ACT.agency ontwikkelt campagne voor Studiewinkel.nl

ACT.agency heeft een campagne ontwikkeld voor Studiewinkel.nl onder de noemer Ready Steady, Study! De campagne moet de naamsbekendheid en zichtbaarheid van deze speler op de markt van studieboekenverkoop vergroten.

Studentenleven

Om studenten te inspireren en motiveren om hun studieboeken online bij Studiewinkel.nl te bestellen, staan in de merkcampagne niet enkel de boeken maar ook het studentenleven centraal.

Studeren draait volgens Studiewinkel.nl en ACT.agency niet alleen maar om de studie zelf, maar ook om de studentenkamer, feestjes en het maken van vrienden.

De activerende en positieve campagne sluit dan ook perfect aan bij de mindset van studenten die zich, mede door de ontzorgende service van Studiewinkel.nl, voorbereiden op het nieuwe studiejaar. Het bestellen van nieuwe studieboeken is nog nooit zo gemakkelijk geweest waardoor er meer dan genoeg tijd overblijft voor fun.

Social media

Om de doelgroep aan te spreken op de plek waar ze de meeste tijd doorbrengen – social media – heeft ACT.agency samen met Abovo Media mediaruimte op YouTube, TikTok, Snapchat en Instagram ingekocht.

Naast het gebruik van cutdowns van de videocommercial, haakt het bureau in de campagne vooral in op een populaire trend: POV’s (point of views). Hierin wordt herkenbaar studentengedrag, onder meer situaties rondom het kopen van studieboeken, in beeld gebracht.

Stoffige markt van studieboeken

Michiel Klein Schiphorst, Partner en Creative Director bij ACT.agency: “Als bureau geloven we dat advertising en content via een geïntegreerde aanpak ontwikkeld moeten worden. Het rijke en tevens simpele thema Ready, Steady, Study! is daar het perfecte voorbeeld van. Het is een thema waarmee we jarenlang kunnen bouwen aan het neerzetten van een aansprekend merk als Studiewinkel.nl in de enigszins stoffige markt van studieboeken. En dat zowel activerend via onder andere TikTok als via de meer traditionele mediatypen.”

Peter Moedt, Marketing Manager a.i. bij Studiewinkel.nl: “Dat we deze merkcampagne in zo’n korte tijd samen hebben gerealiseerd, bevestigt de goede match tussen beide bedrijven. Studiewinkel.nl wil niet alleen een betrouwbare webshop voor studieboeken zijn, maar ook het plezier van de studententijd overbrengen in onze merkbeleving. Dat is met deze campagne absoluut gelukt: de creatieve video barst van het enthousiasme. We kijken er dan ook enorm naar uit om samen met ACT.agency het leven van studenten en docenten nog makkelijker te maken.’’

www.act.agency

www.studiewinkel.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Danijel Dercksen: Goede content raakt mensen op het juiste moment

12-09-2025 | 15:01:00
In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreken we met de juryleden. Vandaag spreken we met Danijel Dercksen van ACT.Agency.

[Vacatures] ACT.agency zoekt een Creative Copywriter

12-09-2025 | 07:43:00
ACT.agency is per direct op zoek naar Creative Copywriter - Amsterdam (hybride)

Lotte Willemsen: AI zet menselijkheid in communicatie onder druk

29-08-2025 | 14:01:00
AI verandert het speelveld van marketing en communicatie ingrijpend. In deze reeks spreekt Berber Hoekstra met experts uit de branche.

[Vacatures] ACT.agency zoekt een Project Manager

19-08-2025 | 07:58:00
ACT.agency is per direct op zoek naar Project Manager - Amsterdam (hybride)

Naser Bakhshi: AI is geen mens. En dat moeten we ook niet willen.

14-07-2025 | 11:25:00
In deze reeks spreekt Berber Hoekstra, communicatiestrateeg bij ACT, met experts uit de branche om te ontdekken hoe merken AI succesvol kunnen inzetten
  ]] 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.

Supermarkt Dirk benadrukt betaalbaarheid met Telegraaf-bijlage

15-09-2025 | 14:05:00
Supermarktketen Dirk heeft een bespaarbijlage uitgebracht in De Telegraaf. Daarmee speelt de keten in op de discussie over koopkracht en prijzen

Univé Zakelijk kiest Zandbeek na creatieve pitch voor zakelijke marketingcampagnes

15-09-2025 | 12:31:00
Verzekeraar Univé heeft na een pitch Zandbeek verkozen als creatief bureau voor zakelijke marketingcampagnes en content

[Vacatures] iO zoekt een Marketing Strateeg

15-09-2025 | 08:50:00
iO is per direct op zoek naar Marketing Strateeg - Campus Den Bosch

[Vacatures] Influentials zoekt een Medior Campaign Manager

15-09-2025 | 07:49:00
Influentials is per direct op zoek naar Medior Campaign Manager (36-40 uur) Fulltime · Rotterdam / Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.