Ad Alliance en Fremantle sluiten exclusief partnership

Media saleshuis Ad Alliance en contentproductiemaatschappij Fremantle sluiten een exclusief partnership. Hierbij gaat Ad Alliance de advertentieverkoop verzorgen van de hele YouTube-inventory van Fremantle in de Nederlandse markt. Beide bedrijven zijn onderdeel van RTL Group, waarbij Ad Alliance deel uitmaakt van RTL Nederland.

Go-to partner voor adverteerders

Fremantle ontwikkelt, produceert en distribueert een groot aantal succesvolle content op het gebied van entertainment, drama & film en documentaires. Het bedrijf heeft ook een uitgebreide digitale tak met een groot bereik. Het online aanbod bestaat uit meer dan 1500 social en YouTube-accounts, waarop vooral shortform fragmenten te zien zijn van verschillende formats, waaronder Got Talent, Idols, Family Feud en The X Factor. 

Total video-strategie

Gijs van Beek, Director Partnerships Ad Alliance: "Wij zijn blij dat we de YouTube-inventory van Fremantle kunnen toevoegen aan onze sales alliantie. Deze uitbreiding sluit naadloos aan bij onze total video-strategie, waarin we naast ons lineair aanbod ook een sterke online propositie essentieel achten. Met de merken die we vanuit Fremantle toevoegen, kunnen we onze adverteerders een nóg diverser bereik aanbieden."   

Jens Richter, CEO Commercial and International Fremantle: "We zijn erg enthousiast over de samenwerking met Ad Alliance. Ze hebben een sterke positie en snappen als geen ander de Nederlandse advertentiemarkt. Dat maakt hen de go-to partner voor adverteerders in Nederland die willen adverteren rondom premium digitale merken voor het hele gezin.

www.adalliance.nl

www.fremantle.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Ad Alliance breidt Pauze Ad en addressable (DAR) uit

03-11-2025 | 19:18:00
Ad Alliance breidt de Pauze Ad uit op streamingdienst HBO Max, brengt addressable reclame bij RTL4 op Videoland (Dynamic Ad Replacement) en introduceert de Play Ident bij Videoland

Ad Alliance en RTL Nederland testen split screen-reclames

07-10-2025 | 16:51:00
Van begin juni tot half juli 2025 hebben Ad Alliance en RTL Nederland het fenomeen split screen-reclames getest tijdens reclameblokken van RTL Boulevard

[DutchMedia Podcast] met Michel van der Voort (Screenforce) over de tv-disruptie

19-09-2025 | 16:10:50
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

Tv-reclamemarkt daalt -8,1 procent tot 390 miljoen in eerste helft 2025

04-09-2025 | 00:00:00
De tv-reclamemarkt komt in de eerste helft van 2025 uit op 390 miljoen euro. Dit is een daling van 8,1 procent vergeleken met de eerste helft van 2024. Dit heeft brancheorganisatie Screenforce bekend gemaakt

RTL Nederland in H1, 2025: omzetstijging en resultaatdaling

08-08-2025 | 10:15:00
In het eerste half jaar van 2025 heeft RTL Nederland een omzet van 307 miljoen euro behaald, een stijging van 2 procent, vooral dankzij de resultaten van streamingdienst Videoland. De aangepaste ebita daalde met 5 procent naar 78 miljoen


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Corendon: na afscheid Cor en Don, Fitzroy creatief bureau

25-11-2025 | 20:55:24
Corendon heeft na een pitch die in september 2025 was uitgeschreven, Fitzroy als creatief bureau verkozen

Fightclub geeft ticket weg voor BAM Congress 2025

25-11-2025 | 16:35:00
Fightclub organiseert een actie waarbij deelnemers kans maken op een ticket voor het BAM Congress 2025.

Smirnoff start wereldwijde Why Change a Good Thing-campagne

25-11-2025 | 14:28:26
De campagne richt zich op de culturele positie van het merk en de nadruk op constante smaak en kwaliteit.

Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy

25-11-2025 | 12:04:00
In een gesprek met Bas Vlugt vertelt Dirk van den Bosch hoe iO werkt op het snijvlak van technologie, creatie, marketing en consultancy

Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead

25-11-2025 | 11:31:00
In een gesprek met Marketing Report vertelt Rick Franx hoe de verschuiving van creatie naar bewijslast het werk fundamenteel verandert
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.