Albert Heijn introduceert AI Assistent op de winkelvloer

Albert Heijn heeft tijdens de jaarlijkse FoodTech Week een AI-gedreven assistent voor winkelmedewerkers gepresenteerd. De toepassing, gebaseerd op generatieve AI, moet het werk van collega’s gemakkelijker maken en bijdragen aan meer werkplezier.

De AI Assistent geeft snel antwoord op veelgestelde vragen van klanten, zoals waar producten liggen of hoeveel voorraad er nog is. Daarmee kunnen medewerkers klanten sneller en gerichter helpen. De introductie sluit aan bij de ambitie van Albert Heijn om slimme technologie in te zetten voor persoonlijke service.

Snelle antwoorden en betere klantbeleving

De AI Assistent werkt via een gebruiksvriendelijke interface die is gekoppeld aan bestaande systemen. Winkelmedewerkers kunnen op elk moment de informatie opvragen die zij nodig hebben. Dit draagt volgens Albert Heijn bij aan een soepelere werkomgeving en een betere klantbeleving.

Sjoerd Holleman, directeur Strategy, Product & Analytics: "In onze winkels helpen meer dan 80.000 collega’s iedere dag onze klanten. Daarvoor is toegankelijke en slimme technologie onmisbaar. Met deze AI assistent brengen we Gen AI naar de winkelvloer. Dat maakt het werk makkelijker en leuker, én zorgt voor een betere winkelervaring. Een mooie stap die we met trots presenteren tijdens de FoodTech Week."

De komende maanden wordt de AI Assistent landelijk uitgerold en uitgebreid met aanvullende functies.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Hoe Nederland kiest, koopt en kookt: 3 inzichten

19-06-2025 | 14:27:14
Waarom kiezen ze voor een bepaalde winkel of juist voor een specifiek product?

Creative Gym en AH starten Boosting Retail Creativity programma

17-06-2025 | 08:00:00
In interactieve sessies krijgen deelnemers handvatten om de creatieve kwaliteit van campagnes te verbeteren.

Persuade ontwikkelt ondergoedcampagne voor Zeeman

16-06-2025 | 14:17:00
Zeeman heeft een campagne gelanceerd waarbij sport- en hobbyclubs uit Nederland poseren in hun ondergoed.

Consument kiest bewust ondanks economisch ongemak

11-06-2025 | 10:54:00
Ondanks economische onzekerheid kiest een groeiende groep consumenten bewust voor merken en producten die passen bij hun overtuigingen

Jumbo profileert zich als bakker met landelijke campagne

05-06-2025 | 10:09:45
Onder de titel De lekkerste bakkerij van Nederland zet het bedrijf de focus op het aanbod van brood en gebak.

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.