ABN AMRO breidt samenwerking met EssenceMediacom uit

Na een traject van zes maanden heeft ABN AMRO EssenceMediacom (onderdeel van GroupM) gekozen als haar partner voor de strategie, beheer, inkoop en data & analytics voor al haar communicatiekanalen. ABN AMRO was de afgelopen jaren al klant bij EssenceMediacom voor een groot gedeelte van de mediastrategie en inkoop, maar had de wens voor een geïntegreerde strategie en één preferred partner die de gehele scope kan overzien. Met EssenceMediacom heeft ABN AMRO deze partner nu gevonden.

Margje Wammes, Head of Channels & Media bij ABN AMRO: "We zien veel voordelen in het onderbrengen van al onze media-activiteiten bij één partner. Om die reden zijn we opzoek gegaan naar een mediabureau dat hiervoor de juiste expertise en DNA bezit. We zijn heel blij dat we dit hebben gevonden bij EssenceMediacom. De visie van EssenceMediacom op geïntegreerd campagne voeren sluit goed aan bij de ambities en visie van ABN AMRO. Dit gaat verder dan alleen mediastrategie en inkoop, maar ook over tooling en samenwerking. We kijken er naar uit om de samenwerking te verdiepen en te vernieuwen."

Bij de keuze voor een geintegreerde bureaupartner werd er gelet op de visie van het bureau, de kennis van de industrie, digitale expertise en geintegreerde mediastrategie, -inkoop en services. Daarnaast werd er gevraagd een visie te geven op hoe ABN AMRO klanten te benaderen via de eigen kanalen van de bank. Op deze vraag heeft EssenceMediacom een strategie gepresenteerd in samenwerking VML, zuster agency met een focus op brand experience, customer experience en commerce.

Tessa van der Starre, CEO EssenceMediacom: "We zijn trots dat ABN AMRO voor EssenceMediacom heeft gekozen als partner. Onze holistische aanpak, waarbij omni-channel communicatie en -measurement centraal staan, sluit naadloos aan bij de ambitie van ABN AMRO. Ons team ontwikkelde een strategisch framework dat alle communicatiekanalen omvat, om meer impact te maken én de klantbeleving te verbeteren wat essentieel is in deze categorie. We kijken uit naar een succesvolle voortzetting van de samenwerking waarin we verder bouwen aan innovatieve en effectieve oplossingen."

www.essencemediacom.com

www.abnamro.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

EssenceMediacom en StudioM ontwikkelen Dr. Oetker-campagne Willie’s Bakfeest

04-11-2025 | 17:01:00
Dr. Oetker en Stichting Jarige Job slaan opnieuw de handen ineen voor een campagne die draait om geven, samen bakken en het vieren van ieder kind.

WPP Media Nederland en België worden WPP Media Benelux

01-10-2025 | 12:13:00
WPP Media gaat zijn activiteiten in Nederland en België anders organiseren. Tot nu toe werkt WPP Media met gescheiden organisaties in beide landen. WPP Media kondigde aan dat beide entiteiten opgaan in WPP Media Benelux met Maiko Valentijn als CEO

EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH

16-09-2025 | 10:18:50
10 Out-of-Home spectaculars worden omgevormd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix en voorzien van een speciaal ontwikkelde geur

DPG Media en StudioM maken docuserie over Audio Obscura

08-07-2025 | 14:49:00
DPG Media en StudioM werken samen aan een branded content-campagne voor CUPRA, in samenwerking met Audio Obscura.

GroupM verder als WPP Media

30-05-2025 | 08:06:00
GroupM heeft zijn naam per direct omgedoopt tot WPP Media, waarmee het interntionale Britse mediabureau de link met het moederbedrijf WPP onderstreept


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fightclub geeft ticket weg voor BAM Congress 2025

25-11-2025 | 16:35:00
Fightclub organiseert een actie waarbij deelnemers kans maken op een ticket voor het BAM Congress 2025.

Smirnoff start wereldwijde Why Change a Good Thing-campagne

25-11-2025 | 14:28:26
De campagne richt zich op de culturele positie van het merk en de nadruk op constante smaak en kwaliteit.

Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy

25-11-2025 | 12:04:00
In een gesprek met Bas Vlugt vertelt Dirk van den Bosch hoe iO werkt op het snijvlak van technologie, creatie, marketing en consultancy

Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead

25-11-2025 | 11:31:00
In een gesprek met Marketing Report vertelt Rick Franx hoe de verschuiving van creatie naar bewijslast het werk fundamenteel verandert

Hotel L’Amour ontwikkelt derde hoofdstuk in ANWB-serie

25-11-2025 | 10:10:00
Het is het derde hoofdstuk in de serie ANWB helpt Nederland op weg, waarin de organisatie laat zien dat ondersteuning verder gaat dan pech onderweg.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.