
Aardman en TikTok zoeken grootste Shaun the Sheep-fan
Aardman en TikTok organiseren een wedstrijd waarbij de grootste fan van Shaun the Sheep de kans krijgt om door de animators van Aardman in klei te worden vereeuwigd. De winnaar krijgt bovendien een rol in de nieuwe film The Beast of Mossy Bottom, die in 2026 verschijnt.
De competitie start op 4 september en nodigt fans in het Verenigd Koninkrijk uit om via TikTok-video’s te laten zien waarom zij Shaun’s grootste fan zijn. Deelnemers moeten hiervoor de hashtag #ShaunTheSheepMovie3 gebruiken. Creativiteit staat centraal: van een Shaun-taart tot een knipbeurt in schaapstijl of een zelfgemaakte pop, alles is toegestaan.
Wedstrijd via TikTok
De twintig meest bekeken inzendingen worden op de shortlist geplaatst. Een jury met onder anderen Aardman kiest daaruit de winnaar. Inzendingen zijn mogelijk van 4 september tot en met 30 oktober (23:59 uur, Britse tijd). Deelname staat open voor inwoners van het Verenigd Koninkrijk. De volledige voorwaarden worden bekendgemaakt op het officiële TikTok-account van Shaun the Sheep.
De prijs bestaat uit een persoonlijke kleiversie van de winnaar, die een rol krijgt in Shaun’s derde bioscoopfilm.
Shaun populair op TikTok
Shaun the Sheep is inmiddels ook een TikTok-fenomeen met 654.000 volgers en 9,3 miljoen likes op het officiële account. Bijna 100.000 TikTok-creaties gebruiken de hashtag #ShaunTheSheep, waarvan het aantal weergaven het afgelopen jaar met 88 procent toenam.
De film Shaun the Sheep: The Beast of Mossy Bottom wordt in het Verenigd Koninkrijk exclusief uitgebracht door Sky en wereldwijd door STUDIOCANAL.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
ACM start campagne over rechten gebruikers online platforms
[Vacatures] FunX zoekt een Social Media Redacteur
[Vacatures] DPG Media zoekt een Socialredacteur NU.nl (3 dagen)
[Vacatures] Somention zoekt een Sr. Social Creative
aidem agency ontwikkelt social-campagne voor happn
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert