ACT.agency creëert merkidentiteit voor duurzaam platform Mundi

ACT.agency heeft het platform Mundi geholpen met de ontwikkeling van hun merkidentiteit en positionering, met als doel duurzame en sociale merken samen te brengen en het consumenten gemakkelijker te maken om bewuste keuzes te maken.

Mundi richt zich op de groeiende vraag naar duurzaamheid en speelt in op de behoefte aan overzicht en informatie, vaak een drempel voor consumenten die bewuster willen leven.

Uit onderzoek blijkt dat ongeveer 75 procent van de Nederlanders vindt dat we duurzamer moeten leven, maar vaak belemmeren prijs en gebrek aan inzicht hen om deze keuzes daadwerkelijk door te voeren. Mundi wil deze drempels wegnemen en consumenten in contact brengen met verantwoordelijke merken.

Webshops aan merken verbinden

Het platform biedt een overzicht van duurzame merken en verbindt ook de webshops van deze merken, zodat aangesloten bedrijven elkaar versterken. In plaats van zelf producten te verkopen, stimuleert Mundi op deze manier de gezamenlijke impact van aangesloten merken, met een bereik dat momenteel al zo’n 250.000 huishoudens beslaat.

Dankzij de positionering en branding van ACT.agency beschikt Mundi nu over een heldere, onderscheidende merkidentiteit die gericht is op groei en impact in de duurzame sector.

Pieter de Monchy, Founder van Mundi: “ACT.agency heeft ons enorm geholpen bij het vertalen van onze visie naar een sterk merkverhaal. Door hun strategische en creatieve input kunnen we onze missie nu nog effectiever overbrengen en meer bedrijven én consumenten bereiken. Dit gaan we doen door campagne te voeren richting B2B en B2C, met Mundi’s nieuwe manifest als vertrekpunt.”

Danijel Dercksen, Digital Director & Partner van ACT.agency: “Ik ben blij dat we met ons bureau kunnen bijdragen aan het verhaal van Mundi. Mundi heeft een goede visie op bewuste consumptie en wil een positieve impact maken. Met onze branding en positioneringsaanpak hebben we geholpen dit verhaal toegankelijk en aansprekend te maken voor een breed publiek. Het is inspirerend om met een merk te werken dat zó missie gedreven is.”

www.act.agency

www.mundi.eco

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Danijel Dercksen: ChatGPT dwingt Odido tot ander kanaalspel

19-11-2025 | 14:13:00
Hij spreekt over de technologische verschuivingen die merken raken, hoe ACT.agency daarop inspeelt en waarom ChatGPT het marketinglandschap verandert.

Jeroen de Bakker: AI is de turbo op digitalisering

10-11-2025 | 10:22:00
In deze reeks spreekt Berber Hoekstra, communicatiestrateeg bij ACT, met experts uit de branche om te ontdekken hoe merken AI succesvol kunnen inzetten

Moderne relaties

24-09-2025 | 08:00:00
Moderne relaties maken het leven leuk, maar soms ook niet.

ChatKliniek

23-09-2025 | 15:37:00
ChatKliniek - Moderne vriendschap is best ingewikkeld. Gelukkig is er nu een plek waar je alles mag vragen.

App & Ink

23-09-2025 | 11:34:00
Tattoo-artist en creator Didi Shanna ontvangt deelnemers in haar shop, waar zij hun verhaal achter één betekenisvol WhatsApp-bericht delen


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Smirnoff start wereldwijde Why Change a Good Thing-campagne

25-11-2025 | 14:28:26
De campagne richt zich op de culturele positie van het merk en de nadruk op constante smaak en kwaliteit.

Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy

25-11-2025 | 12:04:28
In een gesprek met Bas Vlugt vertelt Dirk van den Bosch hoe iO werkt op het snijvlak van technologie, creatie, marketing en consultancy

Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead

25-11-2025 | 11:31:00
In een gesprek met Marketing Report vertelt Rick Franx hoe de verschuiving van creatie naar bewijslast het werk fundamenteel verandert

Hotel L’Amour ontwikkelt derde hoofdstuk in ANWB-serie

25-11-2025 | 10:10:00
Het is het derde hoofdstuk in de serie ANWB helpt Nederland op weg, waarin de organisatie laat zien dat ondersteuning verder gaat dan pech onderweg.

[Vacatures] Channel Factory zoekt een Client Solutions Manager

25-11-2025 | 07:44:00
Channel Factory is per direct op zoek naar Client Solutions Manager - Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.