[ADNIGHT 2024] Andere opzet, dezelfde formule

Op vrijdag 4 oktober zal de creatieve industrie voor de 7e keer in de schijnwerpers staan tijdens ADNIGHT. De open nacht voor creatieven, marketeers en talent trekt elk jaar gemiddeld 6000 bezoekers en 50 deelnemende bureaus. Dit jaar voert de organisatie een aantal grote wijzigingen door om bezoekers een nog betere ervaring te bieden.

Hubs verbinden

Dit jaar ligt de nadruk op een betere verbinding met de verschillende creatieve hubs in de stad. Wybe Sallows, oprichter van ADNIGHT. "Ons programma bestaat uit ruim 200 verschillende talks, workshops en activiteiten verspreid over de hele stad. We willen het makkelijker maken voor bezoekers om het onderste uit de kan te halen. Daarom kiezen we voor een strategische spreiding van ADNIGHT’s eigen programmering, met focus op een aantal creatieve hubs, zodat bezoekers zich makkelijker over het festival kunnen bewegen."

Dit betekent dat de officiële opening zal plaatsvinden aan de Schinkel, de afterparty zich verplaatst naar de Houthavens, en het talentprogramma zal plaatsvinden in de Rivierenbuurt op het Amsteldok. Ook start het programma een uur eerder, op verzoek van bureaus en bezoekers, om zo naadloos van werk in het festival over te gaan en het meeste uit een inhoudelijk programma te halen.

Formule ongewijzigd

De formule van ADNIGHT blijft verder ongewijzigd: bureaus organiseren een eigen programma om zichzelf te presenteren aan vakgenoten, marketeers en talent. Bezoekers kunnen met behulp van de app een selectie maken van bureaus, talks, workshops en activiteiten die ze tijdens de avond willen bezoeken.

Verder wordt ook het succesvolle talentprogramma Way In herhaald, waar jong talent op een laagdrempelige manier kennis kan maken met de creatieve industrie. Ook is er de traditionele afterparty om ervaringen uit te wisselen na het festival. Deze keer dus op een nieuwe locatie: The Other Side in de Houthavens.

Eerste deelnemende bureaus

Ook de eerste helft met namen voor ADNIGHT 2024 zijn bekend. In de komende weken maakt de organisatie er meer bekend. Vanaf september volgen ook de bureauprogramma’s. De eerste deelnemende bureaus zijn: &MediaGroup, AWOL, ACE, Alfred, Publicis Groupe, Boomerang Agency, Cantona, code d’azur, DEPT®, Dentsu Creative, Media.Monks, M&C Saatchi Sport & Entertainment, Serviceplan Group, New Kith, ON A DAILY BASIS, iO, TBWA\NEBOKO, Team Lewis, YellowGrape, DesignBridge, Kantar, GroupM, team5pm, Ogilvy Amsterdam, Hamilton Bright Group en Wefilm Creative Agency.

ADNIGHT vindt plaats op 4 oktober van 17:00 tot 22:00 uur. De afterparty begint om 22:00 uur en gaat door tot laat. Early bird-kaarten voor ADNIGHT zijn vanaf nu te koop.

Foto: Jitske Nap

www.adnight.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Lara Sari uitgeroepen tot Rotterdam Creative Talent 2025

13-05-2025 | 14:39:55
De award, een initiatief van de gemeente Rotterdam en Agency at Night, wordt jaarlijks toegekend aan een veelbelovende jonge maker uit de stad.

ADNIGHT groeit verder met partners en programma’s

13-05-2025 | 10:38:00
Na een succesvolle editie in Brussel richt het creatieve festival zich dit jaar opnieuw op de hoofdstad.

Brussel viert creatieve industrie met ADNIGHT BLX

04-04-2025 | 11:25:00
Marketing Report reist af naar Brussel voor de eerste internationale editie van ADNIGHT

Brussels Unlocked combineert oude wijsheden met innovatie

03-04-2025 | 11:05:00
Laurent Massart, Client Partner BNL bij dentsu BENELUX, over ADNIGHT BXL

If you’re going to shoot for the moon, better use a Raygun!

03-04-2025 | 10:41:00
Managing Director Lina Mertens en componist en oprichter Peter Baert over ADNIGHT BXL

 

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.