ADNIGHT BXL onthult programma voor eerste editie in Brussel

Brusselse creatieve bureaus openen deuren op 3 april

ADNIGHT BXL presenteert op donderdag 3 april 2025 het volledige programma van de eerste editie in Brussel. Tijdens het evenement openen 22 bureaus verspreid over de stad hun deuren voor meer dan 50 talks, workshops en activiteiten. De avond wordt afgesloten met een afterparty in Spirito.

De deelnemende bureaus vertegenwoordigen sectoren als reclame, productie, digitaal, design en media. Bezoekers kunnen presentaties bijwonen van sprekers die inzichten en ervaringen delen via keynotes en masterclasses. Ticketbezitters kunnen via de app hun programma en route personaliseren of het volledige programma bekijken op de website van ADNIGHT BXL.

Programma

Een greep uit het programma:

  • AKQA: Speak easy. Talk easy. Drink easy. Inspirerende gesprekken over verbeelding en innovatie.
  • Accenture Song: Make sure your brand lives happily ever after. Mark Curtis, Global Head of Innovation and Thought Leadership, bespreekt de symbiose tussen creativiteit, branding, klantbeleving en innovatie.
  • BBDO: ADHOUR, EVERY: SECOND: COUNTS. IDEA:IN:A:SECOND met Simon van Backlé en Thibault Jacobs.
  • Dentsu: Brussels Unlocked: a journey into Neo-Tokyo. Ontdek je reclamebestemming bij de FuturEdo Booth, waar een AI-gestuurde omikuji-ervaring onthult wat de toekomst voor je in petto heeft.
  • Disturb Studio: Your attention sucks. Music video vs advertising, who’s stealing from who? Door Brice VDH en Cyprien Delire.
  • egghunter: Why the F*ck. Why leave a big agency? Arnaud, Seb en Steven leggen uit waarom ze besloten een groot, succesvol bureau te verlaten en opnieuw te beginnen.
  • FRAMES: Jumpcut to the future. Ervaar Multitude, een avant-garde, immersieve film, met editor Robin De Praetere en postproducer Jelle Robbeets. Ze bespreken het creëren van een unieke montage uit meer dan 1.500 shots van Stromae's concerten.
  • GroupM: RADNIGHT. Animatie en uitdagingen om zowel klanten als de DNA van de GroupM-entiteiten te leren kennen.
  • Hamlet: Creative Rebels: Pushing Boundaries in Film & Ads. Regisseur Deben Van Dam en schrijver Frederik Daem bespreken de creatieve keuzes achter hun tv-serie Putain.
  • Hurae: Nacho Average Agency. Live podcast van Los Pitchos, over verloren pitches.
  • Josworld: Pop the bubble. Case: Onze Energie – Notre Énergie. Hoe verenig je 34 lokale energiecoöperaties onder één merk en stimuleer je investeringen in windenergie?
  • Kantar: Data Meets Creativity. Link AI – Info session. Geheimen achter effectieve ideeën: een Belgische mix van creativiteit.
  • Lucy: ADFIGHT. CREATIVE KNOCKOUTS. Elke 30 minuten een competitie voor een plek bij Lucy’s teambuilding.
  • Ogilvy Social.Lab: MEMESTALGIA. Why brands need to care about culture. Een verkenning van waarom merken zich met cultuur moeten bezighouden, met voorbeelden van iconische momenten en strategieën.
  • Publicis Groupe: Liberté, Curiosité, Tatoué.
  • Raygun: Making waves. Peter Baert over muziek en film: een verkenning van zijn werk en Hollywood-debuut.
  • Serviceplan Group: CTRL ALT DELETE. Maak kennis met de experts achter de Cannes Grand Prix die acht keer stierf. Maak kans op een Cannes Lion door simpelweg aanwezig te zijn.
  • Slice by RMB: Live Twitch-verslag vanuit de studio's en op locatie. Ontmoet @maliciadorable en @salvaraison tijdens een Q&A.
  • Sonhouse: Sounds like a good id, Putain! Interview van Zwangere Guy door Eva De Roo over de sound ID, muziekkeuzes en opkomende talenten voor Putain.
  • The Little Voice: We are all unicorns. Advertising roast and toast, een scherpe, humoristische kijk op diversiteit, co-creatie en de chaos binnen de reclame-industrie.
  • VML: Nightshop. De liftgang wordt omgetoverd tot een nachtwinkel, met presentaties van klanten, casefilms en iconische Antwerpse producten.
  • WOOGIE: Under The Lens. LAB REPORT. Verken het gepolijste werk, behind-the-scenes momenten en de bijzondere ideeën die tot leven komen.

Studentenprogramma WAY IN

In lijn met het engagement om nieuw talent te ondersteunen, organiseert ADNIGHT BXL 'WAY IN' bij WPP van 15:00 tot 17:00 uur. Dit openingsprogramma voor studenten omvat speeddate-sessies met professionals uit de sector en inspirerende talks. Het programma is volgeboekt met 200 studenten.

Tickets zijn verkrijgbaar via de website van ADNIGHT BXL.

www.adnight.be

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Breaking & Entering Media spreekt talent toe bij ADNIGHT

02-09-2025 | 10:42:37
Het Talent Program wordt ieder jaar georganiseerd voor studenten en starters in de middag voorafgaand aan het festival.

Eerste veertig bureaus voor ADNIGHT Amsterdam bekend

08-07-2025 | 11:33:16
Op 10 oktober openen onder meer DEPT, Monks, AI AM, 100%, Ace en Dawn hun deuren voor het publiek.

Lara Sari uitgeroepen tot Rotterdam Creative Talent 2025

13-05-2025 | 14:39:55
De award, een initiatief van de gemeente Rotterdam en Agency at Night, wordt jaarlijks toegekend aan een veelbelovende jonge maker uit de stad.

ADNIGHT groeit verder met partners en programma’s

13-05-2025 | 10:38:00
Na een succesvolle editie in Brussel richt het creatieve festival zich dit jaar opnieuw op de hoofdstad.

Brussel viert creatieve industrie met ADNIGHT BLX

04-04-2025 | 11:25:00
Marketing Report reist af naar Brussel voor de eerste internationale editie van ADNIGHT


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.

Fama Volat lanceert Hartmakers-campagne voor Hart van Brabant

04-09-2025 | 12:55:10
Onder de titel Word Hartmaker van Hart van Brabant heeft Fama Volat een campagne ontwikkeld voor de regio, voorheen bekend als Midden-Brabant.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.