Ad Alliance komt met reclame bij ESPN-content op YouTube

Ad Alliance (via RTL Nederland onderdeel van DPG Media), gaat de reclame rondom de videocontent van ESPN (waaronder die van de Eredivisie) op YouTube verkopen. ESPN is voor 51 procent in handen van The Walt Disney Company (Eredivisie cv en KNVB zijn de andere aandeelhouders).

Ad Alliance verkoopt sinds de oprichting de reclamezendtijd van ESPN.  Het YouTube-kanaal van ESPN heeft meer dan 650.000 abonnees en genereerde meer dan 161 miljoen weergaven in 2024. De views zijn gelijk verdeeld over longform video’s en Shorts (Bron: YouTube-statistieken ESPN (2025)). Het is een aanvulling op het sportportfolio met de ESPN app, ESPN Goal app en andere sporttitels die Ad Alliance vertegenwoordigt.

Gijs van Beek, Director Partnerships & Innovation bij Ad Alliance: “Sport is passie en premium sportcontent wordt vaak samen gekeken. Dat verhoogt de impact van advertenties rondom deze content. ESPN heeft een sterke aanwezigheid op YouTube met een breed scala aan premium sportcontent, van live hoogtepunten tot analyses en exclusieve interviews.

Dit biedt een unieke kans om via digitale advertising een sportgericht publiek te bereiken. Vanuit onze Total Video-propositie bieden we nu alles aan rondom de Eredivisie. We zijn dankbaar voor het vertrouwen en klaar voor komend seizoen.”

Michel Dupont, Director Advertising Sales Benelux bij The Walt Disney Company en Managing Director van Transfer: “Ad Alliance is al meer dan zes jaar een gewaardeerde partner in de verkoop van advertenties rond een breed scala van onze merken, verspreid over diverse platformen.

Hun sterke marktpositie, uitgebreide expertise en relevante klantenportefeuille maken deze uitbreiding tot een logische én veelbelovende volgende stap in onze samenwerking. Adverteerders hebben nu één duidelijk aanspreekpunt voor advertentiecampagnes rond ESPN-content op web, in de app, lineair én op YouTube.”

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Ad Alliance breidt Pauze Ad en addressable (DAR) uit

03-11-2025 | 19:18:00
Ad Alliance breidt de Pauze Ad uit op streamingdienst HBO Max, brengt addressable reclame bij RTL4 op Videoland (Dynamic Ad Replacement) en introduceert de Play Ident bij Videoland

Ad Alliance en RTL Nederland testen split screen-reclames

07-10-2025 | 16:51:00
Van begin juni tot half juli 2025 hebben Ad Alliance en RTL Nederland het fenomeen split screen-reclames getest tijdens reclameblokken van RTL Boulevard

[DutchMedia Podcast] met Michel van der Voort (Screenforce) over de tv-disruptie

19-09-2025 | 16:10:50
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

Tv-reclamemarkt daalt -8,1 procent tot 390 miljoen in eerste helft 2025

04-09-2025 | 00:00:00
De tv-reclamemarkt komt in de eerste helft van 2025 uit op 390 miljoen euro. Dit is een daling van 8,1 procent vergeleken met de eerste helft van 2024. Dit heeft brancheorganisatie Screenforce bekend gemaakt

RTL Nederland in H1, 2025: omzetstijging en resultaatdaling

08-08-2025 | 10:15:00
In het eerste half jaar van 2025 heeft RTL Nederland een omzet van 307 miljoen euro behaald, een stijging van 2 procent, vooral dankzij de resultaten van streamingdienst Videoland. De aangepaste ebita daalde met 5 procent naar 78 miljoen
 

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dawn ontwikkelt merkstrategie en campagne voor Greenpeace

14-12-2025 | 08:00:00
Greenpeace presenteert een merkcampagne die het werk van de organisatie breder en inhoudelijker in beeld brengt.

[Marketing Week] Bob Koigi: marketeers verhogen digitale bestedingen in 2026

12-12-2025 | 12:00:24
Flexibiliteit in budgetten staat daarbij centraal: 85 procent verwacht ook in 2026 tussentijdse bijstellingen.

Fightclub zet mens centraal in campagne Hulphond Nederland

12-12-2025 | 09:19:11
De campagne laat zien wat hulphonden betekenen voor mensen die dagelijks leven met PTSS, epilepsie of andere beperkingen.

[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Medior Strategist / Strategy Manager

12-12-2025 | 08:53:00
Cheil Benelux is directly looking for Medior Strategist / Strategy Manager - Hybrid | Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior PR & Events Manager

12-12-2025 | 08:02:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior PR & Events manager - Fulltime · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.