Cheil Benelux benoemt creatieve directie: Tim de Waard en Daniel Samama

Cheil Benelux heeft Tim de Waard en Daniel Samama aangesteld om de creatieve vloer te gaan leiden en de creatieve ambities van het bureau te verwezenlijken.

De twee waren de afgelopen vier jaar actief als freelance creatief team onder de naam Tim & Daan, met opvallend werk voor klanten als IDFA en Philips. Daarvoor werkten ze bij FHV BBDO, JWT en N=5.

Het duo over de stap naar het bureau: “Cheil is een bureau in transitie en een echte hidden gem. Gepokt en gemazeld wat betreft digital, tech en retail en met enorme mogelijkheden om verder uit te bouwen op creatie. Een gouden combinatie voor merken en organisaties. Met de energie van een nieuwe generatie makers binnen het bureau en ook nog één van de meest ambitieuze bureaudirecteuren van Nederland, zijn we er klaar voor om de status quo te challengen.”

Tim van der Sijde, Managing Director bij Cheil: “We zijn een bureau van makers, met de poten in de klei, zonder bestuurlijke ego’s en rompslomp. Daar passen deze mannen goed in. Creatieven van deze tijd, die het bureau over de hele breedte naar een hoger creatief plan kunnen brengen en met een hoop verschillende doelgroepen connectie weten te maken. Ze passen precies bij de nieuwe richting die Cheil is ingeslagen.”

www.cheil.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.

Aidem agency creëert socialserie voor ICI PARIS XL

03-11-2025 | 14:48:00
Met het format wil het merk de wereld van beauty en lifestyle dichter bij de belevingswereld van Gen Z en jonge Millennials brengen.

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.