
ACE ontwikkelt merkstrategie Natuurmonumenten: Laat de natuur leven
Natuurmonumenten lanceert, in samenwerking met ACE, een vernieuwde merkstrategie om de natuur in Nederland te herstellen en een breder publiek te betrekken bij natuurbescherming. Onder de pay-off Laat de natuur leven wil de organisatie iedereen in Nederland inspireren om actief bij te dragen aan een natuurrijker Nederland. De strategie speelt in op de noodzaak om de natuur beter te beschermen door meer mensen in actie te laten komen.
Noodzaak voor verandering
Barbara Hellendoorn, hoofd marketing en communicatie bij Natuurmonumenten: "Jarenlang spraken we over wat de natuur ons te bieden heeft, maar nu is het tijd om iets terug te doen. De natuur heeft een luide en duidelijke stem nodig en ieders hulp om écht te herstellen. We weten dat veel mensen graag willen bijdragen, maar dat ze niet goed weten hoe. Met onze nieuwe merkstrategie zetten we hen aan om te ontdekken wat ze kunnen doen. We gaan hierbij dus een stap verder dan het beschermen van de gebieden die we beheren en de oproep van de natuur te genieten. We stimuleren om daadwerkelijk in actie te komen voor de natuur: ook voor de natuur bij jou om de hoek."
Vernieuwde pay-off: Laat de natuur leven
De meerderheid (67%) van Nederland gaat de natuur in voor plezier en ontspanning, inclusief sport. Ook een grote meerderheid (85%) vindt dat wij als mens verantwoordelijk zijn voor de natuur en haar moet beschermen (83%). Dit blijkt uit recent onderzoek door MSI Consultants* onder representatief Nederland. 89% van de mensen wil zich in enige (51%) tot (zeer) grote mate (38%) inzetten om de natuur te beschermen. Maar tijdgebrek en niet weten hoe je kan bijdragen, is de belangrijkste reden om niet in actie te komen.
Barbara Hellendoorn: "Dit is precies waar we alle mensen in Nederland bij gaan helpen: laten zien dat de natuur ons hard nodig heeft en nog belangrijker; mensen concreet helpen om op een eenvoudige manier in actie te komen. We hebben iedereen nodig om Nederland natuurrijker te kunnen maken." De nieuwe koers is ontwikkeld in samenwerking met ACE.
Jennis Jongerius, Strategy Director bij ACE: "De natuur is een ongelofelijk sterk merk. Kijk alleen al naar hoe vaak de natuur wordt getagd op social. Daar zou bijna iedere organisatie jaloers op zijn. De komende jaren gaan we samen met Natuurmonumenten die aandacht omzetten in actie. Onze gezamenlijke liefde voor de natuur zien we terug in de drive om écht recht te doen aan de natuur."
Grote verhaal van de natuur, klein verteld
Om op te vallen in de groene zee van natuurbeelden, koos Natuurmonumenten voor een unieke aanpak bij de realisatie van de tv-commercial: het grote verhaal van de natuur, in het klein verteld. Met ambachtelijke precisie is een diorama gebouwd dat, aangevuld met de nieuwste digitale technieken, het decor vormt voor het verhaal. De commercial toont de huidige staat van de natuur en de invloed die mensen daarop hebben. Vanaf 30 september zal dit verhaal drie weken lang te zien zijn op televisie, in online video’s en buitenreclame.
Meerjarenstrategie: Nederland Natuurrijker
De merkstrategie sluit aan bij de meerjarenstrategie Nederland Natuurrijker. Alle toekomstige campagnes en communicatie-uitingen worden op deze strategie gebaseerd, zodat Natuurmonumenten stap voor stap een breed gedragen natuurbeschermingsbeweging creëert.
Credits:
Merk: Natuurmonumenten, Carien de Bas, Wieger van Beek | Lead agency: ACE | ECD: Rogier de Bruin | Creative Directors: Esmé Brinkman & Amber Steevensz | Strategie: Jennis Jongerius | Agency Producer: Jesse Broertjes | Account: Jochem Veen, Roos Verheyen, Daan Hissink Muller | Productiemaatschappij: Artillerie | Regisseur: Patrick Louwerse | Executive Producer: Philippe Avendaño Vera | Producer: Inge Zoete | DOP: Floris van der Lee | Miniature Set Design: Fleur Sophie de Boer | Character Design: Zaou Vaughan | Media agency: The Committed Agency | Offline Edit: Daniel Falkenhagen | Post productie: The Compound | Grading: Joppo @ De Grot | Muziek & Sounddesign: Sharkee | Cast & voice-over: Maurice Lede
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
ACE Social krijgt social media van Kruidvat onder beheer
Yannick Colastica: Floryn is bondgenoot van de ondernemer
[Vacatures] ACE Media zoekt een Senior PR Consultant
La Place en Jord Althuizen lanceren gezamenlijke menulijn
Kruidvat en Armoedefonds slaan alarm over verzorgingsarmoede
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen