Abovo Maxlead genomineerd voor SAN met: Proud to be boring

Abovo Maxlead is genomineerd voor de Social tekst nominatie met Proud to be boring. Zonnepanelen zijn saai, en daar is Denim Solar trots op. In samenwerking met This Agency AMS zijn ze genomineerd voor de SAN | Stichting Adverteerdersjury Nederland Awards.

Zonnepanelen worden nogal eens overschaduwd door onnodig veel technische informatie. Gevolg? Jij als consument ziet door de wolken de zon niet meer. Denim Solar is een b2c-zonnepaneelmerk binnen de Solarclarity Group met een klare missie: solar voor iedereen toegankelijk maken. En goeie zonnepanelen zijn saai. Laat dat saaie nu net de kracht achter deze campagne zijn.

Doelstelling
De solarmarkt kenmerkt zich door technisch jargon. Die saaie, weinigzeggende info houdt mensen tegen. Aan Abovo Maxlead de uitdaging om samen met This Agency een oplossing te bedenken om interesse te wekken. Hoe? Door via desinteresse brand awareness te creëren met saai als ster van de campagne.

Doelgroep
Het bereik is een brede doelgroep in vijf Europese landen, specifiek gericht op huizenbezitters in de leeftijdscategorie 30-64 jaar.

De aanpak
Onder de tagline Proud to be boring tonen de bedrijven de doelgroep, dat desinteresse in zonnepanelen begrijpelijk is, maar de aanschaf niet in de weg hoeven te staan. Sterker, goede zonnepanelen zijn saai. Daar heb je namelijk geen omkijken naar, die doen het gewoon en bieden garantie.

De campagne is gelanceerd in 5 landen Zweden, Duitsland, Frankrijk, België en Nederland via 2 films, 2 radiocommercials, OOH en diverse online assets.

Denim lanceert saaie video-campagne
De kern van de campagne zijn twee video’s, geproduceerd door Holy Fools en regisseur André Maat. Andere campagneuitingen zijn drie radiocommercials, online middelen en diverse out-of-home-uitingen.

Solar is niet sexy
Je hoeft maar weinig mensen wakker te maken voor zzzonepanelen. Solar is niet sexy. Je wilt gewoon zonnepanelen waar je geen omkijken naar hebt.

Resultaten
Met een start in september 2023 heeft Solar meer dan 100.000 zonnepanelen verkocht, die nu op de daken van 8.012 huishoudens liggen. Deze prestatie vertegenwoordigt een groei van 15 procent ten opzichte van 2022. Slaapverwekkend goed geregeld.

Link naar casepagina

www.abovomaxlead.nl

www.thisagency.nl

www.sanaccent.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Nathalie Peters: Groei begint bij je eigen mensen

01-07-2025 | 09:50:00
In gesprek met Peter Wybenga vertelt ze over haar visie op het versterken van in-house marketingteams

Patrick Molleman: Retail en digitaal maken Global sterker

01-07-2025 | 09:28:00
In gesprek met Bas Vlugt vertelt hij over zijn overstap van de bureauwereld naar de out-of-home business, de transformatie van de sector

Yannick Colastica: Floryn is bondgenoot van de ondernemer

27-06-2025 | 10:55:21
Yannick Colastica vertelt in gesprek met Bas Vlugt over de snelle en technologisch gedreven aanpak van de mkb-financier.

Floris van de Weg: Amsterdam groeiend creatief VML-knooppunt

25-06-2025 | 11:10:00
In gesprek met Peter Wybenga in de bioscoop van Bruut vertelt hij over de positionering van VML, de internationale schaal van het bureau

Bart de Vries: Wij staan de hele dag op de zeepkist met HYPR

25-06-2025 | 09:06:00
Volgens Bart de Vries, directeur van HYPR, speelt sfeer een grote rol in het succes van een organisatie, vertelt hij op Marketing Report TV

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.