
Lidl zet pitch uit voor creatief bureau
Lidl heeft een pitch uitgezet voor de keuze van een creatief bureau. Dit bevestigt Jorieke de Vries-Goosen, Head of Marketing, Branding en Packaging van Lidl desgevraagd aan Marketing Report. De supermarktketen heeft begin 2018 Joe Public aangesteld als vast reclamebureau. Na 5 jaar besloot de keten een pitch uit te schrijven. De verwachting is dat in juni 2023 de keuze zal worden gemaakt welk bureau als winnaar uit de bus zal komen.
Lidl geeft aan dat Joe Public niet meedoet aan de pitch. Na overleg hebben beide partijen dit besloten. Joe Public heeft daar zelf ook een verklaring over afgegeven.
Jorieke de Vries-Goosen: "Vanuit Lidl vinden we het jammer dat ze niet meedoen, maar we begrijpen hun keuze en staan daar achter. We kijken terug op een geweldige samenwerking van vijf succesvolle jaren."
Lidl bestaat in Nederland sinds 1997 en telt thans circa 440 filialen met in totaal 21.000 medewerkers en 6 distributiecentra. Volgens Nielsen is Lidl met 152 miljoen aan bruto adverteerdersbudget in 2022 de op één na grootste adverteerder van Nederland. Sinds 2007 is Zigt het mediabureau van Lidl; eind 2021 werd die samenwerking verlengd.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Zwitserleven speelt in op emotie met Pensioenambities
DEPT en Bol werken samen aan back to school-campagne
Schwarzenegger en Moeller samen in Parkside-campagne
Guerrilla-actie van Cogonez zet haven centraal tijdens SAIL
Natwerk lanceert BiFi Chicken-campagne in Duitsland
Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong