Het eerste AI Marketing Congres van Nederland maakt de sprong van belofte naar praktijk

Het afgelopen anderhalf jaar heeft AI de marketingwereld overweldigd met zijn mogelijkheden. Er gaat geen maand voorbij, of we worden weer verrast met mogelijkheden. Van het creëren van teksten en beelden tot het genereren van video's en het optimaliseren van verzendtijden. Overal om ons heen zien we de potentie, horen we de beloftes, maar het omzetten van deze veelbelovende technologieën in daadwerkelijke waarde, in dagelijkse werkprocessen, dat blijkt nog lastig.

Het AI Marketing Congres vormt een brug tussen het horen van de beloftes van AI en het daadwerkelijk ervaren van de realiteit door middel van casestudies en concrete workshops.

Echte verhalen en hands-on workshops

De dag omvat 20 sessies, waaronder keynotes, workshops en cases gegeven door experts. Zij vertellen niet alleen verhalen over wat ze hebben gedaan en gezien in het veld, maar laten je ook zien hoe het moet.

Charida Dorder, organisator van het evenement en winnaar van de PIM Marketing Literatuur Prijs van 2023, zal zelf bijdragen met een keynote over inzichten voor marketingprofessionals, gevolgd door praktijkvoorbeelden en tips voor het integreren in teamprocessen aan het einde van de dag.

Charida Dorder: "We worden overspoeld met AI-tools, en daar ligt het kernprobleem: we slagen er niet in om het maximale uit de overvloed aan mogelijkheden te halen. Experimenteren gebeurt ad hoc, zonder verdieping hoe de technologie precies werkt. Het resultaat; We realiseren weinig impact. We besteden meer tijd aan het uitproberen van de tools dan dat ze ons daadwerkelijk voordeel opleveren. De uitdaging ligt niet alleen in het selecteren van de juiste tools, maar ook in het ontdekken hoe je het optimale eruit kunt halen en in het integreren ervan in ons dagelijks werkproces. Zo wordt de technologie niet alleen een element voor het maken van kattenfoto's of Sinterklaasgedichten, maar een structureel onderdeel van onze werkzaamheden."

Doen is geloven

Dit vraagstuk ligt aan de basis van ons evenement. Verschillende marketingdisciplines worden uitgelicht via inspiratiesessies over recente trends en ontwikkelingen, gecombineerd met praktijkgerichte workshops met concrete handvatten. Een voorbeeld: Naast een inspiratiesessie over de impact van AI on Search, duiken we in de prijswinnende SEO ChatGPT-case en bieden we een workshop aan over het gebruik van ChatGPT voor SEO-contentcreatie. Zo ben je niet alleen helemaal bij met de laatste stand van zaken in je vakgebied, maar weet je ook hoe je deze kennis concreet toepast. Doen is tenslotte geloven.

www.aiformarketingacademy.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Koen Denolf: AI is toch niet die miraculeuze oplossing is die ons allemaal op pensioen stuurt

14-09-2025 | 08:44:00
In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreken we met de juryleden. Vandaag spreken we met Ivar de Niet van Influentials

ICMA 2025 - Menopower Shower

13-09-2025 | 09:00:00
Vrouwen tussen de 40 en 60 jaar bevinden zich in een levensfase waarin de menopauze een onvermijdelijk onderwerp is.

Ivar de Niet: Merken beseffen dat creators de sleutel zijn tot geloofwaardigheid

12-09-2025 | 15:59:00
In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreken we met de juryleden. Vandaag spreken we met Ivar de Niet van Influentials

Danijel Dercksen: Goede content raakt mensen op het juiste moment

12-09-2025 | 15:01:00
In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreken we met de juryleden. Vandaag spreken we met Danijel Dercksen van ACT.Agency.

Willem-Albert Bol: Azerion, de grote snoepwinkel vol kansen

12-09-2025 | 12:47:00
In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreken we met de juryleden. Vandaag spreken we met Willem-Albert Bol van Azerion


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Multi-Gyn kiest voor AndAgencyAmsterdam

12-09-2025 | 11:01:00
Multi-Gyn, specialist in vaginale verzorging, heeft voor AndAgencyAmsterdam gekozen voor de ontwikkeling en uitvoering van een geïntegreerde marketingcampagne.

Bob Koigi: Bureaus kiezen planeet boven fossiele winst

12-09-2025 | 08:48:43
In sectoren variërend van reclame tot bankwezen heroverwegen professionals de kosten van het faciliteren van uitbreiding van fossiele brandstoffen.

KPN start campagne tegen online buitensluiten jongeren

12-09-2025 | 08:08:00
Dentsu Creative Amsterdam maakt Iedereen Behalve-campagne, opvolger van de Stukje van mij

[Vacatures] ACT.agency zoekt een Creative Copywriter

12-09-2025 | 07:43:00
ACT.agency is per direct op zoek naar Creative Copywriter - Amsterdam (hybride)
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.