Ad Alliance neemt reclameverkoop over voor Love Nature

Ad Alliance gaat per 1 september 2025 de reclame verkopen voor de tv-zender Love Nature, die onderdeel is van het Canadese mediabedrijf Blue Ant Media. De reclameverkoop werd tot nu toe gedaan door Bionic Media.

Love Nature is een themazender die zich richt op natuur- en wildlife documentaires. Het kanaal is onder meer beschikbaar via VodafoneZiggo, KPN, Canal Digitaal/Canal+ en Online.nl. Alleen bij KPN is de zender in het standaardpakket te zien, bij de andere providers is de zender alleen zichtbaar voor de abonnees met een extra (plus)pakket.

De zender wordt zowel in HD- als 4K-versie aangeboden en de content wordt ook bij providers on demand aangeboden. Sinds 2018 zendt het kanaal in Nederland uit.  

FAST-kanalen

Ad Alliance – dat via RTL Nederland sinds 1 juli 2025 onderdeel is van DPG Media – noemt de verkoop het begin van de samenwerking tussen Ad Alliance en Blue Ant Media die verder kan worden uitgebreid. Blue Ant Media is in Nederland ook actief met een aantal FAST (Free Ad Supported tv) kanalen waaronder Love Pets, Homeful en Nature Time die (deels) te zien zijn via onder meer Samsung TV Plus, Philips en LG.

De zender concurreert met een kanaal als National Geographic Wild, maar vooral met streamingplatforms die natuurdocumentaires aanbieden.

Genre natuurdocumentaire

Gijs van Beek, Director Partnerships & Sales Innovation bij Ad Alliance: “Met de toevoeging van de lineaire advertentieverkoop van Love Nature breidt Ad Alliance haar total video portfolio wederom verder uit voor onze adverteerders. De content van Love Nature brengt je op een indrukwekkende manier dichter bij de natuur. In de documentaires staat wildlife centraal en zie je de mooiste wilde dieren in hun natuurlijke, soms wat complexe maar prachtige leefomgevingen. Natuurdocumentaires zijn een groeiende trend in Nederland en bieden adverteerders een gegarandeerd hoogwaardig umfeld. Ik kijk daarom enorm uit naar deze samenwerking met Blue Ant Media.” 

Chiara Mckee, vice president Europe, Middle East & Africa voor Global Channels & Streaming bij Blue Ant Media: “De marktleidende expertise, innovatie aanpak en sterke relaties met Nederlandse adverteerders maakt dat Ad Alliance de ideale advertentieverkoop-partner is. Samen kunnen we Love Nature’s aanwezigheid verder laten groeien. Dit is een belangrijke stap voor Love Nature. We versterken onze positie als bekend kanaalmerk én de go-to bestemming voor premium natuurhistorische content in zowel 4K/UHD- als HD-formaten. We kijken ernaar uit om samen te werken en om premium merken te verbinden met ons gepassioneerde, natuurliefhebbende publiek."

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Ad Alliance breidt Pauze Ad en addressable (DAR) uit

03-11-2025 | 19:18:00
Ad Alliance breidt de Pauze Ad uit op streamingdienst HBO Max, brengt addressable reclame bij RTL4 op Videoland (Dynamic Ad Replacement) en introduceert de Play Ident bij Videoland

Ad Alliance en RTL Nederland testen split screen-reclames

07-10-2025 | 16:51:00
Van begin juni tot half juli 2025 hebben Ad Alliance en RTL Nederland het fenomeen split screen-reclames getest tijdens reclameblokken van RTL Boulevard

[DutchMedia Podcast] met Michel van der Voort (Screenforce) over de tv-disruptie

19-09-2025 | 16:10:50
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

Tv-reclamemarkt daalt -8,1 procent tot 390 miljoen in eerste helft 2025

04-09-2025 | 00:00:00
De tv-reclamemarkt komt in de eerste helft van 2025 uit op 390 miljoen euro. Dit is een daling van 8,1 procent vergeleken met de eerste helft van 2024. Dit heeft brancheorganisatie Screenforce bekend gemaakt

RTL Nederland in H1, 2025: omzetstijging en resultaatdaling

08-08-2025 | 10:15:00
In het eerste half jaar van 2025 heeft RTL Nederland een omzet van 307 miljoen euro behaald, een stijging van 2 procent, vooral dankzij de resultaten van streamingdienst Videoland. De aangepaste ebita daalde met 5 procent naar 78 miljoen
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

TBWA\NEBOKO maakt Sinterklaas-commercial voor Albert Heijn

13-11-2025 | 14:00:00
Albert Heijn bereidt zich voor op het jaarlijkse Sinterklaasfeest en richt zich dit jaar sterk op de traditie van het schoentje zetten.

Inter lanceert INTERISTA met DEPT

13-11-2025 | 11:00:23
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.

Volkswagen en TeamNL lanceren Hey, is dat niet?!

13-11-2025 | 10:42:00
Na een pauze van acht jaar is de samenwerking tussen Volkswagen en TeamNL opnieuw opgestart.

[Vacatures] INDIE zoekt een Account Manager / Account Director

13-11-2025 | 10:25:00
INDIE Amsterdam is per direct op zoek naar Account Manager / Account Director

Natwerk wint pitch Slachtofferhulp en start merkcampagne

13-11-2025 | 09:58:00
Natwerk is in september 2025 na een pitch verkozen als creatief bureau van Slachtofferhulp Nederland. Natwerk is direct aan de slag gegaan met de merkpositionering en een campagne voor Slachtofferhulp Nederland
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.