
ACE wint HAK Pitch
DDB Amsterdam was bijna 20 jaar lang het creatieve bureau van HAK
Ook Hotel L’Amour en Selmore in de pitch
Na bijna 20 jaar afscheid van DDB Amsterdam
De groente- en peulvruchtenfabrikant is DDB dankbaar voor wat ze samen hebben neergezet. Nicole Freid, CEO van HAK, zegt hierover: “We hebben bijna twintig jaar heel succesvol samengewerkt en genoten van de creatieve energie bij DDB en diens voorganger Etcetera. Dat is uniek te noemen in deze dynamische sector. Dat onze wegen nu scheiden, doet niets af aan wat we samen hebben neergezet. Het merk HAK staat als een huis. Maar het is tijd voor een nieuwe fase, waarin we wederom met frisse energie en veel ambitie verder willen bouwen aan de toekomst van het merk.”
Consistente vernieuwing van het merk
Ook Erik van Engelen, interim CEO van DDB Amsterdam, blikt met trots terug op de samenwerking: “Twee decennia lang hebben we creatief en effectief werk verricht voor HAK met als rode draad de consistente vernieuwing van het merk. Met hoogtepunten als Woensdag HAKdag, Bonen erbij, het Helpende Bord om kinderen te helpen onbewust meer groenten te eten, maar ook het terughalen van Martine Bijl en de samenwerking met Elise schaap met Meneer in ’t Veld in een modern pakje. We wensen iedereen bij HAK en het merk alle succes toe.”
De juiste match in energie en strategie
Het groentemerk gaat met ACE een nieuwe fase in waarin het aanjagen van de eiwittransitie, de reis naar biologische teelt voor alle groenten en peulvruchten uit Nederland en het stimuleren van de groenteconsumptie belangrijke doelstellingen zijn. De missie van HAK blijft dan ook onveranderd: zoveel mogelijk mensen helpen meer groenten en peulvruchten te eten, op ieder moment van de dag. Daarom is de insteek van HAK om opnieuw te gaan voor een partner voor de lange termijn. De pitch, die bestond uit meerdere strategische en creatieve workshops, was dan ook gericht op het vinden van de juiste ‘match’ in energie met het team en de toekomstige strategie van HAK.
ACE overduidelijke winnaar
Freid: “De drie bureaus hebben zich echt van hun beste kant laten zien. We waren onder de indruk van hun aanpak, zienswijze en persoonlijke commitment. Toch kan er maar één de winnaar zijn en dat was overduidelijk het team van ACE. Wij hebben er het volste vertrouwen in dat we met ACE als partner succesvol aan de verdere groei en toekomst van HAK kunnen gaan bouwen.”
Volgens Rogier IJzermans, CEO van ACE, is er in het uitgebreide pitchtraject een mooie basis gelegd voor de samenwerking: “We zijn enorm vereerd dat HAK voor ons heeft gekozen. We staan met ACE voor het moderniseren van merken en HAK heeft duidelijk voor een nieuwe richting gekozen. Dat maakt ons trots. HAK is een sterk en iconisch merk, we kijken er naar uit om samen met het team van HAK de toekomst vorm te gaan geven.”
De komende maanden gaat ACE aan de slag met de strategische en creatieve koers voor HAK. De pitch werd begeleid door Fred Moolhuijsen van PitchResult.
Familie Hak
HAK is in 1952 opgericht door de familie Hak in Giessen. Wij verwerken en verkopen groenten en peulvruchten waarvan kwaliteit, transparantie en nabijheid altijd de basis vormen. Sinds 2023 is HAK een B Corp: een gecertificeerd bedrijf dat zich inzet voor een betere wereld, met oog voor mens, milieu en maatschappij.
HAK gelooft dat de wereld een betere plek is waar je langer en gezonder kan leven als iedereen meer groenten en peulvruchten eet. Onze missie is dan ook om zoveel mogelijk mensen altijd en overal te helpen meer groenten en peulvruchten te eten door het gemakkelijker en lekkerder te maken volgens de uitgangspunten van de Groene Keuken van HAK.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
La Place en Jord Althuizen lanceren gezamenlijke menulijn
Kruidvat en Armoedefonds slaan alarm over verzorgingsarmoede
fritz-kola lanceert cultureel platform op Best Kept Secret
ACE Social ontwikkelt social strategie voor Avis
L’Oréal Paris en ACE PR lanceren campagne voor zelfliefde
Gepubliceerd door: Bas Vlugt