Het eerste AI Marketing Congres van Nederland maakt de sprong van belofte naar praktijk

Het afgelopen anderhalf jaar heeft AI de marketingwereld overweldigd met zijn mogelijkheden. Er gaat geen maand voorbij, of we worden weer verrast met mogelijkheden. Van het creëren van teksten en beelden tot het genereren van video's en het optimaliseren van verzendtijden. Overal om ons heen zien we de potentie, horen we de beloftes, maar het omzetten van deze veelbelovende technologieën in daadwerkelijke waarde, in dagelijkse werkprocessen, dat blijkt nog lastig.

Het AI Marketing Congres vormt een brug tussen het horen van de beloftes van AI en het daadwerkelijk ervaren van de realiteit door middel van casestudies en concrete workshops.

Echte verhalen en hands-on workshops

De dag omvat 20 sessies, waaronder keynotes, workshops en cases gegeven door experts. Zij vertellen niet alleen verhalen over wat ze hebben gedaan en gezien in het veld, maar laten je ook zien hoe het moet.

Charida Dorder, organisator van het evenement en winnaar van de PIM Marketing Literatuur Prijs van 2023, zal zelf bijdragen met een keynote over inzichten voor marketingprofessionals, gevolgd door praktijkvoorbeelden en tips voor het integreren in teamprocessen aan het einde van de dag.

Charida Dorder: "We worden overspoeld met AI-tools, en daar ligt het kernprobleem: we slagen er niet in om het maximale uit de overvloed aan mogelijkheden te halen. Experimenteren gebeurt ad hoc, zonder verdieping hoe de technologie precies werkt. Het resultaat; We realiseren weinig impact. We besteden meer tijd aan het uitproberen van de tools dan dat ze ons daadwerkelijk voordeel opleveren. De uitdaging ligt niet alleen in het selecteren van de juiste tools, maar ook in het ontdekken hoe je het optimale eruit kunt halen en in het integreren ervan in ons dagelijks werkproces. Zo wordt de technologie niet alleen een element voor het maken van kattenfoto's of Sinterklaasgedichten, maar een structureel onderdeel van onze werkzaamheden."

Doen is geloven

Dit vraagstuk ligt aan de basis van ons evenement. Verschillende marketingdisciplines worden uitgelicht via inspiratiesessies over recente trends en ontwikkelingen, gecombineerd met praktijkgerichte workshops met concrete handvatten. Een voorbeeld: Naast een inspiratiesessie over de impact van AI on Search, duiken we in de prijswinnende SEO ChatGPT-case en bieden we een workshop aan over het gebruik van ChatGPT voor SEO-contentcreatie. Zo ben je niet alleen helemaal bij met de laatste stand van zaken in je vakgebied, maar weet je ook hoe je deze kennis concreet toepast. Doen is tenslotte geloven.

www.aiformarketingacademy.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

SXSW or Cannes - that's the question

27-05-2025 | 15:45:00
SXSW or Cannes - that's the question

Programma Marketing Report Cannes 2025

27-05-2025 | 15:44:00
Marketing Report is voor het vierde jaar op rij met een programma tijdens Cannes Lions. Het programma is met de lancering van het Dutch Opering Dinner en de Whitepaper Sessions Cannes groter dan ooit

Brave Ideas, Big Results: how being gutsy drives business

26-05-2025 | 20:32:00
Op donderdag 22 augustus organiseerde GUT Amsterdam in Amsterdam-centrum een bijeenkomst waar vertegenwoordigers van Philips, Booking.com, GUT Amsterdam en Spotify met elkaar van gedachte wisselden over creativiteit en hun eigen rol

Libelle & Margriet Zomerweek verwelkomt 2 miljoenste bezoeker

26-05-2025 | 16:32:39
Bezoeker Linda werd feestelijk onthaald met onder meer een VIP-behandeling, goodiebag en fotoshoot van VisagieWorkshop.nl

BRO Next wint AMMA voor Beste Research

26-05-2025 | 15:43:00
De prijs werd op donderdag 22 mei uitgereikt in het Koninklijk Theater Tuschinski door juryvoorzitter Inge Monsees.

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.