24-09-2025 | 08:00:00
Alfred  is per direct op zoek naar een Senior Producer - Full-time · Amsterdam

Tobias Vermeiren Strategy Director Alfred

22-09-2025 | 15:36:00
Tobias Vermeiren stapt na 3,5 jaar over van Dentsu Creative naar Alfred, waar hij aan de slag gaat als Strategy Director

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Unlike ontwikkelt Sinterklaascampagne voor RAAK

24-11-2025 | 09:58:46
Met Reine Clause zet RAAK een personage in dat op een luchtige manier aandacht vraagt voor online gedrag.

Happiness Amsterdam en Fitzroy winnen bij ADCE

24-11-2025 | 09:58:00
Tijdens de 34e editie van de ADCE Awards in Barcelona zijn twee Nederlandse bureaus in de prijzen gevallen.

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een Hubspot Specialist

24-11-2025 | 08:11:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar Hubspot Specialist - Hybride, Zwolle

[Vacatures] Qmusic zoekt een Video-Editor

24-11-2025 | 07:41:00
Qmusic is per direct op zoek naar Video-Editor - Amsterdam

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een SEA Specialist

21-11-2025 | 12:02:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar SEA Specialist - Hybride, Zwolle
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.