
ADCN Awards open voor inzendingen
Het is weer mogelijk om creatief werk in te sturen voor de ADCN Awards. 17 april 2025 worden de winnaars bekendgemaakt in Theater Amsterdam.
ADCN wil het werk en de mensen achter het werk in de spotlight te zetten en zo het vakmanschap, de passie en de innovatie die de creatieve industrie aandrijven een podium geven. Hoe wordt het gemaakt? Waarom doet het ertoe en wat is de impact?
Extra categorie: Synthography
Dit jaar is er een categorie toegevoegd in de craft discipline: Synthography. Binnen deze categorie kan werk ingezonden worden waarin creatief gebruik wordt gemaakt van AI om afbeeldingen te genereren. Synthography valt onder de discipline craft, omdat het gaat om de persoon en de creativiteit achter de prompt, niet zozeer om de output.
ADCE Awards
Het winnen van een ADCN-Lamp kan deuren openen op internationaal niveau. Alle winnaars van een Lamp krijgen sinds vorig jaar de kans om deel te nemen aan de ADCE Awards. Zo is afgelopen weekend bekendgemaakt dat Buck op Europees niveau zilver heeft gewonnen voor hun Keti Koti case. Ook 100 procent is wederom meermaals in de prijzen gevallen met Culers del Món (voor Patta, Nike, FC Barcelona).
World Creative Rankings
Naast de kans op een ADCE Award, worden de bekroonde inzendingen automatisch opgenomen in de World Creative Rankings van The One Club for Creativity. Dit biedt bureaus en makers een de kans om hun werk en talent internationaal te positioneren en de zichtbaarheid van hun prestaties te vergroten.
Werk met een livegang tussen 1 januari en 31 december 2024 kan worden ingezonden. Early bird deadline: 16 december; reguliere deadline: 27 januari; uiterlijke deadline: 3 februari; aankondiging finalisten: 18 maart 2025; ADCN Awards uitreiking: 17 april 2025.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Mastercard zet OVPay in de spotlight tijdens Money20/20
Dutch PR Awards 2025 - Bjorn Rosner over Nederlandse Loterij
Countdown to Cannes - Emily Oostveen, Crip
CNX 2025 dag 1: AI innovaties en cultureel programma
Marketing Report en New Business Radio live vanuit Cannes
Gepubliceerd door: Laura Heerlien