
Alfred lanceert ASN Bank-campagne Nu al zin in morgen
Alfred heeft de campagne ontwikkeld voor de vernieuwde ASN Bank. Onder de slogan Nu al zin in morgen maakt Nederland kennis met de visuele stijl van de bank. De eerste uitingen zijn te zien op straat en online en vormen de opmaat naar een merkcampagne die deze zomer van start gaat.
Met de merkbelofte Goed voor jou. Goed voor de toekomst richt ASN Bank zich op klanten die bewust willen omgaan met hun geld, met oog voor mens, dier en natuur.
Eekhoorn blijft symbool voor vooruitdenken
De bekende eekhoorn blijft ook in de vernieuwde stijl het gezicht van ASN Bank. Angela Eijlander, CSMO bij ASN Bank: "De eekhoorn is voor ons meer dan een beeldmerk. Hij staat voor vooruitdenken, voor hoe je slim omgaat met wat je hebt voor nu en de volgende generaties. En dat is precies wat we met het vernieuwde merk willen uitdragen. De ASN Bank voelt herkenbaar, maar is ook helemaal van nu en kijkt vooruit naar een toekomst waar je zin in hebt."
Alfred ontwikkelde de campagne op basis van een merkstrategie van consultancybureau Eastwood. Yvette Belt, managing director bij Alfred: "We zijn ontzettend trots dat we samen met ASN Bank deze merkpositionering tot leven mogen brengen. De basis werd gelegd door Marc Oosterhout van Eastwood, en wij mochten daar op voortbouwen. Van de visuele stijl tot de campagne – alles klopt en is één verhaal. Het is mooi om te zien hoe het merk de komende tijd in de volle breedte tot leven komt."
Campagne volgt op samenvoeging met BLG Wonen, RegioBank en SNS
De campagne sluit aan bij de eerder aangekondigde samenvoeging van ASN Bank, BLG Wonen, RegioBank en SNS onder de naam ASN Bank. De bank wil hiermee haar maatschappelijke profiel versterken en verder groeien in klanten en rendement.
De eerste uitingen van de merkstijl zijn vanaf deze week in het hele land zichtbaar. De volledige merkcampagne volgt in de zomer.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Sabine van Pareren en Rosa Mulder versterken Alfred
Alfred ontwikkelt campagne voor Allianz Direct
Longlisten SAN ABC Accenten 2024
Alfred creëert sprookjesachtige campagne voor Simpel
Finalisten Gouden Loekie bekend
Gepubliceerd door: Saskia van Weert