Aardman en TikTok zoeken grootste Shaun the Sheep-fan

Aardman en TikTok organiseren een wedstrijd waarbij de grootste fan van Shaun the Sheep de kans krijgt om door de animators van Aardman in klei te worden vereeuwigd. De winnaar krijgt bovendien een rol in de nieuwe film The Beast of Mossy Bottom, die in 2026 verschijnt.

De competitie start op 4 september en nodigt fans in het Verenigd Koninkrijk uit om via TikTok-video’s te laten zien waarom zij Shaun’s grootste fan zijn. Deelnemers moeten hiervoor de hashtag #ShaunTheSheepMovie3 gebruiken. Creativiteit staat centraal: van een Shaun-taart tot een knipbeurt in schaapstijl of een zelfgemaakte pop, alles is toegestaan.

Wedstrijd via TikTok

De twintig meest bekeken inzendingen worden op de shortlist geplaatst. Een jury met onder anderen Aardman kiest daaruit de winnaar. Inzendingen zijn mogelijk van 4 september tot en met 30 oktober (23:59 uur, Britse tijd). Deelname staat open voor inwoners van het Verenigd Koninkrijk. De volledige voorwaarden worden bekendgemaakt op het officiële TikTok-account van Shaun the Sheep.

De prijs bestaat uit een persoonlijke kleiversie van de winnaar, die een rol krijgt in Shaun’s derde bioscoopfilm.

Shaun populair op TikTok

Shaun the Sheep is inmiddels ook een TikTok-fenomeen met 654.000 volgers en 9,3 miljoen likes op het officiële account. Bijna 100.000 TikTok-creaties gebruiken de hashtag #ShaunTheSheep, waarvan het aantal weergaven het afgelopen jaar met 88 procent toenam.

De film Shaun the Sheep: The Beast of Mossy Bottom wordt in het Verenigd Koninkrijk exclusief uitgebracht door Sky en wereldwijd door STUDIOCANAL.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Happy Horizon wint pitch van Tricorp Workwear

30-10-2025 | 15:38:12
De samenwerking is gericht op het realiseren van de internationale groeidoelstellingen van het merk.

Sapje en Stukadoorsclub kiezen voor Yace Media

30-10-2025 | 12:02:00
Het Amsterdamse social agency Yace Media heeft twee nieuwe klanten aan zich verbonden: Sapje en Stukadoorsclub.

Inzendingen geopend voor The Best Social Awards #12

29-10-2025 | 10:39:00
De inschrijving voor de 12e editie van The Best Social Awards is van start gegaan. De deadline voor inzendingen is 2 december 2025

Onlyhumans laat Vlaanderen blauw kleuren voor Flitsmeister

27-10-2025 | 13:47:00
Om in Vlaanderen meer naamsbekendheid op te bouwen, werkt Flitsmeister samen met reclamebureau Onlyhumans.

DELA en Lucy lanceren campagne over vooruitdenken

27-10-2025 | 12:14:00
De campagne, ontwikkeld door bureau Lucy, draait om de boodschap Vooruitdenken, uit liefde voor hen die achterblijven.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.