Airborne ontwikkelt podcast Op Koers voor Damen Shipyards

De eerste afleveringen van Op Koers te beluisteren. Deze podcast geeft inzicht in de geschiedenis van Damen Shipyards Group. Ooit slechts een houten schuurtje aan de oevers van de Merwede, nu één van ‘s werelds grootste scheepsbouwers. Op Koers is ontwikkeld door audio agency Airborne.

Talloze betrokkenen reconstrueren de weg die het bedrijf heeft afgelegd, onder wie ook grondlegger van de huidige Group - Kommer Damen zelf - die voor het eerst zo uitgebreid terugblikt.

Geschiedenis Damen Shipyards

Wanneer de jonge Kommer Damen in de jaren 60 in het bedrijf komt, ziet hij al snel dat er nog veel meer kansen liggen. Vanuit een destijds onorthodoxe visie weet hij de scheepswerf in een flink tempo uit te bouwen. In Nederland, maar vooral ook daarbuiten. Daarmee maakt hij het familiebedrijf bestand tegen wereldwijde economische tegenwind, zoals de oliecrisis in de jaren ‘70. In de decennia die volgen, groeit Damen Shipyards uit tot een internationaal opererende onderneming die actief is in diverse typen scheepsbouw - van marineschepen tot luxe jachten.

Scheepsbouwgeschiedenis

Arnout Damen, CEO van Damen Shipyards Group: “Met de podcast hopen we luisteraars te inspireren door te laten zien wat je voor elkaar kunt krijgen als je trouw blijft aan een uitgesproken visie - hoe groot de tegenslagen soms ook zijn.”

Jitte Milder, Marketingcommunicatie manager Damen Shipyards: “Met deze podcast voegen we een nieuwe vorm van storytelling toe aan onze bestaande middelenmix: uitgebreider en persoonlijker. Daarmee hebben we op een onderscheidende manier de rijke historie van ons bedrijf weten vast te leggen.”

Op Koers bestaat uit zes afleveringen van ca. 30 minuten, die verschijnen in juni 2023. De podcast is te beluisteren via alle reguliere luisterplatformen zoals Spotify en Apple Podcasts. De podcast is zowel in het Nederlands als Engels beschikbaar.

podcast.damen.com

Lees ook:

ESN kiest ACE PR voor lancering in Nederland

25-09-2025 | 15:55:47
De samenwerking richt zich op het vergroten van de naamsbekendheid en het claimen van een duidelijke positie in de concurrerende sportvoedingsmarkt.

Dorien Kuiken Head of PR bij ACE

12-08-2025 | 11:08:26
Met bijna vijftien jaar ervaring in merkcommunicatie, PR en strategisch leiderschap gaat zij nu leidinggeven aan het herpositioneren van ACE | PR

ACE gaat verder als geïntegreerde groep met één naam: ACE

28-01-2025 | 11:25:00
De in Amsterdam gevestigde creatieve bureaugroep ACE heeft labels als Blauw Gras, Glasnost en HERC geschrapt en gaan verder als één naam: ACE. Born05 blijft wel als enige onder eigen naam opereren vanuit Utrecht

[Interview] Silke Grell: Festivals zijn voor fritz-kola dé plekken om de doelgroep te bereiken

06-08-2024 | 15:30:00
Fritz-kola probeert als van oorsprong Duits merk op te boksen tegen de andere bekende cola-merken. We spreken met Silke Grell, Marketing Director van fritz-kola over hoe het merk omgaat met zijn (internationale) marketing en pr en duurzaamheid.

Greener Power Solutions kiest Fitzgerald als PR- en communicatie bureau

03-07-2024 | 13:21:00
Naar aanleiding van een bureau pitch koos het energiebedrijf voor Fitzgerald om hen te ondersteunen bij hun PR- en communicatievraagstukken


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Stacey Rookhuizen voelt als campagneleverancier deel van het VVD-team

07-11-2025 | 21:52:39
Stacey Rookhuizen is oprichter/eigenaar van Bombilate Media. Matthijs van de Burgwal is hoofd strategie bij de VVD.  We spreken beiden over de verkiezingscampagne voor de VVD die Bombilate Media voor de vierde keer maakte

Nasser El Kamouchi: De wake-up call voor marketeers

07-11-2025 | 15:20:00
Succes wordt niet langer bepaald door wie het meeste mediabudget heeft, maar door wie het meest consequent zijn merkverhaal weet te vertellen.

Bob Koigi: De toekomst is voor de menselijke merken

07-11-2025 | 11:12:15
De toekomst is niet voor de merken met de slimste technologie, maar voor de merken die drie tijdloze menselijke principes begrijpen

Fightclub en WeCare lanceren Good for you!

07-11-2025 | 09:33:00
Tijdens deze gratis middagsessie krijgen marketeers een praktische toolkit aangereikt om richting 2026 hun positie te versterken.

Studio FIK ontwikkelt campagne rond gezond schermgebruik

06-11-2025 | 12:12:00
Gemeente Haarlem en GGD Kennemerland vragen deze maand aandacht voor beschermtijd, momenten die je bewust vrijhoudt van digitale prikkels.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.