Albert Heijn introduceert digitale hulp Steijn in AH-app

Albert Heijn heeft een digitale assistent toegevoegd aan de Mijn AH app. De hulp, met de naam Steijn, beantwoordt via een chatfunctie vragen over koken, recepten en het bewaren van producten. Steijn is onderdeel van de Koken-tab in de app, waarin ook de functies Scan & Kook en het persoonlijke weekmenu te vinden zijn.

Met Steijn wil Albert Heijn klanten ondersteunen bij het dagelijks koken. Gebruikers kunnen vragen stellen als ‘Hoe maak ik pasta gezond?’ of ‘Hoe bewaar ik een halve avocado?’. De assistent reageert met praktische tips en suggesties, afgestemd op de vraag van de gebruiker. Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie Albert Heijn: "Maak kennis met Steijn, jouw slimme hulp in de keuken die helpt bij het vinden van passende inspiratie voor het avondeten. Van het kiezen van een recept tot het bereiden van een gerecht: Steijn maakt het dagelijks koken net een beetje makkelijker."

Meer hulp bij dagelijkse kookvragen

Scan & Kook maakt het mogelijk om via een foto van ingrediënten of de koelkast bijpassende recepten te vinden. Het weekmenu bevat zeven recepten, afgestemd op persoonlijke voorkeuren zoals dieetwensen of gezinssamenstelling.

Steijn speelt ook een rol in een campagne van Albert Heijn. In commercials zijn app-gesprekken te zien tussen huisgenoten over de dagelijkse vraag ‘Wat eten we vandaag?’. De campagne wordt verspreid via televisie, digitale kanalen en social media.

Doorontwikkeling op basis van klantfeedback

Albert Heijn breidt de mogelijkheden van Steijn de komende tijd verder uit. Op basis van feedback van gebruikers worden functies toegevoegd, zoals antwoorden op vragen over productinformatie, Bonusaanbiedingen en wijn-spijscombinaties. Ook praktische kookvragen en tips over bereiding en ingrediënten worden verder aangevuld.

De assistent is beschikbaar in het Nederlands en Engels. In de toekomst worden er extra talen toegevoegd. De Mijn AH app heeft meer dan vijf miljoen actieve gebruikers.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Serviceplan en MediaMarkt starten gezamenlijke merkcampagne

06-10-2025 | 15:15:00
MediaMarkt start een nieuwe fase in de merkcampagnes met een creatieve interpretatie van de bekende pay-off Ik ben toch niet gek.

mJourney lanceert whitepaper over toekomst fysieke retail

03-10-2025 | 10:51:58
Het document laat zien hoe locatie-intelligentie, data en technologie fysieke winkels een strategische rol geven in het medialandschap.

Inzichten in het koopgedrag van de Nederlandse consument

03-10-2025 | 08:00:00
DPG Media onderzocht samen met Panel Inzicht het koopgedrag van 1000 Nederlanders. Ze keken naar hoe duurzaamheid, prijs en digitale winkelervaringen

Havas en Bolletje lanceren kruidnootburger als foodtrend

02-10-2025 | 16:30:00
De lancering is onderdeel van een campagne die inspeelt op de trend van onverwachte smaakcombinaties.

ESN en Megawatt zetten in op wereldrecordpoging in Rotterdam

02-10-2025 | 15:44:00
De poging maakt deel uit van de campagne Push Forward en brengt honderd sporters samen voor een gezamenlijke fysieke en mentale uitdaging.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.