ACE wint HAK Pitch

DDB Amsterdam was bijna 20 jaar lang het creatieve bureau van HAK

Ook Hotel L’Amour en Selmore in de pitch

HAK kiest voor het bureau ACE na een inhoudelijk georiënteerde pitch met Hotel L’Amour en Selmore. Daarmee neemt HAK na bijna 20 jaar afscheid van DDB Amsterdam, voorheen Etcetera, die jarenlang de iconische campagnes op het veld maakte voor het groentemerk met bekende Nederlandse ambassadeurs als Martine Bijl, Herman den Blijker en Elise Schaap. DDB zette HAK daarmee op de kaart als relevant, modern groentemerk. HAK wil met ACE een duurzame samenwerking aangaan en doorpakken op de missie en groeiambities van het merk.

Na bijna 20 jaar afscheid van DDB Amsterdam

De groente- en peulvruchtenfabrikant is DDB dankbaar voor wat ze samen hebben neergezet. Nicole Freid, CEO van HAK, zegt hierover: “We hebben bijna twintig jaar heel succesvol samengewerkt en genoten van de creatieve energie bij DDB en diens voorganger Etcetera. Dat is uniek te noemen in deze dynamische sector. Dat onze wegen nu scheiden, doet niets af aan wat we samen hebben neergezet. Het merk HAK staat als een huis. Maar het is tijd voor een nieuwe fase, waarin we wederom met frisse energie en veel ambitie verder willen bouwen aan de toekomst van het merk.”

Consistente vernieuwing van het merk

Ook Erik van Engelen, interim CEO van DDB Amsterdam, blikt met trots terug op de samenwerking: “Twee decennia lang hebben we creatief en effectief werk verricht voor HAK met als rode draad de consistente vernieuwing van het merk. Met hoogtepunten als Woensdag HAKdag, Bonen erbij, het Helpende Bord om kinderen te helpen onbewust meer groenten te eten, maar ook het terughalen van Martine Bijl en de samenwerking met Elise schaap met Meneer in ’t Veld in een modern pakje. We wensen iedereen bij HAK en het merk alle succes toe.”

De juiste match in energie en strategie

Het groentemerk gaat met ACE een nieuwe fase in waarin het aanjagen van de eiwittransitie, de reis naar biologische teelt voor alle groenten en peulvruchten uit Nederland en het stimuleren van de groenteconsumptie belangrijke doelstellingen zijn. De missie van HAK blijft dan ook onveranderd: zoveel mogelijk mensen helpen meer groenten en peulvruchten te eten, op ieder moment van de dag. Daarom is de insteek van HAK om opnieuw te gaan voor een partner voor de lange termijn. De pitch, die bestond uit meerdere strategische en creatieve workshops, was dan ook gericht op het vinden van de juiste ‘match’ in energie met het team en de toekomstige strategie van HAK.

ACE overduidelijke winnaar

Freid: “De drie bureaus hebben zich echt van hun beste kant laten zien. We waren onder de indruk van hun aanpak, zienswijze en persoonlijke commitment. Toch kan er maar één de winnaar zijn en dat was overduidelijk het team van ACE. Wij hebben er het volste vertrouwen in dat we met ACE als partner succesvol aan de verdere groei en toekomst van HAK kunnen gaan bouwen.”

Volgens Rogier IJzermans, CEO van ACE, is er in het uitgebreide pitchtraject een mooie basis gelegd voor de samenwerking: “We zijn enorm vereerd dat HAK voor ons heeft gekozen. We staan met ACE voor het moderniseren van merken en HAK heeft duidelijk voor een nieuwe richting gekozen. Dat maakt ons trots. HAK is een sterk en iconisch merk, we kijken er naar uit om samen met het team van HAK de toekomst vorm te gaan geven.”

De komende maanden gaat ACE aan de slag met de strategische en creatieve koers voor HAK. De pitch werd begeleid door Fred Moolhuijsen van PitchResult.

Familie Hak

HAK is in 1952 opgericht door de familie Hak in Giessen. Wij verwerken en verkopen groenten en peulvruchten waarvan kwaliteit, transparantie en nabijheid altijd de basis vormen. Sinds 2023 is HAK een B Corp: een gecertificeerd bedrijf dat zich inzet voor een betere wereld, met oog voor mens, milieu en maatschappij.

HAK gelooft dat de wereld een betere plek is waar je langer en gezonder kan leven als iedereen meer groenten en peulvruchten eet. Onze missie is dan ook om zoveel mogelijk mensen altijd en overal te helpen meer groenten en peulvruchten te eten door het gemakkelijker en lekkerder te maken volgens de uitgangspunten van de Groene Keuken van HAK.

www.thisisace.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Schiphol introduceert nieuwe merkidentiteit: Today is the day

10-10-2025 | 15:37:02
Schiphol introduceert nieuwe merkidentiteit: Today is the day. Betrokken bureaus zijn Eastwood Brand Consultancy, Thonik en ACE

Nick Toet ontwikkelt Nick’s Noedels voor La Place

09-10-2025 | 10:32:00
La Place en Nick Toet sloegen de handen ineen om een gerecht te ontwikkelen dat niet alleen vers en gezond is, maar écht in de smaak valt bij kinderen

ACE en CZ benadrukken zorginstinct in positionering

08-10-2025 | 09:04:03
De koers is gebaseerd op het uitgangspunt Alle mensen zorgen en brengt het merk dichter bij de mens.

[Vacatures] ACE zoekt een Senior Creative

06-10-2025 | 08:36:00
ACE Social is per direct op zoek naar Senior Creative - Fulltime · Amsterdam

ESN kiest ACE PR voor lancering in Nederland

25-09-2025 | 15:55:47
De samenwerking richt zich op het vergroten van de naamsbekendheid en het claimen van een duidelijke positie in de concurrerende sportvoedingsmarkt.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.