ADNIGHT BXL onthult programma voor eerste editie in Brussel

Brusselse creatieve bureaus openen deuren op 3 april

ADNIGHT BXL presenteert op donderdag 3 april 2025 het volledige programma van de eerste editie in Brussel. Tijdens het evenement openen 22 bureaus verspreid over de stad hun deuren voor meer dan 50 talks, workshops en activiteiten. De avond wordt afgesloten met een afterparty in Spirito.

De deelnemende bureaus vertegenwoordigen sectoren als reclame, productie, digitaal, design en media. Bezoekers kunnen presentaties bijwonen van sprekers die inzichten en ervaringen delen via keynotes en masterclasses. Ticketbezitters kunnen via de app hun programma en route personaliseren of het volledige programma bekijken op de website van ADNIGHT BXL.

Programma

Een greep uit het programma:

  • AKQA: Speak easy. Talk easy. Drink easy. Inspirerende gesprekken over verbeelding en innovatie.
  • Accenture Song: Make sure your brand lives happily ever after. Mark Curtis, Global Head of Innovation and Thought Leadership, bespreekt de symbiose tussen creativiteit, branding, klantbeleving en innovatie.
  • BBDO: ADHOUR, EVERY: SECOND: COUNTS. IDEA:IN:A:SECOND met Simon van Backlé en Thibault Jacobs.
  • Dentsu: Brussels Unlocked: a journey into Neo-Tokyo. Ontdek je reclamebestemming bij de FuturEdo Booth, waar een AI-gestuurde omikuji-ervaring onthult wat de toekomst voor je in petto heeft.
  • Disturb Studio: Your attention sucks. Music video vs advertising, who’s stealing from who? Door Brice VDH en Cyprien Delire.
  • egghunter: Why the F*ck. Why leave a big agency? Arnaud, Seb en Steven leggen uit waarom ze besloten een groot, succesvol bureau te verlaten en opnieuw te beginnen.
  • FRAMES: Jumpcut to the future. Ervaar Multitude, een avant-garde, immersieve film, met editor Robin De Praetere en postproducer Jelle Robbeets. Ze bespreken het creëren van een unieke montage uit meer dan 1.500 shots van Stromae's concerten.
  • GroupM: RADNIGHT. Animatie en uitdagingen om zowel klanten als de DNA van de GroupM-entiteiten te leren kennen.
  • Hamlet: Creative Rebels: Pushing Boundaries in Film & Ads. Regisseur Deben Van Dam en schrijver Frederik Daem bespreken de creatieve keuzes achter hun tv-serie Putain.
  • Hurae: Nacho Average Agency. Live podcast van Los Pitchos, over verloren pitches.
  • Josworld: Pop the bubble. Case: Onze Energie – Notre Énergie. Hoe verenig je 34 lokale energiecoöperaties onder één merk en stimuleer je investeringen in windenergie?
  • Kantar: Data Meets Creativity. Link AI – Info session. Geheimen achter effectieve ideeën: een Belgische mix van creativiteit.
  • Lucy: ADFIGHT. CREATIVE KNOCKOUTS. Elke 30 minuten een competitie voor een plek bij Lucy’s teambuilding.
  • Ogilvy Social.Lab: MEMESTALGIA. Why brands need to care about culture. Een verkenning van waarom merken zich met cultuur moeten bezighouden, met voorbeelden van iconische momenten en strategieën.
  • Publicis Groupe: Liberté, Curiosité, Tatoué.
  • Raygun: Making waves. Peter Baert over muziek en film: een verkenning van zijn werk en Hollywood-debuut.
  • Serviceplan Group: CTRL ALT DELETE. Maak kennis met de experts achter de Cannes Grand Prix die acht keer stierf. Maak kans op een Cannes Lion door simpelweg aanwezig te zijn.
  • Slice by RMB: Live Twitch-verslag vanuit de studio's en op locatie. Ontmoet @maliciadorable en @salvaraison tijdens een Q&A.
  • Sonhouse: Sounds like a good id, Putain! Interview van Zwangere Guy door Eva De Roo over de sound ID, muziekkeuzes en opkomende talenten voor Putain.
  • The Little Voice: We are all unicorns. Advertising roast and toast, een scherpe, humoristische kijk op diversiteit, co-creatie en de chaos binnen de reclame-industrie.
  • VML: Nightshop. De liftgang wordt omgetoverd tot een nachtwinkel, met presentaties van klanten, casefilms en iconische Antwerpse producten.
  • WOOGIE: Under The Lens. LAB REPORT. Verken het gepolijste werk, behind-the-scenes momenten en de bijzondere ideeën die tot leven komen.

Studentenprogramma WAY IN

In lijn met het engagement om nieuw talent te ondersteunen, organiseert ADNIGHT BXL 'WAY IN' bij WPP van 15:00 tot 17:00 uur. Dit openingsprogramma voor studenten omvat speeddate-sessies met professionals uit de sector en inspirerende talks. Het programma is volgeboekt met 200 studenten.

Tickets zijn verkrijgbaar via de website van ADNIGHT BXL.

www.adnight.be

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

W+K x ADNIGHT | GEDOGEN+Amsterdam Core

08-10-2025 | 08:42:14
Wieden+Kennedy Amsterdam presenteert tijdens ADNIGHT de tentoonstelling GEDOGEN+Amsterdam Core.

Boomerang zet mentale gezondheid centraal op Adnight

30-09-2025 | 08:42:00
Het programma onderzoekt thema’s als creativiteit onder druk, inclusiviteit in media en authentieke representatie in campagnes.

ADNIGHT start met Marketing Talks voor marketeers

22-09-2025 | 15:47:49
Deze mini-conferentie brengt een reeks presentaties over branding, creativiteit en de samenwerking tussen merken en bureaus.

SERVICEPLAN x ADNIGHT | The Deadline

19-09-2025 | 09:04:00
Tijdens deze editie van Adnight duikt Serviceplan Amsterdam dieper in het omgaan met deadlines en stress op de werkvloer.

ALFRED x ADNIGHT | Vrienden van Alfred Live

17-09-2025 | 11:08:44
Join us for drinks, dancing, and good vibes, while also diving deeper into the big questions of creativity today


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: marketeers verhogen digitale bestedingen in 2026

12-12-2025 | 12:00:24
Flexibiliteit in budgetten staat daarbij centraal: 85 procent verwacht ook in 2026 tussentijdse bijstellingen.

Fightclub zet mens centraal in campagne Hulphond Nederland

12-12-2025 | 09:19:11
De campagne laat zien wat hulphonden betekenen voor mensen die dagelijks leven met PTSS, epilepsie of andere beperkingen.

[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Medior Strategist / Strategy Manager

12-12-2025 | 08:53:00
Cheil Benelux is directly looking for Medior Strategist / Strategy Manager - Hybrid | Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior PR & Events Manager

12-12-2025 | 08:02:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior PR & Events manager - Fulltime · Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior Paid Social Specialist

12-12-2025 | 07:47:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior Paid Social Specialist - Fulltime · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.