ACT.agency ontwikkelt campagne voor Studiewinkel.nl

ACT.agency heeft een campagne ontwikkeld voor Studiewinkel.nl onder de noemer Ready Steady, Study! De campagne moet de naamsbekendheid en zichtbaarheid van deze speler op de markt van studieboekenverkoop vergroten.

Studentenleven

Om studenten te inspireren en motiveren om hun studieboeken online bij Studiewinkel.nl te bestellen, staan in de merkcampagne niet enkel de boeken maar ook het studentenleven centraal.

Studeren draait volgens Studiewinkel.nl en ACT.agency niet alleen maar om de studie zelf, maar ook om de studentenkamer, feestjes en het maken van vrienden.

De activerende en positieve campagne sluit dan ook perfect aan bij de mindset van studenten die zich, mede door de ontzorgende service van Studiewinkel.nl, voorbereiden op het nieuwe studiejaar. Het bestellen van nieuwe studieboeken is nog nooit zo gemakkelijk geweest waardoor er meer dan genoeg tijd overblijft voor fun.

Social media

Om de doelgroep aan te spreken op de plek waar ze de meeste tijd doorbrengen – social media – heeft ACT.agency samen met Abovo Media mediaruimte op YouTube, TikTok, Snapchat en Instagram ingekocht.

Naast het gebruik van cutdowns van de videocommercial, haakt het bureau in de campagne vooral in op een populaire trend: POV’s (point of views). Hierin wordt herkenbaar studentengedrag, onder meer situaties rondom het kopen van studieboeken, in beeld gebracht.

Stoffige markt van studieboeken

Michiel Klein Schiphorst, Partner en Creative Director bij ACT.agency: “Als bureau geloven we dat advertising en content via een geïntegreerde aanpak ontwikkeld moeten worden. Het rijke en tevens simpele thema Ready, Steady, Study! is daar het perfecte voorbeeld van. Het is een thema waarmee we jarenlang kunnen bouwen aan het neerzetten van een aansprekend merk als Studiewinkel.nl in de enigszins stoffige markt van studieboeken. En dat zowel activerend via onder andere TikTok als via de meer traditionele mediatypen.”

Peter Moedt, Marketing Manager a.i. bij Studiewinkel.nl: “Dat we deze merkcampagne in zo’n korte tijd samen hebben gerealiseerd, bevestigt de goede match tussen beide bedrijven. Studiewinkel.nl wil niet alleen een betrouwbare webshop voor studieboeken zijn, maar ook het plezier van de studententijd overbrengen in onze merkbeleving. Dat is met deze campagne absoluut gelukt: de creatieve video barst van het enthousiasme. We kijken er dan ook enorm naar uit om samen met ACT.agency het leven van studenten en docenten nog makkelijker te maken.’’

www.act.agency

www.studiewinkel.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Danijel Dercksen: ChatGPT dwingt Odido tot ander kanaalspel

19-11-2025 | 14:13:00
Hij spreekt over de technologische verschuivingen die merken raken, hoe ACT.agency daarop inspeelt en waarom ChatGPT het marketinglandschap verandert.

Jeroen de Bakker: AI is de turbo op digitalisering

10-11-2025 | 10:22:00
In deze reeks spreekt Berber Hoekstra, communicatiestrateeg bij ACT, met experts uit de branche om te ontdekken hoe merken AI succesvol kunnen inzetten

Moderne relaties

24-09-2025 | 08:00:00
Moderne relaties maken het leven leuk, maar soms ook niet.

ChatKliniek

23-09-2025 | 15:37:00
ChatKliniek - Moderne vriendschap is best ingewikkeld. Gelukkig is er nu een plek waar je alles mag vragen.

App & Ink

23-09-2025 | 11:34:00
Tattoo-artist en creator Didi Shanna ontvangt deelnemers in haar shop, waar zij hun verhaal achter één betekenisvol WhatsApp-bericht delen
  ]] 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Sanne van Kuijk: BUUT maakt financiële opvoeding makkelijker

26-11-2025 | 10:43:56
Van Kuijk vertelt hoe het concept is ontstaan, hoe jongeren en ouders het gebruiken en waarom de timing voor een bank als BUUT relevanter is dan ooit.

AI-stem Harry Mulisch in campagne Passend Lezen

26-11-2025 | 09:10:38
De campagne moet duidelijk maken dat gesproken verhalen toegankelijk blijven voor mensen bij wie lezen door verminderd zicht moeilijker wordt.

Daan Vrijsen: Strategie wordt steeds belangrijker in media

26-11-2025 | 08:42:44
Hij vertelt hoe de rol van media verandert, waarom klanten vaker de behoefte hebben aan een strategische partner en hoe zijn team meebeweegt met de markt

[Vacatures] Influentials zoekt een Junior Campaign & Content Manager

26-11-2025 | 08:24:00
Influentials is per direct op zoek naar Junior Campaign & Content Manager (32/40 uur) Full-time - Rotterdam 

[Vacatures] Follo zoekt een Performance Manager

26-11-2025 | 07:13:00
Follo is per direct op zoek naar Performance Manager - Hybride
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.