ACE wint HAK Pitch

DDB Amsterdam was bijna 20 jaar lang het creatieve bureau van HAK

Ook Hotel L’Amour en Selmore in de pitch

HAK kiest voor het bureau ACE na een inhoudelijk georiënteerde pitch met Hotel L’Amour en Selmore. Daarmee neemt HAK na bijna 20 jaar afscheid van DDB Amsterdam, voorheen Etcetera, die jarenlang de iconische campagnes op het veld maakte voor het groentemerk met bekende Nederlandse ambassadeurs als Martine Bijl, Herman den Blijker en Elise Schaap. DDB zette HAK daarmee op de kaart als relevant, modern groentemerk. HAK wil met ACE een duurzame samenwerking aangaan en doorpakken op de missie en groeiambities van het merk.

Na bijna 20 jaar afscheid van DDB Amsterdam

De groente- en peulvruchtenfabrikant is DDB dankbaar voor wat ze samen hebben neergezet. Nicole Freid, CEO van HAK, zegt hierover: “We hebben bijna twintig jaar heel succesvol samengewerkt en genoten van de creatieve energie bij DDB en diens voorganger Etcetera. Dat is uniek te noemen in deze dynamische sector. Dat onze wegen nu scheiden, doet niets af aan wat we samen hebben neergezet. Het merk HAK staat als een huis. Maar het is tijd voor een nieuwe fase, waarin we wederom met frisse energie en veel ambitie verder willen bouwen aan de toekomst van het merk.”

Consistente vernieuwing van het merk

Ook Erik van Engelen, interim CEO van DDB Amsterdam, blikt met trots terug op de samenwerking: “Twee decennia lang hebben we creatief en effectief werk verricht voor HAK met als rode draad de consistente vernieuwing van het merk. Met hoogtepunten als Woensdag HAKdag, Bonen erbij, het Helpende Bord om kinderen te helpen onbewust meer groenten te eten, maar ook het terughalen van Martine Bijl en de samenwerking met Elise schaap met Meneer in ’t Veld in een modern pakje. We wensen iedereen bij HAK en het merk alle succes toe.”

De juiste match in energie en strategie

Het groentemerk gaat met ACE een nieuwe fase in waarin het aanjagen van de eiwittransitie, de reis naar biologische teelt voor alle groenten en peulvruchten uit Nederland en het stimuleren van de groenteconsumptie belangrijke doelstellingen zijn. De missie van HAK blijft dan ook onveranderd: zoveel mogelijk mensen helpen meer groenten en peulvruchten te eten, op ieder moment van de dag. Daarom is de insteek van HAK om opnieuw te gaan voor een partner voor de lange termijn. De pitch, die bestond uit meerdere strategische en creatieve workshops, was dan ook gericht op het vinden van de juiste ‘match’ in energie met het team en de toekomstige strategie van HAK.

ACE overduidelijke winnaar

Freid: “De drie bureaus hebben zich echt van hun beste kant laten zien. We waren onder de indruk van hun aanpak, zienswijze en persoonlijke commitment. Toch kan er maar één de winnaar zijn en dat was overduidelijk het team van ACE. Wij hebben er het volste vertrouwen in dat we met ACE als partner succesvol aan de verdere groei en toekomst van HAK kunnen gaan bouwen.”

Volgens Rogier IJzermans, CEO van ACE, is er in het uitgebreide pitchtraject een mooie basis gelegd voor de samenwerking: “We zijn enorm vereerd dat HAK voor ons heeft gekozen. We staan met ACE voor het moderniseren van merken en HAK heeft duidelijk voor een nieuwe richting gekozen. Dat maakt ons trots. HAK is een sterk en iconisch merk, we kijken er naar uit om samen met het team van HAK de toekomst vorm te gaan geven.”

De komende maanden gaat ACE aan de slag met de strategische en creatieve koers voor HAK. De pitch werd begeleid door Fred Moolhuijsen van PitchResult.

Familie Hak

HAK is in 1952 opgericht door de familie Hak in Giessen. Wij verwerken en verkopen groenten en peulvruchten waarvan kwaliteit, transparantie en nabijheid altijd de basis vormen. Sinds 2023 is HAK een B Corp: een gecertificeerd bedrijf dat zich inzet voor een betere wereld, met oog voor mens, milieu en maatschappij.

HAK gelooft dat de wereld een betere plek is waar je langer en gezonder kan leven als iedereen meer groenten en peulvruchten eet. Onze missie is dan ook om zoveel mogelijk mensen altijd en overal te helpen meer groenten en peulvruchten te eten door het gemakkelijker en lekkerder te maken volgens de uitgangspunten van de Groene Keuken van HAK.

www.thisisace.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Hannah Sterke: Het werk voelt jong, vernieuwend, opvallend en heel eigen

10-09-2025 | 16:09:00
Hannah Sterke en Nina Mispelblom Beyer stapten op 1 augustus 2025 als creatieven over van TBWA\Neboko naar ACE. We spreken het duo over hun overstap, prijswinnend werk en hun toekomstplannen

GROHE viert 50 jaar in Nederland met jubileumcampagne

01-09-2025 | 16:21:00
De jubileumcampagne loopt van 1 september tot en met 31 oktober 2025 en is zichtbaar op televisie, social media en online kanalen.

[Vacatures] ACE zoekt een IT Manager

25-08-2025 | 08:15:00
ACE is per direct op zoek naar IT Manager - Fulltime · Amsterdam

ESN lanceert sportvoedingslijn bij Albert Heijn

19-08-2025 | 11:00:17
Daarmee maakt ESN de stap van online-only naar fysieke retail.

Vodafone zet Parascroll met zonnepanelen op het strand

18-08-2025 | 10:21:00
De Parascroll maakt deel uit van de bredere Oh Yeah-campagne van Vodafone, waarin verbonden blijven centraal staat


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikket campagne Bolletje: ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker

EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH

16-09-2025 | 10:18:50
10 Out-of-Home spectaculars worden omgevormd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix en voorzien van een speciaal ontwikkelde geur

KNVB verlengt samenwerking met ON A DAILY BASIS

16-09-2025 | 09:00:00
Het bureau blijft als Official Creative Supplier verantwoordelijk voor campagnes die nieuwe generaties voetballers en fans inspireren.

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.